להאזנה לתוכן:

שנה וחצי אחרי שהמצבות בחלקת הילדים נותצו, חזר כתב אשדוד נט, שחשף את ההשחתה, לחלקת הילדים

בחודש דצמבר 2009 הופתעו מבקרים לגלות מצבות רבות בחלקת הילדים שהושחתו בצורה קשה. חלק מהמצבות נופצו ובאחרות פורקו ממקומן.


עובדי בית העלמין הוזעקו ע"י אחד מהמבקרים במקום, ונדהמו לראות את המראות. למקום הוזעק יו"ר המועצה הדתית, הרב עובדיה דהן, שהבטיח לטפל ולהחזיר את המצב לקדמותו. במשטרה ראו את האירוע בחומרה רבה.

חלקת הילדים מיד לאחר הוונדליזם:


גם ראש העיר אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי, אמר בעקבות האירוע: "זה מקרה חמור ומזעזע. אני בטוח שמשטרת ישראל תפעל מהר, כדי לתפוס את האחראים למעשה הנורא, אשר פגעו במקום כה רגיש למשפחות רבות. אנו נסייע בשיקום המקום, ונחזיר אותו לקדמותו כמה שיותר מהר".


חלקת הילדים, יש לציין, הייתה חלקה ישנה משנות 60' וה-70 ורוב המצבות היו במצב מוזנח עוד לפני הוונדליזם. אך מעשי הוונדליזם גרם לחילול חמור של קברי הילדים, שחלקם היו בעולם הזה רק ימים ספורים.


בשבוע שעבר, שנה וחצי לאחר האירוע, ידידי מאיחוד הצלה דרום אברהם פורגס, הזמין אותי לסיור בבית העלמין, כדי לראות את המהפך שמובילה המועצה הדתית במקום. כבר בכניסה אנו מבחינים בשלטי החלקות, שהוחלפו ובמקומם שמו שלטים חדשים ומאירי עיניים. הניקיון והסדר במקום ניכרים היטב.

 

חלקת הילדים בבית העלמין באשדוד כיום:

חלקת הילדים, אותה החלקה שהושחתה, שופצה להפליא ע"י המועצה הדתית. כל המצבות בחלקה לוטשו והכיתוב עליהן הודגש מחדש. המצבות שנותצו הוחלפו בחדשות. "המקום מתוחזק באופן יומיומי", אומר לנו פורגס. ואכן, קשה שלא להתרשם מהשיפוץ של חלקת הילדים.


עלות השיפוץ, כפי שהבטיח יו"ר המועצה הדתית הרב דהן, הייתה כולה על חשבון המועצה הדתית באשדוד.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה