אוכל כשר לפסח לכלב? עשו זאת בהדרגה


להאזנה לתוכן:

ידוע לכולם השפעתן של המצות על מערכת העיכול של האדם. לכן חשוב שנזכור זאת, כאשר נרצה להכין את חיית המחמד שלנו לפסח, ונקנה לה אוכל כשר לפסח. ד"ר אלון קורצינג מתיבת נוח, נותן עצות כיצד להקל על חיות המחמד בימי החג

מה יקרה אם כלב או חתול יקחו ביס מגפילטע-פיש? מה תעשה לו המצה? "אכילה של מצות יכולה לגרום לעצירות אצל חיות המחמד. אם מחליטים לעבור ממנה רגילה למנה כשרה לפסח יש לעשות זאת בהדרגה יומיים-שלושה לפני ערב פסח ולערבב בין האוכל הרגיל לשק האוכל הכשר.  בנושא זה אין הבדל בין כלבים לחתולים". כך מסביר ד"ר אלון קורציג בעל מרפאת תיבת נוח וטרינרית באשדוד שמוסיף, כי גם בסיום החג יש לעבור בהדרגה מאוכל כשר לפסח לאוכל הרגיל ע"י ערבוב שני הסוגים משך כשלושה ימים.

ד"ר קורציג מבהיר כי חיות המחמד לא מוזכרות בהלכה בשמן המפורש, אך האיסור ההלכתי למנוע דגן ,שעורה, כוסמת ושיבולת שועל, מכליל את חיות המחמד מאכילת חמץ  מליל הסדר ומשך שמונת ימי החג. אם חיית המחמד שלכם תאכל חמץ כדאי גם לדעת שעל פי ההלכה אסור שהולכים על שתיים (בני האדם) יסתכלו על החמץ שאוכלים ההולכים על ארבע.

לדבריו, ישנן מספר חברות שמתמחות באוכל לחיות מחמד והן משווקות לקראת פסח אוכל כשר לפסח, כמו למשל חברת בונזו, בונזו לה קט ונוטרא-נאגט.

מה  יקרה לכלב או לחתול שיאכל גפילטע-פיש למשל?

"אכילה חד פעמית של גפילטע-פיש לא תגרום כל נזק".

אם המנה הכשרה לא תהיה טעימה להם, הם יכולים לשרוד את החג בלי לאכול?

"כלבים וחתולים יכולים לשרוד מספר ימים ללא אוכל, אבל לא מומלץ שיצומו עד לסיום החג כי מדובר  תקופה ארוכה מדי".

בילדותי היינו קונים לכלב בשר עם עצמות בסופר. גם בימי חול וגם בחגים, מהי החשיבות באוכל מיוחד לחיות מחמד כמו חתול או כלב?

"המזון הביתי לא מספק את כל האנרגיה והוויטמינים שצריכים בעלי חיים, והדבר יכול לגרום להם לבעיות עיכול. למשל, לא מומלץ לתת לבעלי חיים תפוח אדמה, לחם, בצל, שעועית. חתולים למשל  צריכים חומצת טאורין לעיניים ולעור. המדובר בחומרים שלא ניתן למצוא בכמות מתאימה באוכל רגיל. לכלבים מומלץ לתת זרחן וסידן כמעט ביחס אחד לאחד".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה