צילומי וידאו מזירת נפילת הטיל באשדוד


להאזנה לתוכן:

אזעקה הופעלה באשדוד. מספר שניות לאחר מכן הרעיד פיצוץ את אשדוד. הנפילה הייתה בשטח פתוח ולא היו נפגעים. טיל נוסף נפל מדרום לאשדוד. כתבנו יצא לשטח עם כוחות הביטחון והביא צילומים מהמקום.

על פי דיווחי הגולשים מהדרום, גם במתחם המועצה האזורית יבנה נשמעה אזעקה. תושבים נוספים באזור אשדוד דיווחו גם ברחובות העיר הורגשה תנועה ערה של אמבולנסים. "לא ניתן לאויבנו לקלקל לנו את רוח החג", אמר בתגובה לירי הרקטה ראש המועצה האזורית חוף אשקלון יאיר פרג'ון.

בשעה זו בוחנים בצה"ל ובחיל האוויר אם מערכת "כיפת ברזל" שהוצבה באשקלון פעלה וניסתה ליירט את הרקטה או שכלל לא הופעלה. יש לציין כי בחלק מן המרחב באזור אשדוד יכולה כיפת ברזל ליירט את הטילים, זאת למרות שהיא מוצבת באשקלון. 

ככול הנראה, מערכת כיפת הברזל לא פעלה, ולא ניסתה ליירט את הטיל, בגלל שלא נשקפה סכנה לריכוז אוכלוסיה (הטיל נפל בחולות ולא בעיר).

תושבים רבים באשדוד זועמים על חוסר המעש של ממשלת ישראל, שלדבריהם, אינה עושה דבר עדי להסיר את האיום מדרום הארץ.

ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי, אמר בזירת הנפילה: "למזלנו הרב הייתה נפילה באזור לא מיושב, והירי הזה בהחלט הפתיע אותנו. ההערכות היו שונות, ועל כן אנחנו צריכים כנראה לנהוג באופן אחר. הירי הזה מכניס אותנו למעגל של טפטוף ירי הרקטות לעברנו. אנחנו מצפים שממשלת ישראל וצה"ל יפעלו בהתאם כדי להפסיק את הירי הזה, אי אפשר להמשיך ככה".

צילומים: עופר אשטוקר

[nggallery id=940]

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה