וידאו: ככה נשמעה האזעקה ונפילת הטיל באשדוד


להאזנה לתוכן:

בניגוד לדיווחים השונים בכלי התקשורת, וגם אצלנו , מערכת יירוט הטילים "כיפת ברזל" אינה מגנה על תושבי אשדוד והסביבה. ראש העיר: " חשוב שתושבי אשדוד יידעו: כיפת ברזל באשקלון אינה מגינה על טילים שמשוגרים לעבר אשדוד". דברים אלו אמר ראש העיר לאחד המקומונים באשדוד. דובר צה"ל אישר את הדברים וציין שאכן מערכת "כיפת הברזל" אינה נותנת מענה הגנתי לאשדוד.

וידאו: ככה נשמעה אמש נפילת הטיל ברחבי אשדוד


לאשדוד נט הגיעו עשרות דיווחים על נפגעי חרדה , רובם ילדים וזקנים שנבהלו מהאזעקה.עיקר הנפגעים הם ילדים וקשישים, שהופתעו כמו כולנו מהמצב. "הבן שלי רועד מפחד ושואל למה זורקים עלינו טילים ומה עשינו רע", מספרת טניה, אמא לילד בן 4.5. במד"א הוזעקו אמש לסייע במספר מקרים של נפגעי חרדה בעקבות נפילת הטיל והאזעקה שהייתה לפניו. תושבים רבים ציינו שניסו להגיע לגורמים פסיכולוגיים שיסייעו להם בהתמודדות על החרדות של ילדיהם, אך לדבריהם, עיריית אשדוד לא הפעילה שום מרכז סיוע לנפגעי החרדה בעיר. בעירייה מציינים שבכל מקרה של נפגעי חרדה, ישנה אפשרות למוקד 106 של העירייה וכן למוקד מד"א. בכל מקרה, אסור להתעלם מתופעות חרדה ויש לדאוג לקבל טיפול מתאים.

אמש נפל טיל גראד מרחק קצר מאוד מבתי תושבי אשדוד. האזעקה תפסה רבים באשדוד בהפתעה גמורה, בעיצומם של ההכנות לחג הפסח. תושבים רבים שאלו אמש מדוע מערכת "כיפת ברזל" לא ניסתה ליירט את הטיל, אך כאמור, כפי שזה נראה, המערכת כלל אינה מיועדת להגן על תושבי אשדוד.

במערכת הביטחון וכן ראש העיר אמש, מציינים שיש להמשיך בשגרה, יחד עם שמירה על ערנות. אירועים עם משתתפים רבים, יערכו רק במקומות עם מרחבים מוגנים.

תושבים רבים באשדוד זועמים על מה שנראה כניסיון של הממשלה ומערכת הביטחון, להרגיל את תושבי אשדוד והסביבה לחיות תחת האזעקות והנפילות. "לא ניתן שיהפכו אותנו לשדרות", אמר לנו אמש תושב העיר באזור נפילת הטיל. לדבריו, הוא חש חוסר ביטחון בהתנהלות מערכת הביטחון והממשלה, בכל הקשור לשמירה על בטחון תושבי הדרום.

הבוקר צה"ל הגיב בתקיפה בצפון רצועת עזה. דובר צה"ל הודיע כי מטוסים של חיל האוויר הפציצו שני יעדי טרור וכי המטרות נפגעו במדויק. צה"ל לא יסבול את הירי לעבר יישובי הדרום ויפעל נגד כל ניסיון פגיעה באזרחי ישראל. ארגון הטרור חמאס הוא הכתובת - ועליו האחריות", נאמר בהודעה. למרות ההודעה הקשוחה, התגובה לירי לעבר אשדוד אינה מספקת ואינה הולמת פגיעה בריבונות. להערכת תושבי העיר התגובה היא אפילו רופסת.

לפי שעה, אף ארגון פלסטיני לא קיבל על עצמו אחריות לירי הרקטות. גם חמאס וגם ארגונים פלסטיניים אחרים ברצועה שומרים על דממה תקשורתית ואינם מתייחסים לאירוע.
 
בצה"ל רואים בארגון השולט ברצועה אחראי לירי. שיגור הרקטות לעבר אשדוד בוצע מבית שבצפון הרצועה, מאזור צפוף אוכלוסין. צה"ל ניצב כעת בפני דילמה, כשמצד אחד עליו להגיב על ירי הרקטות כדי לשמור על ההרתעה, ומאידך הוא אינו רוצה בהסלמה לפני פסח.
 
במקביל הושלם אישור התקציב בארה"ב בו הובטח המשך הסיוע בשווי כולל של 205 מיליון דולר - לפיתוח מערכת "כיפת ברזל" וההצטיידות בה. בנוסף אושר המשך הסיוע לפרויקטים ישראליים אחרים שמהווים חלק ממערכת ההגנה הרב-שכבתית מטילים ורקטות, בהם "חץ 2", "חץ 3" ו"שרביט קסמים".  "הדבר מהווה חיזוק משמעותי ליכולת ההגנה של ישראל מפני טילים" אמר שר הבטחון, אהוד ברק , כתגובה לאישור התקציב.  
וידאו: רגע האזעקה באשדוד ושתי נפילות (צילום: מתן שאול)

 

בתגובה לירי הגראד לעבר אשדוד תקף הלילה צה"ל שני יעדים בצפון רצועת עזה. "צה"ל לא יסבול את המשך הימצאותם של יישובי הדרום תחת אש", אמר אמש דובר צה"ל. הפלסטינים דיווחו על התקיפה של צה"ל וציינו שלא היו פצועים באירוע. 

לכתבה והדיווח על נפילת הגראד בערב שישי באשדוד לחצו כאן

וידאו נוסף מאזור נפילת הגראד באשדוד (צילום: עופר אשטוקר):

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה