"כיפת ברזל" אינה מגנה על אשדוד (וידאו: ככה נשמעה הנפילה אמש)


להאזנה לתוכן:

בניגוד לדיווחים השונים בכלי התקשורת, וגם אצלנו באשדוד נט, כעת נראה שמערכת יירוט הטילים "כיפת ברזל" אינה מגנה על תושבי אשדוד והסביבה.

ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי, מצוטט השבוע בעיתון "ידיעות אשדוד", כשהוא אומר: " חשוב שתושבי אשדוד יידעו: כיפת ברזל באשקלון אינה מגינה על טילים שמשוגרים לעבר אשדוד". את הדברים אמר, כך על פי העיתון, ראש העיר לכתב ידיעות אשדוד, יאיר הרוש.

אמש נפל טיל גראד מרחק קצר מאוד מבתי תושבי אשדוד. האזעקה תפסה רבים באשדוד בהפתעה גמורה, בעיצומם של ההכנות לחג הפסח. תושבים רבים שאלו אמש מדוע מערכת "כיפת ברזל" לא ניסתה ליירט את הטיל, אך כאמור, כפי שזה נראה, המערכת כלל אינה מיועדת להגן על תושבי אשדוד.

במערכת הביטחון וכן ראש העיר אמש, מציינים שיש להמשיך בשגרה, יחד עם שמירה על ערנות. אירועים עם משתתפים רבים, יערכו רק במקומות עם מרחבים מוגנים.

תושבים רבים באשדוד זועמים על מה שנראה כניסיון של הממשלה ומערכת הביטחון, להרגיל את תושבי אשדוד והסביבה לחיות תחת האזעקות והנפילות. "לא ניתן שיהפכו אותנו לשדרות", אמר לנו אמש תושב העיר באזור נפילת הטיל. לדבריו, הוא חש חוסר ביטחון בהתנהלות מערכת הביטחון והממשלה, בכל הקשור לשמירה על בטחון תושבי הדרום.

פניות רבות הגיעו אמש למערכת אשדוד נט, ושדיווחו על עשרות נפגעי חרדה בעיר. עיקר הנפגעים הם ילדים וקשישים, שהופתעו כמו כולנו מהמצב. "הבן שלי רועד מפחד ושואל למה זורקים עלינו טילים ומה עשינו רע", מספרת טניה, אמא לילד בן 4.5. במד"א הוזעקו אמש לסייע במספר מקרים של נפגעי חרדה בעקבות נפילת הטיל והאזעקה שהייתה לפניו. תושבים רבים ציינו שניסו להגיע לגורמים פסיכולוגיים שיסייעו להם בהתמודדות על החרדות של ילדיהם, אך לדבריהם, עיריית אשדוד לא הפעילה שום מרכז סיוע לנפגעי החרדה בעיר.

 

 קטעי וידאו: רגע האזעקה באשדוד והנפילות

 

בתגובה לירי הגראד לעבר אשדוד תקף הלילה צה"ל שני יעדים בצפון רצועת עזה. "צה"ל לא יסבול את המשך הימצאותם של יישובי הדרום תחת אש", אמר אמש דובר צה"ל. הפלסטינים דיווחו על התקיפה של צה"ל וציינו שלא היו פצועים באירוע. 

מה צפוי בימים הקרובים?

במערכת הביטחון חוששים כי ירי רקטת הגראד הערב לעבר אזור אשדוד לא היתה האחרונה בסוף השבוע. בנוסף, הירי שבוצע אמש, מבלי שהתקבלה התרעה על כוונות המחבלים, מעלות החשש מפני אירועים דומים בעתיד.

לכתבה והדיווח על נפילת הגראד בערב שישי באשדוד לחצו כאן

וידאו נוסף מאזור נפילת הגראד באשדוד (צילום: עופר אשטוקר):

 

 

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה