מבצע פסח של רבנות אשדוד


להאזנה לתוכן:

במוצאי שבת-הגדול שבת שלפני הפסח יצאו עשרות עובדי מחלקת הכשרות של הרבנות הראשית אשדוד, אל המקומות הכשרים שיעבדו בחג הפסח.


מבצע פסח במחלקת הכשרות זה פרויקט של חודשים ארוכים; החל ממפעלים בהם מייצרים חודשים קודם חג הפסח מוצרים שכשרים לפסח, ממשיך בהכנות מול רשתות השיווק, היבואנים,  ובעצם אפשר לומר שכל פרויקט מתוך מכלול הפרויקטים הוא מבצע בפני עצמו .

עשרות הדוכנים של מכירת חמץ גם הם תחת מחלקת הכשרות בעיר, וזה שרות הניתן חינם לתושבי העיר בעשרות מוקדים, בהם יושבים בחורים מבוקר עד ערב והופכים לשליחים של הרבנים הראשיים למכירת החמץ לגוי. זה ממשיך ב 12 מוקדי הגעלת כלים ברחבי העיר, פרויקט רציני וחיוני , הניתן חינם לתושבי העיר.

שיא המבצע היה במוצאי שבת כאשר כל המסעדות הכשרות סגרו את שעריהם בפני אורחים, ומנקים ומחדשים את המסעדה כיאה לניקיון של חג הפסח.

מי שהזדמן לסטאר סנטר או לאחד מהקניונים בעיר, היה מופתע לגלות עשרות בחורי ישיבה ורבנים מתעסקים עם ברנרים וציוד של ניקיון, וכל זה בעבור תושבי העיר שרוצים לאכול במסעדה גם בפסח.

את הלילה הלבן ליווה באופן אישי הרב הראשי, הרב שיינין, ביחד עם רב המחלקה , יו"ר המועצה , הרבנים המפקחים , ועשרות המשגיחים.

דרמה היתה כשבאחת המסעדות החלה לפעול מערכת כיבוי האש , ועשרות העובדים וכל החנות קיבלו שטיפה בלתי צפויה. אומנם זה היה לא נעים, אך אפשר להגיד שהניקיון היה מעל המצופה.


וכך ממשיכים במכירת החמץ , וניקיונות הפסח , מתן אישורי כשרות, ובכל מקום בו יש כשרות לפסח ע"י הרבנות הראשית אשדוד, ישנו גם משגיח צמוד מפתיחה ועד סגירה.

חג שמח לכולם.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה