יוצאים לטייל בפסח, המלצות לטיולים ולעשרות אירועים בדרום


להאזנה לתוכן:

חג האביב מסמל את בוא הפריחות והצבעים, את הימים הנעימים וכמובן את מאות אלפי המטיילים הפוקדים את חיק הטבע. "המגזין אשדוד, ריכז עבורכם את אתרי הפיקניק הכי שווים. בנוסף יהיו פתוחים 50 מוזיאונים ברחבי הארץ חינם אין כאסף... גם באשדוד. ולסיום, שלל עצות כדי שתחזרו הביתה בריאים ושלמים

כמידי שנה, גם בחג האביב הקרב ובא תוכל למצוא חניוני פיקניק ופארקים נפלאים לבלות בהם את החג בקרב בני משפחה וחברים. "המגזין" אסף וריכז עבורכם מפורטל "פיקניק" באינטרנט (www.picnic.co.il) כמה פינות חמד שבהן תוכלו למצוא: שקט, שלווה, נופים וכמובן פריחה בשלל צבעים.
קצת צפונה...
פארק אדמית
הפארק נמצא ברמת אדמית ממנה ניתן להשקיף לכיוון חוף הים מראש הנקרה ועד למפרץ חיפה וגם על הנופים ההרריים של מרחבי הגליל ועד גבול הצפון. מערבית לחניון יש שביל המגיע עד למערת קשת, מערה מיוחדת עם הרבה סיפורי אגדות.
בפארק ובשביל כמה נקודות תצפית, וגם אנדרטות הנצחה לחללי צה"ל.
במקום: חניה, גישה לנכים, צל, שולחנות פיקניק, מים.
הגעה: נוסעים על כביש 70 צפונה, עוברים את צומת כברי ולאחר מכן בכביש 899 פונים ימינה (מזרחה) לאחר כשלושה ק"מ שמאלה לכיוון אדמית, כביש צר, עקלתון ומטפס על ההרים, בסמוך לגדר המערכת, כביש יפהפה ומיוחד במינו. לנסוע לאט ולמעט הנהג כולם מסתכלים על הנוף המיוחד. כעבור כ-4 ק"מ שלט המפנה ימינה, באתר שני מעגלי כבישים.
פארק נשר
אם בא לכם לטייל במקום מקסים עם אטרקציה מיוחדת לכל המשפחה (2 גשרי חבלים) תוכלו למצוא את פארק נשר. המיקום הנוח מאפשרים לכל אחד להגיע וליהנות משבילי הליכה, מתקני שעשועים ונוף עוצר נשימה. במקום יש גם מערה פרה- היסטורית.
במקום: חניה, מתקני שעשועים, צל, שולחנות פיקניק
הגעה: בכביש הצ'ק פוסט- נשר בנסיעה לכיוון צפון מיד לאחר נשר יש כביש ימינה לכרמל. נכנסים לשכונת רמות יצחק (כניסה ב') ועולים במעלה הרחוב (משה). ימינה ברחוב החרוב ולאחר כקילומטר יש שלט בצד ימין (פארק קק"ל- נשר) פונים ימינה ונוסעים כ- 150 מטרים.
מרכז הארץ...
גבעת הרקפות בטל שחר
גבעת הרקפות. אין שם המתאר את המקום טוב יותר. גבעה שלמה, יותר נכון - הר! מלא ברקפות, פשוטו כמשמעו. בין עצי האורן הגבוהים תוכלו לחזות במראה מלבב של מרבד רקפות סגלגלות אשר משאירות את רוב המטיילים במקום בחודשי האביב פעורי פה. מדהים ומומלץ במיוחד.
במקום: חניה, צל.
הגעה: כביש מספר 1 נרד במחלף לטרון לכיוון מערב על כביש 3. נעבור את צומת נחשון ומיד נראה את הכניסה למושב טל שחר. נכנס בכניסה הראשית ונמשיך ישר. במעגל התנועה נמשיך ישר אל שביל עפר. נמשיך עד שנחצה את פסי הרכבת (מעבר בטוח) ומיד לאחר מכן נפנה שמאלה ונעצור לצד הדרך.
גבעת תום ותומר
אתר הנצחה מקסים ומיוחד המכיל בתוכו גן בוטני של עצי ארץ ישראל לזכר 73 הלוחמים שנהרגו בתאונת המסוקים ב-4.2.1997, כ"ז בשבט תשנ"ח בשמי מושב 'שאר ישוב' כשהיו בדרכם למוצבי "דלעת" והבופור שבלבנון.
הפארק הוקם בעזרת קרן קיימת לישראל. כבר בחניית האתר תוכלו לראות עמוד חשמל מרהיב בגודלו עליו נמצאות 73 יונים לבנות לזכר 73 הנופלים וכן ציטוט של נתן יונתן: "ארץ אשר נתנו לה אוהביה כל אשר יכלו לתת". המקום מטופח כיאה לאתר זיכרון וישנו אזור לעריכת פיקניק בין העצים. אין להבעיר אש במקום ואנו מדגישים את החשיבות של כיבוד המקום.
ההליכה בשביל ההנצחה מלווה בתמונות הנופלים ושמותיהם החקוקים על אבני שיש גדולות. את ההליכה בין שמות הנופלים מלווה מוסיקת רקע מרגשת במיוחד. מומלץ לבקר במקום, גם כאזור יפה בין שדות ושבילים וכמובן ללימוד על לוחמים גיבורים שנפלו בדרכם להגנה על המולדת.
במקום: חניה, גישה לנכים, שירותים, מים, צל, שולחנות פיקניק.
הגעה: לבאים מכביש 3 (קריית מלאכי- אשקלון) פונים ליד מחנה עמנואל לכיוון קיבוץ נגבה. לבאים מכיוון כביש 35 (אשקלון- קריית גת) פונים ימינה במחלף נגבה, ליד שדה יואב. קיים שילוט.
 
שחריה (יער המלאכים)
פארק פיקניק רחב ידיים עם מסלול נסיעה מעגלי חמוד בעל נופים משגעים של חורש טבעי. במקום ניתן לערוך פיקניק למשפחות ולזוגות וליהנות ממתקני שעשועים ומשולחנות פיקניק מפוזרים בכל הפארק. כמו כן ניתן למצוא במקום את בית היערן של הקרן הקיימת לישראל.
במקום: חניה, צל, גישה לנכים, שירותים, מים, מתקני שעשועים, שולחנות פיקניק.
הגעה: על כביש 35 קריית גת- בית גוברין בחיבור של כביש 6 עם קריית גת.
ירושלים, הרים סביב לה...
חניון שורש
חניון חביב עם נוף משגע לעבר מישור החוף ולעיר מודיעין. במקום ניתן לקיים ארוחות צהריים, מפגשים או סתם לקחת פסק זמן מחיי היומיום. במקום שולחנות פיקניק, מתקני שעשועים וחניה רחבה מאוד. מומלץ לבקר באזור בשמורת המסרק, דרך בורמה (פארק רבין) או לתאם ביקורים ביקבי הבוטיק באזור.
במקום: חניה, צל, שולחנות פיקניק.
הגעה: במחלף שורש\ שואבה פונים לכיוון מושב שורש. כ- 500 מטרים אחרי בפניה למושב שורש (2 ק"מ ממחלץ שורש) יורדים שמאלה לחניון עפר גדול.
שמורת המסרק
שמורת המסרק ידועה בשל עצי האורן הגבוהים המדמים מרחוק צורת מסרק. בין שבילי השמורה ניתן למצוא עשרות מקומות לפיקניק מושלם בין עצים, בין פרחים או על סלעי ההרים הגדולים. בקצוות שמורת המסרק ניתן למצוא נקודות תצפית מדהימות. בימים יפים ניתן לראות ממצפה המסרק את איזור החוף כולל את קו הים וסירות. בתוך שמורת המסרק ניתן למצוא את "קבר השיח'", בסמוך אליו ניתן לערוך פיקניק מרובה משתתפים בשטח הרחב והישר. מומלץ לבקר בעונת האביב בעת פריחת הרקפות והכלניות.
במקום: חניה, צל, שולחנות פיקניק.
הגעה: במחלף שורש\ שואבה פונים לכיוון מושב בית מאיר. כ- 3.5 ק"מ אחרי מחלף שורש פונים ימינה בעליה לכיוון חניון מסודר ומוצל.
היי דרומה...
פארק אשכול
פארק גדול ומטופח יפה מאוד, מרחבים גדולים, אגם מים, מדשאות, מתקני שעשועים, לרוב מתקיימים אירועים מיוחדים, מסלולי אופניים, עתיקות, אמצעי לינה למשפחות או קבוצות בתאום מראש.
במקום: חניה, צל, שולחנות פיקניק, מים, מתקני שעשועים, שירותים, גישה לנכים.
הגעה: בכביש באר שבע נחל עוז מס' 25 בצומת גילת לפנות לכיוון אופקים, כביש 241, לאחר צומת אורים כ- 4 ק"מ פניה שמאלה לפארק.
פארק ספיר
המלצה חמה לנוסעים לאילת: פארק יפה, מושקע ומדהים לעריכת פיקניק מושלם. במקום קיים אגם גדול, פינות שקטות לפיקניק, מדשאות רחבות במיוחד. המקום נראה כנווה מדבר אמיתי עם שלל צבעי ירוק באמצע מדבר חום.
במקום: חניה, גישה לנכים, שירותים, מים, צל, שולחנות פיקניק.
הגעה: לבאים מצפון: 5 ק"מ אחרי עין יהב פונים לכיוון הישוב ספיר, אחרי שבעים מטרים פונים ימינה לשביל עפר לכיוון החניה. לבאים מדרום:כ- 5 ק"מ מהישוב צופר פונים שמאלה לכיוון ספיר ומשם ממשיכים לכיוון הפארק.
כ- 50 מוזיאונים ואתרים נפתחים לציבור חינם
"פרויקט 'פועלים למען תרבות, טבע ויופי', הנערך זו השנה השביעית על ידי בנק הפועלים, הפך למסורת שבמסגרתה מאות אלפי משפחות בישראל נהנות מביקורים במוזיאונים ואתרים חינם, בכל רחבי הארץ במהלך חופשת הפסח.
בין האתרים ניתן למצוא את: מוזיאון ת"א לאמנות, גן גורו, גן החיות בחיפה, המוזיאון הישראל במרכז רבין, הגן הבוטני בירושלים, מוזיאון ארץ ישראל, עיר דוד, מוזיאון חיל האוויר, צריף בן גוריון, יד לשיריון לטרון, מוזיאון נחום גוטמן, מוזיאון ארצות המקרא, מוזיאון לתולדות ההתיישבות בעמק, מוזיאון המים בנגב, מוזיאון אשדוד ועוד.
האתרים יפתחו חינם בכל ימי חול המועד של פסח בתאריכים:
 21.4, 20.4 ו 22.04 עד כשעתיים לפני כניסת השבת ו- 24.4 עד כשעתיים לפני כניסת החג.
למידע נוסף על האתרים ניתן להכנס לאתר הבנק www.bankhapoalim.co.il
לעבור את הפסח בשלום – טיפים לטיולים בטוחים
מומחי ה'כללית' קיבצו טיפים חשובים לשמירהעל בריאותכם בחופשת הפסח:
1.יוצאים לדרך: בנסיעה הניחו לטלפון הסלולארי, הקפידו להישאר חגורים, ציידו את הילדים במשחקים ועצרו להתרעננות בכל הזדמנות. אין להשאיר אף אחד ברכב בחלונתיו סגורים, גם לא לדקה.
2.חשופים לשמש: רצוי להמנע מהליכה בשעות החום. בחשפיה לשמש, יש לחבוש כובע רחב שוליים ולמרוח על אזורי העור הגלויים מסנן קרינה.
3.עוצרים להתרעננות: הבטיחו שכל אחד מבני המשפחה שותה לאורך היום כשני ליטרים מים לפחות, גם אם אינו צמא. רצוי להימנע ממשקאות מתוקים וקפה.
4.כשהחום עולה: במקרה של התייבשות המלווה בחום, אסור לתת לנפגע לשתות וחשוב לפנותו לטיפול רפואי. במקרה כזה. מתן נוזלים יעשה רק דרך הווריד ע"י צוות רפואי.
5.שומרים על הבריאות: מומלץ להצטיידבערכת עזרה ראשונה ותכשירים רלווטנטיים עבור בני המשפחה.
6.נמנעים מעקיצות והכשות: חשוב לנעול נעליים גבוהות ולהימנע מהרמת אבנים וחפצים. במקרה של הכשה, יש להגיע מהר להית החולים הקרוב או להזמין אמבולנס.
7.נכנסים למים: בים בבריכה א במקווי מים, חשוב להשגיח על הילדים ולא להשאירם לבד, אף לא לדקה אחת!
8.מדוושים מהשטח: בטיול אופניים חשוב לשמור על חוקי התנועה ולהצטייד בלבוש מתאים, קסדות, פנס, מחזירי אור, כפפות, מגיני ברכיים ומרפקים וכמובן, במתקן לנשיאת מים.
9.במקרה של תקלה ברכב: עצרו הרחק מהכביש, הרחיקו את הנוסעים מעבר למעקה הבטיחות, הפעילו אורות מהבהבים והציבו משולש אזהרה.
10.זכרו, האחריות לשלומכם היא עליכם! אל תזכנו את עצמכם ואת המטיילים האחרים. שמרו על הניקיון, החי והצומח. טיילו בלו והדליקו אש רק במקומות המיועדים לכך.
במהלך חול המועד פסח, בין התאריכים 20.4-24.4, תפעיל 'שירותי בריאות כללית' 15 מתחמים חווייתיים להתרעננות ולקבלת מידע בצמתים מרכזיים ובמסלולי טיול נבחרים ברחבי הארץ.

חג חירות שמח לכולם.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה