ועדת חקירה לאיגוד ערים לכבאות אשקלון- אשדוד


להאזנה לתוכן:

השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ, החליט להקים ועדת חקירה לבחינת תפקודו של איגוד ערים לכבאות אשקלון - אשדוד, זאת לאור מידע שהגיע לידיו, שלפיו ישנו חשש שהאיגוד לא מבצע תפקידו כראוי. מי שאמור לעמוד בראש הועדה הוא יצחק בלק.

בתקופה האחרונה רבו הסיפורים על התנהלות לא תקינה לכאורה באיגוד. מיד לאחר השריפה בכרמל, נושל מתפקידו דובר שירותי הכבאות באזור, להב משה עמר. באיגוד טענו שהעומס על עמר גבוה, ולכן מורידים ממנו תפקידים, זאת על אף שמעולם לא התלונן על עומס. 

בעקבות פניית עורך דינו של עמר למבקר המדינה, הוציא המבקר צו הגנה ללהב עמר, ולמעשה הוא חזר לתפקיד הדובר, עד לסיום הבירור של מבקר המדינה, שיבדוק עם חיסול חשבונות אישי, הוא שעומד מאחורי ההחלטה.

אך אם לא די בכך, דיווח שהבאנו כאן באתר, סיפר על מבחנים שנערכו למועמדים לתפקידי הכבאות. על פי תלונות של חלק מהנבחנים, חברי ועד נכנסו לחדר הבחינה והחלו לגלות את התוצאות למי שרצו שיצליח בבחינה. 

בנוסף, אחד המקרים מנקרי העיניים של התקופה האחרונה, התרחש לאחר אין ספור טענות של שירותי הכיבוי בכל רחבי הארץ, על מחסור ברכבי כיבוי וציוד, אך זה לא הפריע לממ"ק מפקד שירותי הכבאות באיגוד אשקלון - אשדוד, יחיאל ממן, להזמין לעצמו גי'פ חדש על חשבון האיגוד.

לצערנו, גם בימים אלה, ממשיכים לזרום אלינו עוד ועוד סיפורים מהתרחש בתוך האיגוד. דוגמה נוספת היא התערבות לכאורה של חברי ועד, בבחירת מועמדים לקורס קצינים, תוך שהם דואגים לקרוביהם. אחד מאותם שהיה מועמד ראוי, וחש שנעשה מעשה לא ראוי, הגיש תביעה בבית הדין לעבודה. בינתיים, עד שתברר תביעתו, הורה בית המשפט לשלוח גם אותו לקורס הקצינים.

כבאים באיגוד ששמעו על הכוונה להקים ועדת חקירה, לא הופתעו. "מה שהולך בימים אלה באיגוד, זה ממש מכירת חיסול. כל אחד משפר עמדות לפני שיבואו לעשות פה סדר". 

תגובת איגוד ערים לכבאות אשקלון - אשדוד:

 

"אגוד ערים לשירותי כבאות אזור אשקלון נותן שירות לכחצי מיליון תושבים.האיגוד חולש על שטח של כ-1.350,000 דונם והוא הינו אחד מאיגודי הערים לכבאות הגדולים בארץ.

במהלך מבצע "עופרת יצוקה" עמד האיגוד במלוא משימותיו המבצעיות ונתן מענה מבצעי מהיר ויעיל לכל האירועים שבהם הוא טיפל.

כמו כן זכה האיגוד לקבלת שבחים על טיפולו המהיר והמקצועי באירוע במפעל "אגן כימיקליים" במהלך מבצע עופרת יצוקה. התגובה המהירה והמקצועית של האיגוד גרמה לכך שהאירוע נסתיים בצורה מהירה וללא נפגעים. כמו כן נותן האיגוד מענה מבצעי רצוף באופן שוטף לאירועי שריפה,חילוץ לכודים בתאונות דרכים ופעולות הצלה נוספות.

כמו כן האיגוד אחראי על תחום מניעת הדליקות בשטחי האיגוד ,מדור מניעת הדליקות באיגוד  כולל כבאים,מהנדסים והנדסאים  מיומנים המבצעים ביקורות שוטפות בתחום מניעת האש. האיגוד מבצע ביקורות רבות למניעת אש והכנסותיו מתחום זה הינם מההכנסות הגדולות בארץ מבין כל איגודי הערים בארץ (ישנם 24 איגודי ערים).

העבודה המקצועית של האיגוד בתחום זה מקטינה באופן משמעותי את ההסתברות לקיומם של אירועי דליקה מסכני חיים, ואכן בשנים האחרונות כמעט ולא היו אירועי שריפה ברחבי האיגוד שתבעו קורבנות בנפש..

לסיכום ,למרות התקצוב הלקויי של הממשלה את מערך הכבאות כפי שנחשף לכלל הציבור באירוע השריפה בכרמל עמד האיגוד בכל משימותיו המבצעיות על הצד הטוב ביותר ונתן מענה מבצעי מצויין לכל האירועים שבהם נדרשה תגובתו.

האיגוד מעולם לא קיבל תלונות מנציבות הכבאות על בעיות בתפקוד המבצעי של האיגוד, נהפוך הוא האיגוד קיבל שבחים רבים על המענה המבצעי שהוא נותן לאוכלוסיה.

כמו כן מעולם לא התקבלו פניות מהנציבות בקשר לבעיות בתפקוד הכספי/תקציבי, האיגוד שומר על תקציב מאוזן וסביר ובניגוד לאיגודי כבאות אחרים בארץ הוא לא נמצא במצוקה כספית והוא לא עיכב שכר או הטבות סוציאליות לעובדים.

כתוצאה מהתנהלותו התקציבית הזהירה של האיגוד היה האיגוד מבין האיגודים הראשונים בארץ שהכריזו על רכישת 5 רכבי כיבוי חדשים בשנת 2011 ,רכישה זו הבאה מהעודפים התקציביים של האיגוד והיא  תשפר את השירות המבצעי שיינתן לתושבים במרחבי האיגוד. כמו כן בניגוד לאיגודי כבאות אחרים קיימים באיגוד יחסי עבודה תקינים ואין באיגוד סכסוכי עבודה עם העובדים.

לפיכך,מכיוון שהאיגוד מבצע את תפקודיו המבצעיים על הצד הטוב ביותר ומכיוון שלא נשמעו כל תלונות מהנציבות ביחס לתחום זה ומכיוון שהאיגוד מתנהל על הצד הטוב ביותר מבחינה תקציבית וגם פה מעולם לא נשמעה תלונה על האיגוד בתחום זה, לא ברורה החלטת הנציב להקים ועדת חקירה לתפקודו של האיגוד.

כמו כן האיגוד לא קיבל עדיין על הודעה רשמית על מינוי הועדה והדבר נודע לו מהתקשורת."

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה