הרוח הטובה של אשדוד


להאזנה לתוכן:

"יום המעשים הטובים" פרויקט ייחודי הפועל בישראל זו השנה החמישית, מוצא את מתנדבי העיר אשדוד ערוכים ומוכנים כשהם מצויידים בהרבה מאוד מוטיבציה, חום רב והתלהבות גורפת. חנה בן איון, מנהלת יחידת ההתנדבות: כ-600 מתנדבים יביאו אור ושמחה לבתים רבים ולשכונות באזורים הותיקים.

חג פסח נקי ושמח!
 
כזכור, עמותת "רוח טובה" שייסדה גב' שרי אריסון יזמה את "יום המעשים הטובים" – מיזם חברתי מן המעלה הראשונה הקושר בין ציבור מתנדבים גדול לבין משימות סיוע ועזרה לזולת. היוזמה שהחלה לפני חמש שנים, הפכה ליום חשוב בלוח השנה העברי ורבים מאנשי ארץ ישראל היפה מוצאים בה כר פורה לגילויי התנדבות ואזרחות טובה. אשדוד המפעילה מערך נרחב מאוד של מתנדבים, בכל ימות השנה, נערכה לפעילות מגוונת ברובעים הותיקים והיום, ה-5/4/11, ניתן היה לראות כ-600 מתנדבים אשר הקדישו את יומם למען האחר ועשו לא מעט על מנת לקדם את שמחת החג בבתים רבים בעיר.

מנהלת יחידת ההתנדבות גב' חנה בן-איון, בשיתוף עמותת "רוח טובה" מקבוצת שרי אריסון, כבר גילו את הסוד הידוע של איגום משאבים וכח עבודה. היחידה שקיבלה את המנדט לפעילות הברוכה מראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, יחד עם גב' איריס נפתלי מנהלת האירועים, גייסה את כל מי שגילה נכונות לפעול ב"יום המעשים הטובים" תוך שהיא רותמת את ראשי מינהלות הרובעים, ועדי הרובעים, ועדי הבתים, חיילים, סטודנטים אמריקאיים מפרויקט "אורנים" ותלמידי המקיפים. בן איון: "כולם כאחד פעלו במשותף ובהתלהבות רבה בצעו עבודות בבתים, בחצרות, במעונות ובמוסדות שונים". 

כך למשל מציינת גב' בן-איון שורה של משימות ובהן: 30 מתנדבים + 15 ילדים והורים שהקימו גינה במעון אמונה (רובע ג') ופעלו לשיפור חזות המבנה. במתחם חרצית (רובע ח') התנדבו כ-50 תלמידים ועשרה עובדים שכונתיים לשינוי חזות של שלוש כניסות, טיפוח, גינון, צביעה וניקיון המתחם. על תחנת טיפת חלב (רובע ו') פשטו 50 מתנדבים ו-10 פעילי שכונות ועמלו לטיפוח חזות המבנה, צביעה, גינון וניקיון. בסניף האגודה למלחמה בסרטן – 50 מתנדבי האגודה צבעו, ניקו ופעלו לשיפור המבנה. 60 מתנדבים, בהם מתנדבי "סיירת התיקונים" צבעו בתי קשישים ותקנו ליקויים. בחצרות בתי הותיקים (רובע ב') עסקו כ-120 מתנדבים בניקיון, צביעה, ציורי קיר ושיפור חזות המבנים. כך גם עסקו 120 מתנדבים נוספים בצביעת מעקות דהויים ברחובות הרובע. 30 מתנדבים לצביעת 10 בתים של דיור מוגן – עמותת אנוש. 

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, על אף לוח הזמנים העמוס, התפנה מעיסוקיו וסייר בין מוקדי הפעילות ברובעים. הוא ברך את התושבים וחיזק את ידי המתנדבים שבחרו להקדיש מזמנם וממרצם לשיפור איכות החיים בעיר. ד"ר לסרי הודה לגב' בן איון ושיבח את הפעילות המהווה דוגמא לסיוע ועזרה דווקא אצל ציבור הקשישים באשדוד. 

"יום המעשים הטובים" מוקדש למעשה עבור האחר. הרעיון הוא לרתום המוני ישראלים לפעילות התנדבותית למען הזולת, כל אחד על פי רצונו וכל אחד בדרכו. בשנה שעברה, למעלה מ-20,000 איש השתתפו במיזם ועמותת "רוח טובה", מפעילת המיזם בישראל, מעריכה שהשנה יתרחב מעגל המתנדבים בפרויקט. אגב: רכזת הפרויקטים של העמותה ביקרה במהלך היום באשדוד ונהנתה לראות את מאות המתנדבים בעבודתם.
 
גב' בן-איון, כיאה ל"יום המעשים הטובים", פרגנה לכל השותפים והודתה לרונית צור – ראש מינהל שירותים חברתיים ושלמה רוטנברג – ראש מינהל התפעול. לאיריס נפתלי מנהלת האירועים על ההפקה והסיוע הלוגיסטי, לעמותת "רוח טובה", לראשי המינהלות ובמיוחד לאריה תורג'מן (מינהלת רובע ב'), לחברי הועדים ופעילי שכונות רובע ב' ורובע ו' – ובראשם אורי יהודה, למנהלי מוסדות, למחלקת לעבודה קהילתית ולעו"סים חגית שרף, רויטל אזואלס ושמואל מהרט, לחיילי חיל הים אשדוד וחיל החימוש ביל"ו, להורים, לילדים וכמובן לציבור המתנדבים המצוין.

כל הפמליה המכובדת הזאת, על מאות המתנדבים שנרתמו למבצע המיוחד, עמלו למן שעות הבוקר המוקדמות במגוון סוגי עבודות אשר תוצאותיהן משדרגות באופן היכר את הבתים, החצרות, המוסדות והשכונות ברובעים הנבחרים. אחד המתנדבים הביע את התרגשותו מההשתתפות במיזם ואמר כי "יותר משהבאתי שמחה לתושבים הרגשתי שאני ממלא את לבי גאווה וסיפוק כך שבמעשה ההתנדבות עשיתי יותר לעצמי". 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה