מעבדות לחירות בחוויה בלתי נשכחת


להאזנה לתוכן:

דמיינתם פעם כיצד נראו עשר המכות? מה עבר על בני ישראל ברגע יציאת מצרים? אלפי ילדי גנים ובתי ספר יסודיים זכו ליהנות מחוויית מסע מרתק מ"גלות לגאולה", הממחישה באמצעות תפאורה קסומה את מצרים הקדמונית ואת התלאות שעברו על בני ישראל. ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי: "החוויה יוצאת הדופן שעברה על הילדים, חיזקה אצלם את הזהות היהודית וחיברה אותם לסיפור יציאת מצרים"

במסגרת פרויקט ייחודי שנהגה על ידי ארגון "קשר", בראשותו של הרב מנחם עמאר, בהשתתפות מינהל החינוך בעיריית אשדוד, בשבועות האחרונים כ-5,000 מילדי הגנים ובתי ספר מאשדוד זכו לחוות מקרוב את המסע של בני ישראל במצרים מעבדות לחרות.
העצמת הזהות היהודית לדור העתיד חשובה וקרובה לליבו של הרב עמאר. זו השנה הרביעית שהוא מוביל את הפרויקט. ביום שלישי השבוע ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, נטל חלק בפעילות שנערכה במוסדות "אור מנחם" ברובע י"ז והיה שותף להפעלתם של 27 ילדים, שנכנסו לחלל פעילות בגודל של כ-300 מטר, שכלל תפאורה קסומה של ארץ מצרים הקדמונית.
בהשראת התקופה, הילדים חולקו לשתי קבוצות, התחפשו למצריים וליהודים שהועבדו בפרך. הקבוצות השתתפו בתחרות בניית פירמידות ענק, צפו במצגת וידאו מרהיבה על עשר המכות, חצו את ים סוף ונהנו מסדנת אפיית מצות.
ראש העיר ד"ר לסרי שאל את הילדים על מנהגי החג סביב שולחן הסדר שהיה ערוך כהלכתו, כאשר על משענת אחד הכיסאות הוצמד דיוקנו של החייל החטוף גלעד שליט.
ד"ר לסרי: "הפעילות האינטראקטיבית הועברה לילדים בדרך חינוכית, ערכית, מקצועית ומהנה. החוויה יוצאת הדופן שעברה על הילדים, חיברה אותם לסיפור יציאת מצרים. הם יעבירו את המסרים החשובים לכל המשפחה סביב שולחן הסדר".
מורים, גננות ומטפלות שליוו את קבוצות הילדים הרבות שהשתתפו בחוויה הייחודית הביעו את התפעלותם וביקשו להיות חלק מהפעלות נוספות. בחלק מהפעילויות השתתפו ילדים בעלי לקות שמיעה וילדי חינוך מיוחד בליווי מדריכים.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה