בצאת השבת יוחלט אם הצהרונים בגנים יופעלו מחר


להאזנה לתוכן:

אזעקות הופעלו בליל שבת באשדוד. נפילות הטילים היו מחוץ לעיר בשטחים פתוחים. נפילה אחת מצפון לעיר, והשניה נפלה באזור ניצנים בשטח פתוח. כיפת הברזל עושה עבודה מצויינת,והצליחה ליירט כבר כשש רקטות שנורו לאשקלון ובאר שבע. האזעקות שהופעלו אחת אחרי השניה ברציפות, גרמו לבהלה רבה בקרב תושבי העיר. יש מספר נפגעי חרדה בעקבות האזעקות.

מאחר והטילים לא היו בדרכם לשטח בנוי, לא הופעלה "כיפת ברזל" . כיפת הברזל כן סיכלה טילים שהיו בדרכם לשטחים בנויים בבאר שבע, אשקלון וקריית גת.

למרות האזעקה שהופעלה באשדוד, והטילים שנפלו בסביבתנו, בהתאחדות לכדורגל אומרים שהמשחק של מ.ס. אשדוד ייתקיים כסדרו אך ללא קהל.

בצאת השבת יקיים ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי, הערכת מצב עם גורמי הביטחון, לגבי הפעלת הצהרונים בגני הילדים מחר. כאמור, ילדי בתי הספר והתיכונים, כבר יצאו בשישי לחופשת הפסח, אך ילדי הצהרונים וכן ילדי הגנים הפרטיים, היו צפויים להמשיך להגיע לגנים. ההחלטה אם להפעיל מחר את הצהרונים, תפורסם מיד לאחר הערכת המצב.

הסיבוב הנוסף בהסלמה החל בעקבות האירוע החמור בחמישי, בו נורה טיל כתף מסוג "קורנט" לעבר אוטובוס הסעות תלמידים, שבו נפצע אנושות נער בן 16, החל צה"ל בתקיפה מסיבית ברצועת עזה. המחבלים ברצועה פתחו אף הם בהרעשת הגזרה, והחלו להפגיז את ישובי עוטף עזה. 

מערכת "כיפת ברזל", שהוצבה בתחילת השבוע בצפון אשקלון, הצליחה ליירט אמש טיל גראד שנורה לאשקלון. בשעות הלילה דיווחו ארגוני המחבלים בעזה על הפסקת אש חד צדדית, אך צה"ל המשיך בתקיפותיו ברצועה.

החל משעות הצהרים של שישי, נורו כ- 45 קאסמים, גראדים ופצצות מרגמה אל ישובי העוטף. שתי נפילות היו  בעיר אשקלון, ובמזל גדול, הסתיימו האירועים עם נזק לרכוש בלבד. מערכת "כיפת הברזל" נכנסה לפעולה ויירטה שני טילים שהיוו איום על ריכוזי אוכלוסיה. שני גראדים נוספים נפלו באזור התעשיה של אשקלון. את רעשי הנפילות והיציאות של טילי "כיפת ברזל", ניתן היה לשמוע ולחוש היטב גם באשדוד. 

בעקבות המצב, העלו במד"א את הכוננות באזורי לכיש ונגב לרמה ג'. בפיקוד העורף קראו לתושבי העוטף להיות בקרבת אזורים ממוגנים. לפי שעה אין הנחיות מיוחדות לתושבי אשדוד, אך יש להמשיך להתעדכן בכלי התקשורת לגבי כל התפתחות באיזורינו.

עדכון: טילי גראד שוגרו לבאר שבע

ארגוני המחבלים בעזה שיגרו שלושה טילי גראד לבאר שבע. מערכת "כיפת ברזל", שזיהתה את הירי, הצליחה ליירט שני טילי גראד שהיו אמורים ליפול באזורים מאוכלסים. נכון לשעות אלה, מערכת "כיפת ברזל" הצליחה ליירט את כל האיומים על אוכלוסיה באשקלון ובאר שבע.

עדכון: אזעקה הופעלה בגזרת קרית גת

אזעקה הופעלה בסביבות השעה 1:34 לפנות בוקר, הופעלה מערכת האזעקה בגזרת קרית גת והסביבה. מדובר שאזעקה ראשונה שמופעלת באזור, מאז ימי עופרת יצוקה. לא דווח על נפילות בעיר, אך הדי פיצוץ נשמעו היטב בשעה זו באשדוד. ייתכן ומדובר בנפילה בשטח פתוח.

 צילום ארכיון: אוהד צויק

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה