ARMSTRONG הרובוט - מקום ראשון ברובוטיקה


להאזנה לתוכן:

למוח היהודי וליכולות הטכנולוגיות הגבוהות הנמצאות בישראל כבר יצא שם ומוניטין בכל העולם. החשיבה הנכונה והיצירתיות הישראלית תרמו לעולם לא מעט המצאות אשר הצילו חיים והביאו לשיפור החיים על כדור הארץ. גם למקיף ט' יש מה לתרום בעניין. רובוט מציל חיים!

 
האסונות שחווה העולם, רעידות האדמה והצונאמי, המחישו את הצורך בבניית מערך טכנולוגי שיסייע באיתור נעדרים מבין ההריסות. תלמידי מסמ"ת במקיף ח', לקחו על עצמם אתגר מעניין כאשר תכננו ובנו דגם של רובוט, שיוכל להתמודד עם משימת גילוי ואיתור נעדרים. במהלך נסיעתו עובר הרובוט מכשולים, נע בדרכים משופעות ומסייע באיתור נעדרים.

במסגרת תחרות הרובוקאפ שהתקיימה השנה, ייצגו את ביה"ס שני רובוטים פרי יצירתם של תלמידי מסמ"ת י"א- י"ב. בתחרות השתתפו 28 בתי ספר מכל הארץ, שהתחרו בקטגוריות כדורגל , ריקוד והצלה.

מקיף ח' התחרה עם שני הרובוטים בקטגוריית הצלה וזכה בהישג חסר תקדים: מקום ראשון ושני .

התלמידים הזוכים ייצגו את ישראל בתחרות הרובוקאפ העולמית, שתתקיים בקיץ הקרוב בתורכיה, ויביאו כבוד לישראל ובודאי לעיר אשדוד.

במקיף ט' מציינים בגאווה כי "במהלך ההכנות לתחרות מתמודדים התלמידים עם אתגרים לימודיים ומתנסים בעבודת צוות אינטנסיבית". הם כמובן משבחים את הזוכים בתחרות ומדגישים כי "הרובוט  ARMSTRONG של תלמידי י"ב – נועה כהן, אייל חיון ונינו דדיאשוילי – הוא פרויקט הגמר במסגרת 5 יחידות לימוד" .

גם את המקום השני קטפו נציגי בית הספר, תלמידי י"א – יוסי ברישב, שרון ורדי, שימי שמלאשוילי, טרופין שמעון, קרן שושני ועמית רוטנברג.

פרויקט הרובוקאפ הוא פרויקט יוקרה של בית הספר, במגמת מסמ"ת אותו מרכזת גב' אפרת דיל. מורה המגמה מר יוסי חזן מוביל את התלמידים להצלחה מזה 4 שנים בארץ ובעולם.

הפעילות הלימודית נעשית בשיתוף עם חברות בתחומי הטכנולוגיה ותוך מעקב אחר חידושים והמצאות בעולם. במהלך הפרויקטים הסתייעו תלמידי מסמ"ת בעזרתם האדיבה של החברות: "אור מכניקה" רחובות, "אלאופ", "EIM" ו"רובוטק".
 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה