חייו של בן חמישה חודשים ניצלו בזכות ערנות הרופא


להאזנה לתוכן:

חייו של איתן ניצלו כשהיה בן חמישה חודשים, זאת בעקבות אבחון מום לבבי נדיר. ד"ר אברהם מתיתיהו, מומחה לקרדיולוגיה ילדים מבית החולים 'קפלן': "התינוק היה בסכנת חיים ממשית. החדר השמאלי בלבו לא תפקד כלל כי עורק חשוב יצא מאבי הריאה במקום מאבי העורקים"

התינוק איתן פינקלשטיין, היום בן 8 חודשים, הגיע לפני 3 חודשים, בשעות הלילה, לחדר המיון בבית החולים לאחר שמצבו התדרדר בביתו עם קוצר נשימה וחוסר רצון לאכול במשך מספר ימים. צוות חדר המיון הקפיץ את ד"ר אברהם מתיתיהו, מנהל היחידה לקרדיולוגיה ילדים, כדי לאבחן סיבות אפשריות לכך. בדיקה מקיפה ביותר שערך ד"ר מתיתיהו שכללה צילומי חזה ואקו לב העלתה את הסיבה. "במהלך הבדיקות גיליתי, להפתעתי, כי החדר השמאלי בליבו של איתן לא זז בכלל עם תפוקת לב מינימלית", מסביר ד"ר מתיתיהו. "היו לו שינויים של חוסר חמצן ללב ודליפת מסתם. במקרים אלו אנו שוללים אנומליה קורונרית של העורק הכלילי, שהיא מולדת וניתנת לתיקון. אכן, בדיקת אקו העלתה מום נדיר לפיו העורק הכלילי השמאלי יוצא מעורק הריאה במקום מאבי העורקים. לכן, הדם המוזרם מעורק הריאה לא מחומצן והלחץ נמוך משמעותית וגורם לבעיות נשימה".

ד"ר מתיתיהו הסביר כי כשתינוק נולד יש לחץ גבוה בעורק הריאה ולכן לא ניתן להבחין במום מולד מסוג נדיר זה. "במקרים רבים, לצערנו, שבהם לא מגלים את העובדה שהעורק לא במקומו הנכון, התינוקות עלולים להגיע להתקף לב ולמות טרם הגעתם לבית החולים. אין ספק שהאבחון המהיר מנע התדרדרות ריאתית ולבבית. טיפול ראשוני שקיבל בקפלן, פרוצדורה רפואית שעבר בבית חולים שניידר ומעקב תדיר במרפאתנו הביאו להתאוששות מהירה. היום, 3 חודשים לאחר האבחון, הלב עדיין בשלבי החלמה ותפקודו של איתן כמעט תקין לחלוטין", הוא מסכם.

ד"ר מתיתיהו אומר כי אם התינוק סובל מהתקפי אי שקט, חוסר נשימה, התעייפות או הזעה מרובה, לא להסס ולהגיע מייד לחדר המיון בבית החולים. "אבחון מומים מולדים בלב הנם בעלי חשיבות מכרעת להצלת חייהם של התינוקות", הוא מסביר.

אביו של איתן, דוד, אמר כי הקדוש ברוך הוא עשה נס ושלח את ד"ר מתיתיהו לאיתן בזמן הנכון. "הוא השליח של בורא עולם, המלאך משמיים שהציל את חייו של איתן, כי אם היו ממתינים ימים בודדים התינוק היה מת", הוא מספר. "התינוק היה בקוצר נשימה חמור ורופא משפחה אמר לעשות אינהלציות. אחרי מספר ימים כבר שלחו אותנו לקפלן. מתיתיהו הגיע מייד, עשה צילום מיוחד וגילה שהלב השמאלי של איתן מת. במהלך טיפול ממושך בידיו הנאמנות של ד"ר מתיתיהו אנחנו באים לבדיקות שגרה שהעלו כי הלב חוזר אט אט לסדרו ואיתן חזר למסלול החיים הרגילים".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה