שעת כדור הארץ: ב-20:40 מכבים האורות בעיר לשעה


להאזנה לתוכן:

אשדוד מצטרפת למיזם העולמי - "שעת כדור הארץ", וקוראת לתושביה לכבות את האור לשעה אחת. מכבים את האור ומעוררים את העולם לשמור על כדור הארץ

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, אשר קבע שאשדוד תהיה מהמובילות בארץ באימוץ תוכניות פיתוח בר קיימא ובטיפוח איכות הסביבה, נתן את ברכתו ליוזמה העולמית "שעת כדור הארץ" וצירף את אשדוד אל הערים החשובות בעולם הפועלות לשימור כדור הארץ. השבוע, ביום חמישי, הגיע המיזם לשיאו כאשר אלפי בתי אב, מפעלים ובתי עסק כיבו את האורות כאקט סימבולי המעיד על הזדהות ומעורבות פעילה של אזרחים.      

המיזם החשוב הזה נכנס למעשה לדלת פתוחה שכן כבר נקבעה האסטרטגיה העירונית, הנגזרת ממדיניות ראש העיר, וממנה נגזרות תוכניות אב עירוניות להפחתת זיהום אוויר ולהגנת אקלים, לקיימות, לבריאות העיר, לבנייה ירוקה, לתברואה, לניקוז ולשיקום נחל לכיש ואימצה מדיניות חדשה למניעת כניסת מפעלים עם חומרים מסוכנים והפחתת הפעילות במפעלים קיימים עתירי חומרים מסוכנים, תוך יישום מדיניות ברורה של אפס סלחנות כלפי עבירות על איכות הסביבה.

סמנכ"ל העירייה מר דוד הרטום מציין כי כעבור שנתיים של עבודה מאומצת יכולה העירייה למנות לא מעט תוכניות אב הנמצאות בתהליכי יישום מתקדמים, כדוגמת נחל לכיש (הקצאה של כ-6 מליון ש"ח להכנה ויישום של תוכנית אסטרטגית לנחל לכיש, הכוללות תוכניות הנדסיות ותפעוליות להגנה על הנחל שחלקן נמצא כבר בביצוע, פיקוח מאסיבי ומשולב על ההזרמות לנחל ועל מפעלי התעשייה בעיר) המלמד על איכות מים הולכת ומשתפרת באופן תמידי. חופי רחצה (שדרוג לרמה תיירותית של 7 חופי הזהב של ישראל הכוללים: קביעת גבולות הגזרה וסימון נתיבים להשקת כלי שייט, הצבת שלטי הסברה, אשפתונים וכל אצירה גדולים, הסדרת שירותי החוף והכשרת שטחי חניה, בניה או חידוש מלתחות, שירותים ושירותי עזרה ראשונה, סוכות מצילים חדשות, מתקני משחק לילדים ומתקני כושר למבוגרים, סככות צל, הכשרת מסלולי הגעה לנכים...ועוד). ניקיון ופינוי אשפה (החלפת כלי אצירה ישנים (צפרדעים) בטמוני קרקע, הצבת מיכלי אצירה רבים לנייר ולפלסטיק, הצבת כ-3,000 אשפתונים ו-25 מרכזי מחזור שכונתיים. אשדוד בין הערים הראשונות שהתחייבו להפרדה במקור לשני זרמים). תעשייה ונמל (מפעלי התעשייה והנמל מגלים רגישות גדולה וגוברת לנושאי סביבה וברוב המפעלים הגדולים הוקמו יחידות לאיכות הסביבה. קיימת פעילות משולבת עם המשרד להגנת הסביבה להפחתת הפליטות ממפעלי התעשייה. מפעלים פועלים בקהילה בנושאי חיינוך לאיכות הסביבה ולהקמת פרויקטים אקולוגיים כגון "הצוללת הירוקה" במוזיאון מונארט). מפקחי איכות הסביבה (מראשית השנה מופעלת יחידת מפקחי איכות הסביבה המונה 5 פקחים מוסמכים, הראשונה בארץ בהיקפה ובאיכויותיה). קולחין (קולחי אשדוד מופנים לחקלאות והוחלט על שידרוג המט"ש לשלישוני). חינוך והסברה (העירייה, איגוד ערים לאיכות הסביבה והחברה העירונית לתרבות הפנאי מישמות יחד תוכניות לימוד, הסברה, פעילות ומבצעים מיוחדים בכל הרבדים של מערכות החינוך הפורמאלי והבלתי פורמאלי בעיר ולאחרונה גם במגזר החרדי).

סופו של דבר ולאחר שנתיים של עבודה מאומצת ניתן לסכם שאשדוד בהחלט מובילה בתחומי הסביבה, כאשר היא מרכזת משאבים ומאמצים תוך שהיא משתפת פעולה עם כל הגורמים, כדי להגשים את חזון ראש העיר בתחום.

השבוע כאמור, במעמד ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, מנהל תחנת כח אשכול באשדוד מר אמנון ביבי ומנכ"ל איגוד ערים לאיכות הסביבה אשדוד-חבל יבנה ד"ר ענת רוזן, יתקיים אירוע חשוב בנושא הסביבה – כיבוי אורות ! בבניין העירייה וכל מי שרואה עצמו חלק מהמיזם העולמי.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה