לסרי: "לא נהיה שדרות ואשקלון"


להאזנה לתוכן:

ראש עיריית אשדוד העביר אמש מסר חד וברור לממשלת ישראל, בו הבהיר שלא ייתן שטילים יפלו מידי פעם בעיר, והחיים ימשיכו בשגרה.

לסרי: "כל זמן שיש איום טילים על אשדוד, לא יתקיימו לימודים, כמו בעופרת יצוקה. אנחנו לא נהיה שדרות ואשקלון, לא נוכל לאפשר בעיר כזאת גדולה, טפטוף של טילים לאורך זמן. אני מקווה שהמצב יסתיים כמה שיותר מהר".

דבריו של לסרי נאמרו אמש לאחר נפילת הגראד בשעות הצהריים באשדוד. החלטתו של לסרי לבטל את הלימודים, זכתה לביקורת רבה מצד מערכת הביטחון, שקרא לתושבי האזור להמשיך בשגרה. אלה שהטיל שנפל אמש בשעות הצהריים, המחיש עד כמה השגרה לא שגרה. ניתן רק לדמיין מה היה מתרחש אילו טיל כזה היה נופל במוסד חינוכי.

תושבים רבים בעיר חשים תיסכול וחוסר אונים נוכח המצב שנוצר. התחושה בעיר היא שממשלת ישראל רוצה שתושבי אשדוד יתרגלו למציאות קבועה שמידי פעם נופלים טילים. אמש התרעמו ראשי הערים בדרום, שאף אחד מהממשלה לא התקשר לבדוק כיצד תושבי האזור מתמודדים עם נפילות הטילים וההסלמה בדרום. 

השר לביטחון פנים מר יצחק אהרנוביץ, שהגיע לאשדוד ושמע סקירה על הערכת המצב ומוכנות העירייה לתרחיש החירום, הביע תמיכה מלאה בהחלטתו של ד"ר לסרי שלא לקיים לימודים. "תהיה שקט עם ההחלטה. אני מגבה אותה ואני אצדיק אותה כי בסופו של דבר אתם צריכים לחיות את העיר". השר אהרונובוץ התייחס לעמדתו החד משמעית של ראש העיר לפיה עיר גדולה בסדר גודל של אשדוד, עם למעלה מ-50,000 תלמידים במערכת החינוך, לא תוכל להסכים לטפטוף ירי טילים לאורך זמן, והדגיש כי "אני כאן כדי לחזק אותך ואתכם, ולתת לכם את כל מה שאנחנו יכולים כדי שתעברו את הימים הללו".

דבריו של לסרי, כפי שהוקלטו אמש ע"י אוהד צויק - המגזין אשדוד:

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה