שעת כדור הארץ בעל יסודיים


להאזנה לתוכן:

בשבוע שעבר ציינו ערים רבות בארץ ובהן העיר אשדוד, את "שעת כדור הארץ", במטרה להעלות את מודעות התושבים להתחממות כדור הארץ והצורך בחיסכון במשאבים. במערכת החינוך התקיימה פעילות חינוכית בבתי הספר העל יסודיים כחלק מהתוכניות הבית ספריות השוטפות בנושא איכות הסביבה במסגרת מעורבות חברתית במערכת החינוך העירונית. החינוך לערכי סביבה ממשיך גם לאחר הצלחת המיזם.

הפעילות המתקיימת בכל התיכונים בעיר, מקיפה שכבת גיל וכוללת למידה ופעילות אקטיבית. "במהלך החודש האחרון נערכו שיעורי הדרכה בכיתות בנושא צמצום משאבים, בדגש על חיסכון בחשמל" אומרים במינהל החינוך ומסבירים כי "התלמידים למדו כיצד ניתן למחזר חומרים ולצמצם בצריכת החשמל, הם למדו אילו מכשירים חשמליים "זוללי חשמל" ואילו חסכוניים וקיימו דיונים לימודיים בנושא".

במינהל החינוך מציינים בסיפוק את השותפות במיזם העולמי ואת פעילות התלמידים. בימים אלו מתקיים יום שיא בכל מקיף, במהלכו פועלים התלמידים כשגרירים לנושא בבית הספר ובקהילה. במסגרת יום השיא מכינים התלמידים כרזות ושלטים ובהם סיסמאות לחיסכון בחשמל ולצמצום משאבים, ועברו בכיתות בית הספר ובבתי עסקים צמודים לבית הספר, והחתימו את התלמידים והתושבים על כללים לחיסכון בחשמל אותם יצרו בעצמם.

כך למשל תלמידי כיתה ז'2 מתיכון מקיף ה' יצרה את הכללים הללו: "אנחנו מתחייבים לחסוך בחשמל, לכבות את האור יותר, להלחם בחסכון בחשמל, להלחם על היופי של הארץ ולשמור על הסביבה שלנו נקייה". התלמידים הסבירו לעוברים ושבים על החשיבות בחסכון בחשמל וצמצום משאבים וביקשו מהם לכבות את החשמל לשעה אחת ב"שעת כדור הארץ" באשדוד.

תלמידים אחרים הכינו "ראשי דשא" והציגו את התוצרים מהפעילות בהפסקה פעילה בבית הספר, כמו כרזות ובהם הסיסמאות: "בחשמל חוסכים ועל איכות הסביבה שומרים", "אם נחסוך את העולם נשנה ונהפוך", "אני ואתה נשמור על העולם", "חשמל בחינם מהטבע לאדם" ועוד. הכרזות ניתלו ברחבות בתי הספר,  הושמעה מוזיקה והיו תהלוכות של התוצרים מהפעילות האקטיבית. כן הוצבו דגלי עיריית אשדוד וחברת החשמל שקישטו את ההפסקה הפעילה.

בחינוך משבחים את "המורים, התלמידים והנהלות בתי הספר שלקחו חלק, הצטרפו לשמחה ולמדו על חשיבות החיסכון בחשמל והצמצום במשאבים, כאשר בסיום הפעילות כיבה כל בית ספר את האורות ל-5 דקות סמליות לציון "שעת כדור הארץ".

חשוב לציין כי פעילות "שעת כדור הארץ" בבתי הספר באשדוד מתקיימת הודות לשיתוף הפעולה בין מינהל החינוך העירוני לבין חברת החשמל, במסגרת פעילותה בקהילה, בנושא צמצום וחיסכון במשאבים והתייעלות אנרגטית.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה