מסתמן: 'כיפת ברזל' תוצב סמוך לאשדוד


להאזנה לתוכן:

אמש דווח בכלי התקשורת על הצבת מערכת כיפת ברזל סמוך לבאר שבע. כעת נראה שהמערכת השניה של כיפת ברזל תוצב סמוך לאשדוד, כך דווח אמש בחדשות ערוץ 2. ראש הממשלה ושר הביטחון הנמיכו אמש את הציפיות ממערכת יירוט הטילים, וציינו שמדובר במערכת בשלבי ניסוי ושהיא לא תופעל כנגד כל איום

האם תושבי אשדוד יכולים להרגע? כפי שמסתמן, מערכת כיפת ברזל תוצב סמוך לאשדוד. עדיין אין תאריך להצבת המערכת השניה, אך בחדשות ערוץ 2, דיווח אמש הכתב ניר דבורי, שככול הנראה המערכת תוצב בסמוך לאשדוד, שהיא העיר הגדולה ביותר בדרום הארץ.

הסוללה שהוצבה אמש בסמוך לבאר שבע, כמו גם המסוללה שאמורה להיות מוצבת בקרבת אשדוד, הוצבו לאחר לחץ ציבורי שהופעל על מערכת הביטחון, זאת לאחר שבאשדוד ובשאר אזור הדרום, הושבתו הלימודים בגלל חוסר במרחבים מוגנים במוסדות החינוך.

אמש בישיבה שקיימו ראשי רשויות בדרום עם ראש המממשלה והשר מתן ווילנאי, שאחראי על העורף מטעם הממשלה. ראשי הרשויות הלינו על מחסור חמור באמצעי מיגון במוסדות החינוך, בעיקר במוסדות שלומדים בקרוואנים. ראש הממשלה הבטיח לסייע בהצבת מיגוניות במוסדות בהם אין מיגון.

לאחר הישיבה אמר ראש העיר אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי: "אני חושב שהפגישה הייתה מצוינת, והצלחנו להעלות נושאים שחלק מראשי הרשויות מנסים להעלות כבר כמה שנים. הבעיה המרכזית שדנו בה היא מיגון מוסדות החינוך. לא דיברנו על מיגון כללי, אלא על הצבת מיגוניות במקומות שהם נעדרי מיגון לחלוטין".

ביום חמישי האחרון, מיד אחרי נפילת טיל הגראד באשדוד, אמר ראש העיר באופן ברור ביותר: "אשדוד לא תהפוך לשדרות ואשקלון". תושבי העיר, ששמעו את דבריו של ראש העיר בכלי התקשורת ובאתר אשדוד נט, הביעו תמיכה מלאה בראש העיר, ובהחלטה שקיבל על השבתת הלימודים, שללא ספק הוכיחה עצמה כמוצדקת ביותר.

באשדוד יחלו בהצבת מיגוניות בכל מוסדות החינוך החרדי, שרבים מהם לומדים בקרוואנים. כמו כן, בשישי האחרון דיווחנו על הצבת מיגוניות באופן פרטי על יד בנקים ומפעלים.

למרות הרגיעה והסכמת ארגוני הטרור לשמור על הפסקת אש, לא ברור כמה זמן תחזיק הרגיעה מעמד. בארגוני המחבלים ברצועת עזה, ממשיכים כל העת הניסיונות לפגע בישראל בכל דרך שהיא.

צילום ארכיון: מור קטיף דוברות צה"ל

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה