היום באשדוד: "ישראל עוצרת" לזכר קורבנות הקטל בכבישים


להאזנה לתוכן:

היום תקיים עמותת "אור ירוק" את אירוע "ישראל עוצרת" ב-160 מוקדים ברחבי הארץ לזכר קורבנות תאונות הדרכים. במוקדים הללו, ביניהם אשדוד, יתקיימו פעילויות שטח וטקסי זיכרון לציון קורבנות הקטל בדרכים ב-2010.

 
לדברי שמואל אבואב, מנכ"ל אור ירוק, "בניגוד לשנים הקודמות, שנה זו מאופיינת בכישלון מהדהד בכל הקשור למלחמה בתאונות הדרכים בישראל. במקביל לתוספת עשרות הרוגים למספר ההרוגים השנתי, התקיימה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים כשנה וחצי ללא מנכ"ל. רק לפני כשבוע מונה לה סוף-סוף מנכ"ל חדש לרשות".
 
"נוסף על כך, השנה קוצץ תקציב הבטיחות בדרכים בלמעלה מ-200 מיליון שקל. לנוכח צרוף כל אלה, כמו גם מחדלים נוספים, אין פלא ששנת 2010 מסתיימת באופן עגום כל כך. מדובר בדיני נפשות. ניתן וצריך להציל את חייהם של עשרות אנשים בישראל. הגיע הזמן שהמצב ישתנה", אמר אבואב.
 
במהלך היום, תערוך עמותת אור ירוק פעילויות רבות ברחבי הארץ. בין הפעילויות: 60 עצרות זיכרון בשיתוף רשת התיכונים 'עמל' ותהלוכות לזכר הקורבנות. בפעילות ישתתפו גם מתנדבי ארגון ליונס ישראל, אשר המאבק כנגד הקטל בכבישים חשוב להם מאוד.
 
"יש להפסיק להשלים עם המציאות הקיימת, בה כ-350 אזרחים מקפחים את חייהם בכבישי ישראל מידי שנה. לכן, השנה תוקדש פעילות ישראל עוצרת לקריאה לשר האחראי ולממשלת ישראל להתעורר מן התרדמת ולהעלות את הטיפול במלחמה בקטל בכבישים לראש סדר העדיפויות", סיכם אבואב.
 
צילום ארכיון: איחוד הצלה דרום 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה