סכסוך עבודה בקונקס אשדוד: השבתה תוך 10 ימים


להאזנה לתוכן:

ההסתדרות מאיימת להשבית את העבודה בחברת התחבורה "קונקנס", זאת במידה וההנהלה לא תסכים לנהל משא ומתן כדי להסדיר הסכם קיבוצי לעובדי החברה

ההסתדרות החדשה במרחב אשדוד הכריזה בתחילת השבוע על סכסוך עבודה בסניף קונקס אשדוד ובמוצאי שבת תתקיים אסיפת עובדים בבית ההסתדרות בעיר.  בעקבות ההכרזה על סכסוך עבודה, ההסתדרות יכולה להשבית את העבודה בחברת קונקס בתוך כ-10 ימים ואם האיום יתממש צפויים שיבושים בתנועת האוטובוסים של החברה

חיים שייב, יו"ר ההסתדרות במרחב אשדוד מציין ש - 90 מתוך 140 עובדי קונקס-אשדוד פנו באמצעות ההסתדרות להנהלת החברה בבקשה לנהל מו"מ לחתימה על הסכם קיבוצי, אך לדבריו ההנהלה התעלמה מפניותיהם. "חבל שבקונקס לא מאמצים את המודל באגד תעבורה במסגרתו אנו נמצאים במו"מ מתקדם לקראת הסדרת תנאי העסקתם של העובדים", אומר שייב.

שייב מוסיף כי בימים האחרונים נחתמו הסכמים קיבוציים לתקופה של שלוש שנים עם  חברות השמירה: "כוח עוצמה" ו"תנופה" הפועלות באשדוד. החברות מספקות כיום כ-200  שומרים למוסדות חינוך בעיר ולחברת החשמל.

שייב: "ההסכם נולד מתוך תלונות מצטברות של עובדים  באותן חברות על הפרות וגריעת זכויות. בתום מו"מ שניהלנו עם מנכ"ל שתי החברות במשך כשבועיים, הוא אימץ את ההסכם הקיבוצי בענף השמירה". במסגרת ההסכם הוקם מנגנון מיוחד ליישוב חילוקי דעות במסגרתו כל בעיה תובא למסגרת בה שותפים המנכ"ל ויו"ר ההסתדרות במרחב.  

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה