פעילות ברוכה בחסכון בחשמל באשדוד


להאזנה לתוכן:

אחת מפעולות ההתייעלות הבולטות בהן נוקטת העירייה, התרחשה בתחום המאור והחשמל, בניצוחו של מנהל המחלקה מר אמיל אפלבוים. כל מה שרציתם לדעת על חיסכון בחשמל

 
אמיל אפלבוים, מנהל מחלקת מאור וחשמל במינהל ההנדסה, זכה לראות השבוע את פירות ההשקעה בפרויקט החיסכון שאותו הוא מקדם בדבקות ובמקצועיות. לידיו הגיע דו"ח חברת החשמל לשנת 2010 ובו השוואה בין צריכת החשמל והעלויות הכספיות של עיריית אשדוד לשנת 2010 לעומת שנת 2009.

ע"פ נתוני חברת החשמל סך שימושי החשמל בשנת 2010 הסתכם ב-39,411,337 קוט"ש, עליהם שלמה העירייה 18,347,311.53 ₪. לעומת זאת בשנת 2009 צרכה העירייה 38,636,768 קוט"ש ושלמה 20,752,557.50 ₪. מדובר בחיסכון משמעותי שכן העירייה רשמה עלייה של 774,569 קוט"ש בצריכה (נוספו מוסדות והעיר גדלה) ולעומת זאת היתה ירידה של 2,405,245.97 בתשלום. 

להשגת הנתונים הללו קדמו לא מעט פעולות המיישמות למעשה תוכנית אסטרטגית לחיסכון והתייעלות בצריכת החשמל של עיריית אשדוד. יש לזכור שהעירייה חתומה על לא פחות מ-509 חוזים עם חברת החשמל, על שימושי חשמל בכל מוסדות העירייה, במוסדות הציבוריים, במוסדות החינוך, בתאורת חוצות, במוקדי בילוי וגנים ציבוריים, בחופי הרחצה והטיילות וכיו"ב. 

הפעולות שבהם נקט מר אפלבוים נגזרות למעשה משתי קביעות יסוד שראש העיר ד"ר יחיאל לסרי הנחה את מנהלי היחידות בעירייה. האחת: בחינה מתמדת של תחומי האחריות - היכן ניתן להפיק יותר פעולות ולבצע יותר משימות תוך שמירה על המסגרת התקציבית ונקיטת צעדי חסכון והתייעלות, והשניה: זיקה ישירה אל ערכי טבע ושמירה על איכות הסביבה, במסגרת ההכרזה על אשדוד כעיר ירוקה.

כזכור, לפני למעלה משנה מר אפלבוים הציג את תוכנית העבודה של מחלקת מאור וחשמל ובה שורה של פעולות חיסכון והתייעלות. התכנית נגעה בכל תחומי החשמל ובהם: החלפת תאורה ברחבי העיר, הקמה של תשתיות חשמל ושדרוג מערכות קיימות, המרת נורות לתאורה חסכונית, צמצום בעמודי תאורה מיותרים, חיבור בין רשתות והחלפת מונים לצמצום עלויות, פיתוח תשתיות חשמל בגנים ציבוריים וברחובות עירוניים, הנחת תשתיות במתחמי חניה ובטיילת בחוף, תשומת לב לתחום התחזוקה, פעולות למניעת בזבזו אנרגיה, והחלפת מכשירי חשמל זוללי אנרגיה... ועוד. כן הושם דגש על מוסדות החינוך, בהם הוחלפו גופי התאורה, ובמוסדות החדשים כבר נבנו תשתיות מתקדמות לחיסכון באנרגיה ומודעות גבוהה לאיכות סביבה.

מנכ"ל העירייה מר אילן בן עדי ציין אז לשבח את המחשבה היצירתית לחיסכון ודו"ח 2010 מלמד שהתוכנית הביאה לחיסכון של כ-2.5 מליון ₪.

אפלבוים: "תוכנית העבודה שלנו בנויה על סמך פיילוטים שביצענו בתחומים שונים, ולאחר שהוכחה הצלחה בפיילוט יישמנו זאת באופן נרחב יותר". הוא עוד מגלה כי "בסופו של דבר אני מאמין שניישם את כל הפיילוטים שנעשו בעבר כך שתהליכי החיסכון ימשיכו להניב תוצאות טובות". ובעירייה מדגישים שכל הפעולות מעתה שמות דגש על ערכי סביבה במסגרת מדיניות ראש העיר המוביל את אשדוד להיות העיר הירוקה המובילה בישראל.
 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה