החשיפה התקשורתית עזרה


להאזנה לתוכן:

"מיזמים" החליטה למשוך את מכתבה לועדת המכרז להקמת בית חולים באשדוד, בו דרשה לבחון אם לא נפל פגם בהתנהלות 'אסותא' במכרז ויש לבטל הצעתה. המכתב והתגובות פורסמו לראשונה באתר אשדוד נט ועוררו תגובות רבות ברחבי העיר ומחוצה לה

בתחילת השבוע דיווחנו על מכתב של "מיזמים", שניגשה לשלב הראשון במכרז להקמת בית חולים באשדוד ביחד עם עמותת רפואה וישועה ואפריקה ישראל. היא פנתה לועדת המכרזים של האוצר כדי שזו תבדוק אם לא נפל פגם בהתנהלות "אסותא" במכרז להקמת בית חולים באשדוד, דבר שיכול לפסול לדבריהם את הצעת אסותא.

בקבוצה טענו שהכרזתה של אסותא על "דניה סיבוס" כמי שזכתה במכרז לבניית בית החולים באשדוד מטעמה, יש בה טעם לפגם.

במכתב ששיגר אברהם אופק, מנכ"ל מיזמים, הוא כתב: "נבקש לבדוק האם לא נפל פגם בהתנהלות המכרז ובהצעת המציע המחייב פסילת ההצעה מלכתחילה, בנסיבות שנוצרו".

אופק מציין במכתבו שדניה סיבוס, באמצעות אפריקה ישראל, הייתה קשורה עימם בהתקשרות חוזית כאשר ניגשו למכרז להקמת בית חולים באשדוד. עוד כותב אופק: "בהתאם לסעיף 10.3 "הגשה אחת" חל אסור להסדר, או שתוף פעולה בין תאגידים הקשורים למציעים שונים, ראוי על כן לבדוק אם אין פגם בעצם התנהלות המגעים בין אסותא לבין דניה סיבוס בתהליך הכנת המענה למכרז".

אופק ביקש בהמשך מכתבו לקבל הבהרות אם נערכו שינויים בתנאי המכרז, ואם נערכו כאלה, מדוע קבוצת "מיזמים, לא קיבלה על כך הודעה.

פעיל הציבור אבי הלוי, מי שהחל את המאבק הציבורי להקמת בית חולים באשדוד, לא ממש הופתע מהפרסום באשדוד נט. בשיחה עימנו מציין הלוי: "מצער ש-'רפואה וישועה' לא טרחה לפעול לטובת הציבור כפי שהיא מתיימרת ולגשת למכרז להקמת בית החולים ואילו כיום, כאשר מסתמן זוכה ודאי במכרז, היא עושה כל שבידה ובאמצעים פסולים לסכל את בניית בית החולים".

בתגובה שהעבירה ועדת המכרזים לשאלות "אשדוד נט", היא ציינה כי " חברת אסותא פנתה לקבל את אישור הוועדה הבינמשרדית לשינוי קבלן ההקמה, אישור זה ניתן על ידי הוועדה לאחר שבחנה את מכלול הנסיבות לבקשה".

גם בחברת דניה סיבוס לא הבינו מה בדיוק רוצה להשיג בעצם הפניה לאוצר. בתגובה שהעביר לנו איש התקשורת טל רבינא, הוא מציין: "צירופה של דניה סיבוס כקבלן ההקמה של קבוצת אסותא אשדוד נעשתה ע"פ חוק, באישור ועדת המכרזים וע"פ תנאי המכרז. פנייתו של פרופ' אופק תמוהה, בלשון המעטה, שכן קבוצת מיזמים שבראשותו, היא שהודיעה – מטעמיה שלה, על הסתלקותה מהמכרז, כבר בחודש אפריל 2010 ".

היום (4 בינואר) בעקבות התגובות הרבות שהגיעו למנכ"ל מיזמים, פרופ' אברהם אופק, הוא החליט למשוך את מכתבו הראשון לאוצר. במכתבו מהיום כותב פרופ' אופק: "על רקע התגובה הציבורית בנושא, הננו מבקשים להודיעכם: אנו מושכים חזרה את מכתבנו והינכם מתבקשים להתייחס אליו כאילו לא נכתב".

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה