תושב העיר זכה במקום הראשון בתחרות "עזריאלי" לאדריכלות


להאזנה לתוכן:

שגיא רכטר, תושב העיר, זכה ביחד עם שותפו אמיר תומשוב, בפרס במקום הראשון בתחרות השנתית של פרס עזריאלי לאדריכלות. מדובר בתחרות היוקרתית ביותר בארץ לבוגרי אדריכלות. שגיא ושותפו הם בוגרי הטכניון והם גברו על 15 פרויקטים אחרים. בהחלט יש כבוד

במסגרת התחרות השנתית של פרס עזריאלי לאדריכלות, בין בתי הספר לארכיטקטורה ברחבי הארץ, זכו שגיא רכטר (27) מאשדוד ואמיר תומשוב (31) מעפולה, בוגרי הטכניון. הפרוייקט שלהם נקרא ה"דולי סיטי".

ה"דולי סיטי", הוא ניסיון לייצר שפה ארכיטקטונית קוהרנטית על בסיס יצירה ספרותית. המטרה לא הייתה לענות על צורך של מקום ספציפי או פונקציה, אלא להתנסות בפרקטיקה וחשיבה אדריכלית מעט שונה.

היצירה שעליה מבוסס הפרויקט היא הרומן "דולי סיטי" של אורלי קסטל-בלום, המגולל את סיפורה של מערכת יחסים בין דולי, כירורגית בעלת תואר ברפואה מאוניברסיטת קטמנדו, ובנה המאומץ, אותו היא מוצאת במושב האחורי של רכבו של קברן, העומד להקריא על התינוק קדיש.

הפרויקט הזה זכה כאמור לפרס הראשון בתחרות "עזריאלי" וגם במקום ראשון בתחרות על פרס רייסקין בטכניון.

התחרות על פרס "עזריאלי", הינה תחרות בין פרויקטי גמר בבתי הספר הגבוהים לאדריכלות, הנערכת מידי שנה, בשיתוף של עמותת האדריכלים וקבוצת עזריאלי שגם תורמת את הפרסים הכספיים. מדובר ממש באליפות הארץ לבוגרי אדריכלות.

לצורך התחרות נבחרים שלושה פרויקטי גמר מכל מוסד של אדריכלות בארץ, יש חמישה כאלה. חמישה עשר הפרויקטים שנבחרו נבחנים בתחרות על ידי פאנל שופטים, מהמובילים בארץ ובחו"ל בתחום.

התחרות התקיימה במדיטק בחולון, ובמשך יום שלם שכלל כמה סשנים של שיפוט וביניהם גם הצגה של הפרויקטים ע"י הסטודנטים לפני השופטים והקהל בסוף הערב, הוכרזו הזוכים (פרויקט אחד זכה במקום הראשון ושניים אחרים קיבלו ציונים לשבח). הפרסים הוענקו לזוכים ע"י דוד עזריאלי בעצמו.

קצת פרטים על שגיא רכטר

הוא עלה לארץ בגיל 8 והוריו בחרו להשתקע באשדוד. הוא בוגר 2001 של תיכון מקיף ה'. המשיכה לתחום האדריכלות באה לו מאימו, מרינה רכטר, שהיא אדריכלית מצליחה שזכתה בעבר התחרות לעיצוב פארק באשדוד.

שגיא עוסק כ"קונספט ארטיסט" למדיה, מעצב סביבות לאנימציה, משחקי מחשב, קולנוע וכו'. מלמד במחלקה לאדריכלות בבצלאל.

בהחלט גאווה לעיר שאלה הם בניה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה