הורים לבן 17 טוענים שהוא בעצם בן 14


להאזנה לתוכן:

ילד שעלה עם משפחתו לפני מספר שנים מתימן לאשדוד, אינו מצליח להשתלב במוסד לימודי באשדוד בגלל טעות שנעשתה ברישום גילו, זאת כאשר עלתה המשפחה ארצה. לגילו הוספו עוד שלוש שנים. בינתיים הילד בבית ולא לומד, ומי יודע, בקצב הזה הוא עוד יגויס לצבא בשנה הבאה

בשנת 2006 עלה ד' לישראל ביחד עם בני משפחתו. אלה שמאז שעלה לארץ, הוא התבגר באופן מפתיע בעוד שלוש שנים. הטעות קרתה כאשר הגוף שהעלה אותם לארץ טעה בגילו של הנער. 

למשפחה שהגיעה לישראל מאחד הכפרים בתימן, אין למרבה הצער אף מסמך שמתעד את גילו האמיתי של ד'. הוריו ניסו לרשום אותו לאחד מתלמודי התורה באשדוד, אך בגלל גילו המופלג (17.5) הם לא מצליחים לרשום אותו.

בניסיון לתקן את המצב פנתה המשפחה למשרד הפנים, כדי ששם יתקנו את הרישום השגוי. אך שם לא ממש ממהרים לסייע למשפחה. מדובר במשפחת עולים שאינה מצויה ברזי הבירוקרטיה הישראלית, אך במשרד הפנים מפנים אותם לבית המשפט, כדי שיגישו בקשה לשינוי הרישום.

במשפחה מתקשים לקיים את עצמם יומיומית, כול שכן אין הם יודעים או מסוגלים כלכלית לפנות לבית המשפט, אז הם השאירו את המצב כמו שהוא. בינתיים ד' נמצא בבית, ללא מסגרת לימודית וייתכן מאוד שבקרוב הוא אף יקבל זימון לצבא.

פנינו למשרד הפנים ולעיריית אשדוד, בניסיון להבין מה בדיוק קרה פה ואיך בדיוק ניתן לפתור את הבעיה שנוצרה.

בתגובה שהעביר לנו דובר עיריית אשדוד, אדי בן חמו, הוא מציין: "התלמיד מוכר ומטופל על ידי קב"ס (קצין ביקור סדיר - ע.א.) במחלקה החרדית, ובמקביל מתנהלת בדיקה מול משרד הפנים להכרעת גילו של הנער. הבעיה היא שלמשפחה אין מסמכים, גם מבית ספרו הקודם, שמעידים על לימודיו ואיזה כיתה סיים קודם הגעתו לבית קנדה".

דוברת רשות האוכלוסין, סבין חדד: "בני המשפחה הגיעו לישראל כעולים חדשים ועל כן כל הפרטים האישיים והעובדתיים שנמסרו על-ידם לא נמסרו לרשות האוכלוסין וההגירה (משרד הפנים) אלא נמסרו עוד בהיותם בחו"ל. הפרטים לא נרשמו על-ידי עובדי רשות האוכלוסין אלא על-ידי הגוף האחראי על עליית בני המשפחה. לבני המשפחה נמסר כי על פי חוק המרשם איננו רשאים לשנות פרטים אישיים של אדם, אלא בהצגת תעודה ציבורית ורשמית, דהיינו תעודת לידה של הבן או תעודה המעידה על גילו. בהעדר תעודה זו, ניתן לפנות לבית משפט ולהציג פסק דין הצהרתי. עם הצגת אחד מהמסמכים הללו, אין כל מניעה שישונה תאריך הלידה".

צילום אילוסטרציה: ביתא - ישראל

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה