שטח סטרילי חוזר והפעם בכל אשדוד


להאזנה לתוכן:

אשדוד, היא העיר הראשונה אשר תפעיל את התוכנית שנתית שטח סטרילי- בכל העיר. היום תושק התוכנית במעמד ראש העיר ,ד"ר יחיאל לסרי, באירוע מיוחד אשר יתקיים בפארק בן גוריון ברובע ב' בשעה 16:00

לאחר שאשדוד הייתה הראשונה שהשתתפה בתוכנית שטח סטרילי -  הניסוי הראשון בארץ אשר בדק  את שינוי התנהגות הנהג הישראלי, כאשר הוא יודע שהוא מצולם, מפוקח וייענש באופן חמור. החליט ראש העיר ד"ר יחיאל סרי,להפעיל את התוכנית בכל העיר ולא רק במקטע יחיד.

התוכנית "בשטח הסטרילי" הופקה בחודש אוגוסט האחרון במסגרת התוכנית של גיא ואורלי בע"מ-ערוץ 10 שהיו יוזמי הרעיון. בסיום הפרויקט ולאור ההצלחה הגדולה החל מהחודש ה"שטח סטרילי" תופעל בכל רחבי העיר באופן מתגלגל, כאשר בכל פעם יושם דגש על אחד מאזורי העיר, תוך התייחסות לכל הנושאים היכולים לסייע במאבק בתאונות הדרכים – תשתיות,חינוך, הסברה, מניעה ואכיפה הכוללים גם מצלמות אשר מוצבים ואליהם נוספו מצלמות נוספות . בחודשים האחרונים מאז החלטת ראש העיר להפעיל את התוכנית בכל העיר לראשונה בארץ ,יישבו צוותי עבודה בראשות המנכ"ל וגיבשו תוכנית עבודה שנתית הכוללת את כל האלמנטים של שטח סטרילי במטרה לבנות תוכנית שנתית אשר מקיפה את כל העיר ומוסדותיה

אשדוד, בחרה לשאת את דגל המאבק בתאונות הדרכים ובהצלת חיים והייתה הראשונה בישראל שהפעילה את פרויקט "שטח סטרילי" בתחומה. המיזם שנערך באחד מאזורי המגורים הסואנים ביותר באשדוד, הוכיח כי שיתופי פעולה הדוקים ונכונים של כל הגופים הרלוונטיים וציבור התושבים, מניבים הצלחה ברורה וחד משמעית - מינימום תאונות דרכים ומינימום נפגעים.
מכיוון שאשדוד מצטיינת בתשתיות עירוניות מצוינות, המיזם "שטח סטרילי" שם דגש מיוחד על הגורם האנושי, כלומר: ציבור הנהגים. באמצעות נוכחות בולטת של ניידות ושוטרי התנועה, פקחים עירוניים, מאות מתנדבים, הצבת מצלמות קבועות, שימוש במצלמות ניידות ואיוש תצפיתנים בחדרי הבקרה, 24 שעות ביממה, יכולנו לרשום הצלחה כה גדולה.


מערך זה הניב אם כן פירות יפים וע"פ נתוני הרשות הלאומית למאבק בתאונות הדרכים והנהלת מד"א, נמצא כי בתקופה זו נרשמה ירידה של כ-40 אחוז בתאונות בשטח הסטרילי ואף לא אחת מהן היתה קטלנית. נתון נוסף ומפתיע מלמד שנרשמה ירידה של כ- 50 אחוזים בסך כל התאונות ברחבי העיר,מחוץ לשטח הסטרילי.


ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי: "ברור לכולנו כי המלחמה בתאונות הדרכים הינה מלחמה קשה הגובה קורבנות רבים, אבל אם נהדק השורות ונפעל יחדיו, מתוך מחויבות לשמירה על ערך החיים ותוך שאיפה לנהיגה נכונה והקפדה על כללי הזהירות, נוכל למגר את התופעה ולצמצם את מספר התאונות והנפגעים. הצלחת המבצע תלויה במידה רבה בהתגייסותם של אלפי מתנדבים, אשר יסייעו לגופים המקצועיים. על כן אני קורא לכם, צעירים ומבוגרים, לבוא ולהצטרף ליחידת ההתנדבות העירונית, בטלפון: 08-8545880, ולשתף פעולה במיגור התאונות. כבר הוכחנו כי אשדוד נוהגת אחרת!"

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה