הליך גישור בין תושבים מניר גלים וחברת אגן כימיקלים


להאזנה לתוכן:

בעקבות ההליכים המשפטיים אותם החלו תושבי ניר גלים כנגד אגן כימיקלים באשדוד, קיבלו בשבוע שעבר הצדדים את הצעת בית המשפט וינסו להגיע לפתרון בהליך של גישור. בעקבות הליך הגישור, ימחקו מההליכים המשפטים מנהלי חברת אגן כימיקלים, ובית המשפט אישר את ההסדר

 
ביום ה' 6.1.11 אישר בית משפט השלום בנתניה הסדר בין תושבים מניר גלים וחברת אגן כימיקלים לפיו יחלו הצדדים בהליך של גישור סביבתי, בסיוע מומחים בתחומי איכות הסביבה.מדובר בהסדר ראשון מסוגו בין קבוצת תושבים גדולה למפעל בהליך משפטי מהסוג הזה.

הגישור המוסכם יחליף את ההליכים המשפטיים שהוגשו ביולי 2009 על ידי תושבים מניר גלים נגד מפעל אגן כימיקלים שבאשדוד. במסגרת הליך גישור, ובכפוף לו הוסכם כי  מנהלי אגן כימיקלים ימחקו  מההליכים המשפטיים ובית המשפט קיבל בקשה זו.
 
במאי 2010 הגיעה חברת מכתשים אגן להסכמה על פרויקט סביבתי משותף עם ארגון אדם טבע ודין בתהליך דומה, וזאת במסגרת מדיניות מכתשים אגן לקידום הנושאים הסביבתיים במפעלי הקבוצה תוך שיתוף קבוצות עניין ותושבים באזורים הסמוכים למפעליה.

 ממכתשים אגן נמסר כי היא מברכת על ההסכמה לגישור והדברות מול נציגי ניר גלים. הסכמה זו תואמת את מדיניותה של הקבוצה העולמית, לפעול לדיאלוג ולשיתוף פעולה עם התושבים באזורים בהם פועלת החברה וזאת באמצעות תנאי שקיפות ותיאום מול הקהילה ומול הארגונים הסביבתיים.

נציגי תושבי ניר גלים, המעורבים בהסכם מסרו כי הם שבעי רצון מהעובדה שמתקיים ביניהם לבין המפעל הליך ממשי שעשוי להוביל לשיפור באיכות חייהם ומברכים על תחילתו של תהליך הדיאלוג המשותף במטרה להגיע להסדר.

תושבי ניר גלים יוצגו על ידי עוה"ד אורית מרום אלבק ואפרת אליאס ממשרד שבלת ושות' ורועי בלכר ממשרד זליגמן. חברת אגן יצרני כימקלים יוצגה על ידי עוה"ד ד"ר רות דגן ויוסי אשכנזי ממשרד הרצוג פוקס נאמן.
 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה