בית הספר אילנות – בעירייה נתנו חלק נכבד מביה"ס לעמותה חרדית


להאזנה לתוכן:

למרות הצפיפות בביה"ס, החליטו בעירייה בשנת 2005 לתת חלק נכבד מבית הספר לעמותה חרדית פרטית, שמפעילה במקום את בית הספר "שובו". מאז סובלים ילדי אילנות לא רק מצפיפות, אלה גם מהקנטות ומעשי וונדליזם מתלמידי "שובו" (צילום אילוסטרציה)

 
במהלך הביקורת שערך מבקר העירייה בנושא החינוך המיוחד באשדוד, ביקרה הביקורת בביה"ס אילנות, בו תלמידים בעלי מנת משכל תקינה (ממוצעת ומעלה) המאופיינים בבעיות התנהגות. הביקורת גילתה שהצפיפות בביה"ס גדולה מאוד, דבר שמקשה על תפקוד בית הספר. 

לביקורת התברר שבשנת 2005 החליט מינהל החינוך שחלק גדול משטחו של ביה"ס אילנות יוקצה לבית הספר "שובו", שהינו בית ספר המנוהל על ידי עמותה פרטית. עוד התברר שעוד בשנת 2003 התריע משרד החינוך ששטחי בית הספר אינם מספיקים לצרכי בית הספר, אך כאמור, בעירייה החליטו להרע עוד יותר את המצב.

בין השאר הועברו לבית הספר "שובו" אולם ההתעמלות, מגרש ספורט ורוב שטח החצר, זאת למרות שמדובר במרכיבים חיוניים בתפקוד בית הספר. חדרי התרפיסטים של בית ספר אילנות נמצאים במרתפי בית ספר "שובו". על מנת להגיע לאותם החדרים, נאלצים תלמידי אילנות לעבור שמסדרונות בית ספר "שובו". לביקורת נמסר שבדרכם זוכים ילדי אילנות לאמירות לועגות מצד תלמידי "שובו", אמירות כגון: "אתם משוגעים" וכד'. 

בנוסף התברר לביקורת שביה"ס אילנות חווה אירועי וונדליזם והטרדה שונים, לכאורה מצד תלמידי "שובו". לביקורת נמסר על אירועי זריקת אשפה במסדרונות, וכן על מקרים של דפיקות על דלתות הכיתות.

אך אם לא די בכל אלה, מצאה הביקורת מצב קשה של המבנה, כאשר בטון בגגון הכניסה לבית הספר מתפורר ומהווה סכנה. עוד נמצא שבמסדרון בית הספר נמצא טיח מתפורר מהתקרות. הביקורת מצאה שלמרות ביקורת בטיחות שערכה במקום העירייה, חלק מהליקויים לא תוקנו גם לאחר שלושה חודשים.
בעקבות הממצאים בבית הספר אילנות, הורה ראש העיר למינהל החינוך לבחון את האפשרות להעביר את הבית הספר הזמני השוכן במבנה ביה"ס אילנות, למבנה אחר, זאת במטרה לשפר את התנאים הפיזיים בהם פועל בית הספר.
 
צילום אילוסטרציה
 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה