פיצל דירה וישלם 90,000 ש"ח קנס


להאזנה לתוכן:

תושב העיר שפיצל דירה ברובע ב', ישלם קנס גדול ובנוסף יצטרך להרוס את היחידה הנוספת שבנה ללא היתר. פסק הדין ניתן השבוע ע"י כבוד השופטת גילת שלו והוא יוצא דופן בחריפותו לנוכח העובדה שגם אחרי שהוכרע הדין, לא הרס הנתבע את היחידה הנוספת שבנה

 
בביקורות שנערכו בחודשים פברואר ויולי 2006 בדירת הנאשם, ברחוב קיבוץ גלויות באשדוד, נמצא כי הדירה פוצלה לשתי יחידות דיור, ע"י בניית קירות, התקנת שירותים ומטבח לכל יחידת דיור, ללא היתר כדין.

בכתב האישום שהוגש נגד מפצל הדירה, דרשה עו"ד סיגלית אסייג -צרויה, נציגת עיריית אשדוד, שבית המשפט יתן את העונש המקסימלי עבור העבירות שביצע הנאשם. לטענתה של עו"ד אסייג- צרויה, תופעת פיצול הדירות הפכה ל"מכת מדינה" והיא באה לידי ביטוי ביתר שאת ברובע ב' בעיר אשדוד. 
 
עוד טענה אסייג - צרויה כי "רובע ב' הוא רובע ותיק, שהתשתיות בו מיושנות, ועל כן תופעת "פיצול הדירות" מעמיסה על התשתיות ומנגנוני התפעול הקיימים, גורמת לאוכלוסייה המתגוררת ברובע זה, שעיקרה בגיל השלישי, למטרדים יומיומיים בשל פריצות ביוב, מטרדי רעש ולכלוך ותנועה גדולה של דיירים וכלי רכב, ולפגיעה באיכות חייהם ובערך נכסיהם".

בפסק הדין כותבת השופטת גילת שלו: "בעבירה נשוא תיק זה מעורבים שיקולים כלכליים של מקסום רווחים, ולראיה- כל אחת מיחידות הדיור הושכרה לאנשים שונים, זרים זה לזה. לכך יש להוסיף את התרשמותי מהנאשם, כפי שצויינה בהכרעת הדין, כי הוא פעל בתחכום רב, על מנת לנסות ולהסוות את מעשיו, כך שייראו כעומדים בדרישות החוק".

לדברי השופטת שלו, גם לאחר הכרעת הדין, כאשר היה ברור לנאשם שבית המשפט פסק נגדו, הוא לא פירק את היחידה הנוספת שנבנתה ללא היתר. "הענישה בעבירות בהן הורשע הנאשם, אמורה לבטא את חומרת העבירה, להרתיע את הנאשם ואת הציבור כולו, לבל יתפתה לבצע עבירות דומות עבור בצע כסף", כותבת השופטת שלו.

בסופו של גזר דין, השופטת שלו פוסקת שעל הנאשם לשלם קנס של 90,000 ש"ח וכן עליו להרוס את כל עבודות הבינוי שנעשו בניגוד לחוק.
 
בתמונה: השופטת גילת שלו (באדיבות אתר בתי המשפט)

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה