הקרע בסיעת ש"ס באשדוד מתרחב


להאזנה לתוכן:

שלושה מחברי המועצה מטעם ש"ס, דורשים מראש העיר שיכריז על עמרם כנפו (חבר המועצה הרביעי של ש"ס), כמי שפרש מסיעתו. ראש העיר צפוי להחליט בעניין לאחר שישמע את עמדתו של כנפו בעניין. במידה וראש העיר לא יענה לדרישתם, יערערו השלושה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע ויגררו את ראש העיר לעוד דיון משפטי

חברי המועצה מסיעת ש"ס באשדוד: בני חדד, הרב דוד טלקר ושמעון אטיאס, שיגרו השבוע מכתב לראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי, ובו דורשים השלושה מראש העיר שיכריז על עמרם כנפו כמי שפרש מסיעתו. משמעות החלטה שכזו היא נטילת סמכויותיו של עמרם כנפו, שמשמש גם כממלא מקום ראש העיר.

במכתב ללסרי כותבים השלושה: "ראש העיר הנכבד, מתבקש בזאת להשתמש בסמכותו המוקנית לו מכוח ס"ק 125ב(א) לפקודת העיריות (נוסח חדש) ולקבוע כי עמרם כנפו פרש מסיעתו".

בנימוקים לבקשתם זו מציינים השלושה שהקרע בין חברי המועצה בש"ס החל בזמן בחירת הרב הראשי הספרדי לאשדוד. כל סיעה במועצה יוצגה ע"י נציג אחד בגוף הבוחר את הרב. אך לדברי השלושה, כנפו בחר לשים שלושה נציגים בגוף הבוחר שאינם קשורים לחברי המועצה, בעוד הוא מכהן בראש הועדה המסדרת, שהיא בכירה יותר מהגוף הבוחר. " מצב דברים זה, יצר אבסורד, לפיו, סיעת ש"ס הינה הסיעה היחידה שלא היה חבר מועצה מטעמה בגוף הבוחר", כותבים השלושה.

עוד הם מציינים שמאז הבחירות לא כינס כנפו את הסיעה ולו פעם אחת. לדבריהם, כנפו פועל על דעת עצמו ומקבל החלטות באופן עצמאי כראות עיניו. במהשך מכתבם מציינים השלושה את הסאגה שהובילה להדחתו של בני חדד מחפ"א, אותה הוביל לדבריהם עמרם כנפו, זאת לאחר שהתנגד למינויו של יהודה אבידן למנכ"ל וכן להטבות שקיבל גרשוב בניגוד לתקנות. "יצוין, כי החלטת המועצה להדיח את עוה"ד בני חדד בניגוד להסכם הקואליציוני שבין סיעת ש"ס לסיעתך, מהווה הפרה בוטה של ההסכם על כל המשתמע מכך".

כדי להוכיח לראש העיר שכנפו פרש מיתר חברי סיעתו, כותבים השלושה ללסרי: "על אף שפרשנו לאופוזיציה כתוצאה מהצבעתנו על התקציב. בחר מר עמרם כנפו להישאר בחיקה החמים של הקואליציה וליהנות ממנעמיה, בניגוד גמור ליתר חברי הסיעה. בנוסף, בישיבת המועצה שהתקיימה בתאריך 5/1/2010, עת הודחנו על ידך מחברותנו כיו"ר הועדות בהן היינו, הצביע עמרם כנפו בעד ההדחה של שלשת חברי סיעתו".

לאחר ששטחו בפני ראש העיר את טענותיהם, מבקשים השלושה מראש העיר שיכריז על כנפו כמי שפרש מסיעתו ויקח ממנו את סמכויותיו. "ללא ספק אדוני ראש העיר הנכבד, מסכת עובדתית זו, אשר מר עמרם כנפו הצביע בניגוד לחברי הסיעה הן בהדחתו של אחד החברים מדירקטוריון חפ"א הן ב"בריחתו" מאולם המועצה 5 דקות טרם ההצבעה על התקציב והן בהצבעתו על הדחת יתר חברי הסיעה מלכהן כיו"ר ועדות, כמו גם התעלמותו המוחלטת מיתר חברי הסיעה בכל ענייניה של הסיעה, יש בהן כדי להעיד כאלף עדים כי במעשיו אלו, מר עמרם כנפו פרש מסיעתו".

עו"ד בני חדד, מי שנבחר לעמוד בראש סיעת ש"ס במועצת העיר אשדוד, מציין שבמידה וראש העיר לא ייקבל את בקשתם, הם יערערו על החלטתו לבית המשפט המחוזי בב"ש, שם יובא הנושא להכרעתו של שופט יחיד, כאשר החלטתו בעניין תהיה החלטה סופית שאינה ניתנת לערעור.

כעת נותר לראות כיצד ינהג ראש העיר בעקבות פניית חברי ש"ס. החוק נותן לראש העיר 30 יום לענות לפניית חברי המועצה מש"ס. אם יבחר ראש העיר להתעלם מהמכתב, יפנו השלושה לבית המשפט. בכל מקרה, ראש העיר צפוי לקבל החלטה בעניין לאחר שיזמן את שני הצדדים לשימוע.

מלשכת ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי, נמסר: "פנייתם של שלושת חברי המועצה מסיעת ש"ס התקבלה ביום חמישי האחרון. ראש העיר יבחן את הדברים וישיבם".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה