עיריית אשדוד חילקה לילדי הגנים משחת שיניים פג תוקף


להאזנה לתוכן:

באשדוד דואגים לבריאות השן של ילדי הגנים? תחשבו שוב. הורים לילדים בגני הילדים בעיר, נדהמו השבוע לגלות שמשחת שיניים שניתנה במתנה לילדיהם ע"י שיננית של מרפאות השיניים הקהילתיות, פג תוקפה לפני יותר משנה. "מדובר בשערורייה", אמרה אחת האימהות שבנה קיבל משחה כזאת. בתגובתה מכחישה העירייה קשר למשחות. יום לאחר הפניה לעירייה קיבל גם בנו של כתב אשדוד נט משחת שיניים שפג תוקפה. יו"ר ועד ההורים העירוני: " מדובר במחדל חמור"

ילדי גן באשדוד זכו השבוע לביקור של שיננית ממרפאות השיניים הקהילתיות שמופעלות ע"י העירייה. במהלך המפגש הסבירה להם השיננית על חשיבות צחצוח השיניים, על הצטברות חיידקים וכן על חורים בשיניים שנגרמים מעששת ואכילת סוכרים. בסופו של המפגש זכה כל ילד לקבל מתנה מיוחדת: לוח שבועי מחיק עליו מציין הילד את הצחצוח בוקר וערב, מברשת שיניים וכן משחת שיניים לילדים.
"באתי לקחת את ילדי מהגן והוא סיפר בהתלהבות על המפגש שהיה להם עם השיננית", מספרת ל', אמא לילד באחד מגני הילדים בעיר. "הוא הראה לי בהתלהבות את הערכה שקיבל ומיד כשהגענו הביתה הוא כבר רצה ללכת לנסות את לצחצח עם המברשת החדשה ועם משחת השיניים שקיבל. בזמן שאני ממתינה להרתיח את המברשת החדשה, אני בודקת את פג התוקף של המשחה. לתדהמתי אני רואה שמשחת השיניים פג תוקפה בחודש אוקטובר 2009, לפני שנה וארבעה חודשים", מספרת לנו ל'.
האמא המופתעת ממהרת ליצור קשר עם הורים נוספים בגן ומבקשת מהם לבדוק את התוקף של משחת השיניים שקיבלו במתנה. אצל כולם מופיע אותו התאריך (10/09).
"יש לי מנהג לבדוק את התוקף של המוצרים כשאני קונה בסופר ולפני שאני משתמשת בבית, ובמזל לא השתמשנו במשחה שפג תוקפה. מדובר בשערורייה שנציגים של העירייה, שאמורים לדאוג לבריאות השיניים של ילדינו, מחלקים מוצרים שפג תוקפם, ועוד נותנים את זה לילדים. אני לא יודעת מה הסכנות במשחת שיניים שפג תוקפה ואני ממש לא מתכוונת לבדוק את זה על הילד שלי, אבל אם היצרן נתן תוקף סיום שימוש למשחה, זאת אומרת שלפחות חלק ממרכיבי המשחה מתקלקלים לאחר תאריך זה".
ל' שולחת לנו תמונות של משחת השיניים שפג תוקפה, ואכן, בתחתית השפופרת נכתב: "EXP 1009" מה שאומר שפג התוקף של משחת השיניים הוא בחודש 10/ 2009.
מדובר בחודשים רבים שחלפו מאז משחת השיניים פג תוקפה. לא ברור כמה משחות כאלה חולקו לילדי הגנים באשדוד מאז פג תוקפן וכן אם ישנה סכנה כלשהי לבריאות הילדים, שכן בגילאים אלה נוטים הילדים שמצחצחים שיניים לבלוע חלק קטן מהמשחה, ועל כן יש לנקוט משנה זהירות עם סוגי משחות השיניים שאנו נותנים לילדינו. על המשחות להיות מותאמות לשימוש ילדים ובטח ובטח שלא פגות תוקף. לא ברור כיצד קורה שגורמים שמתעסקים בבריאות, במקרה זה במרפאות השיניים הקהילתיות באשדוד, מחלקים מוצרים פגי תוקף. האם אין בקרה על המוצרים שנמצאים ברשותם?
קלמנט ברבי, יו"ר ועד ההורים העירוני, לאחר ששמע וראה את התמונות של משחת השיניים שפג תוקפה: "מדובר במחדל חמור ואני רואה זאת בחומרה רבה . אני מתכוון לכנס בדחיפות את וועדת הבריאות של ועד ההורים העירוני כדי לעשות בדיקה יותר עמוקה בכדי לטפל בבעייה ובכדי שדבר מאין זה לא ישנה בעתיד".
ביחידת הבריאות של עיריית אשדוד מכחישים כל קשר למשחות ומציינים כי "המשחות שחולקו לתלמידים יוצרו בינואר השנה ותוקפם עד ינואר 2014. לא ברור אם כן מה מקור המשחות שפג תוקפן. כן הובהר מהחברה הספקית כי לא יכול להיגרם נזק בריאותי כתוצאה משימוש במשחה שפג תוקפה. יתכן אולי שינוי בטעם או ירידה ביעילות של המשחה בלבד. העירייה משתדלת לתת את השירות הטוב ביותר לתלמידים ובודאי בנושאי בריאות".
* יום לאחר פניית כתב אשדוד נט בבקשת תגובה לעיריית אשדוד, קיבל גם בנו שלומד באחד מגני הילדים בעיר, משחת שיניים שפג תוקפה באוקטובר 2009. המשחה, כפי שמתואר בכתבה, ניתנה לילד, כמו גם לשאר ילדי הגן, במסגרת מפגש עם שיננית של המרפאות הקהילתיות.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה