46% מהציבור סבור שעיר מגוריו אינה ידידותית לנשים


להאזנה לתוכן:

כך עולה מסקר חדש לקראת כנס אשדוד לנשים בנושא "עיר ידידותית לנשים" שיתקיים מחר, יום שני 14.2 באשדוד. הסקר נערך ביוזמת עיריית אשדוד וחושף נתונים מעניינים. אשדוד נט מביא לכם טעימה מהסקר


תוצאותיו של סקר, שנערך ביוזמת עיריית אשדוד לקראת כנס אשדוד בנושא "עיר ידידותית לנשים", שיתקיים מחר בעיר אשדוד  קובע כי תחבורה ציבורית תדירה ונוחה, איכות החינוך ותדמיתה של העיר הם הגורמים העיקריים הנלקחים בחשבון בעת בחירת עיר מגורים ספציפית. הגורמים הללו צוינו על-ידי בין רבע (25%) לשליש (30%) מהציבור. 

בעת בחירת עיר מגורים נשים מייחסות חשיבות רבה יותר לגורמים, המסייעים בניהול היום-יומי של משק בית, כגון תחבורה ציבורית זמינה (צוין על ידי 34% מהנשים לעומת 26% מהגברים), מרכזי קניות קרובים (צוין על ידי 27% מהנשים לעומת 19% מהגברים). כמו כן, נשים שמות דגש רב יותר לעומת הגברים על איכות החינוך בעיר (צוין על ידי 30% מהנשים לעומת 25% מהגברים) ועל קיומם של מתנסים וגני שעשוע לפעילויות עם הילדים (צוין על ידי כ- 20% מהנשים לעומת 13% מהגברים). 
בנוסף, בעלי הכנסה מתחת לממוצע ומבוגרים (בני 55 ומעלה) ייחסו חשיבות רבה יותר לנושא הביטחון האישי בעיר (צוין על-ידי 25% ו-23% בהתאמה). 

שיעור גבוה יותר בקרב גילאי הביניים (בני 34-54), בקרב בעלי השכלה אקדמית ובקרב דתיים- חרדים, הדגישו את החשיבות של איכות החינוך בעיר, כאשר הדבר צוין על-ידי קרוב ל-40% מציבור זה.  ניכר כי צעירים (בני 18-34) ובעלי הכנסה מתחת לממוצע שמו דגש מיוחד על חשיבות תחבורה ציבורית זמינה, כאשר נושא זה צוין על-ידי קרוב ל-40% מציבור זה. 

עוד עולה מהסקר כי  46%  סבור כי לא ניתן להגדיר את עיר מגוריו כ"ידידותית לנשים". שיעור נמוך יותר בקרב נשים ( 50% לעומת 60% בקרב גברים) סבורות כי ניתן להגדיר את עיר מגוריהן כ"ידידותית לנשים". 

שיעור של אלה הסבורים כי עיר מגוריהם הינה "ידידותית לנשים" עולה עם העלייה ברמת ההכנסה (62% בקרב בעלי הכנסה גבוהה, לעומת 46% בקרב בעלי הכנסה מתחת לממוצע). שיעור גבוה יותר בקרב בני 55 ומעלה (כ-38%) ובקרב המגזר המסורתי ודתי-חרדי (43% ו-35% בהתאמה), סברו כי עיר מגוריהם אינה ידידותית לנשים במידה מספקת. בנוסף, רוב הציבור (86%) חש ביטחון אישי יחסית גבוה באזור מגוריו. 

שיעור גבוה יותר בקרב גילאי 55 ומעלה (צוין על-ידי 16%) ובקרב בעלי הכנסה ממוצעת ומטה (צוין על-ידי כ-17%) הביעו חשש מהאפשרות של היפגעות פיזית בעיר מגוריהם . מידת הביטחון האישי שחשים גברים לעומת נשים בעיר מגוריהם הייתה דומה.  

כמו כן, כמחצית מהציבור (49%) סבור כי מקום עבודתו מייחס חשיבות רבה יותר לשמירה על האיזון בין משפחה לעבודה, על חשבון ההקפדה על השוואת תנאי שכר בין גברים לנשים ועל קידום נשים (צוין על-ידי כ-17% מהציבור). רק 10% מהציבור סבור כי מקום עבודתו מייחסים חשיבות זהה לשני הנושאים הללו.

שיעור נמוך יותר בקרב נשים (46% לעומת 53% בקרב גברים) סברו כי מקום עבודתן מייחס חשיבות רבה יותר לשמירה על האיזון בין משפחה לבית, כלומר נשים תופסות את המצב כחמור יותר. לחילופין, שיעור נמוך יותר בקרב גברים (13% לעומת 20% בקרב נשים) הסכימו עם הטענה כי מקום עבודתם מקפיד על השוואת תנאי שכר בין גברים לנשים ועל קידום נשים. כלומר, הגברים עצמם אינם סבורים כי מקום עבודתם מייחס חשיבות מספקת להשוואת תנאי שכר בין גברים לנשים ולקידום נשים. 

שיעור גבוה יותר (קרוב ל-20%) בקרב בעלי השכלה אקדמאית ובקרב חילוניים ומסורתיים ציינו כי מקום עבודתם מקפיד על השוואת תנאי שכר בין גברים לנשים ועל קידום נשים. לעומת זאת, שיעור גבוה יותר (מעל ל-60%) בקרב בעלי הכנסה מעל הממוצע ובקרב דתיים-חרדים סברו כי מקומם עבודתם מדגיש את החשיבות של שמירה על האיזון בין משפחה לעבודה. 

תוצאותיו המלאות של הסקר יוצגו ב"כנס אשדוד לנשים" שיתקיים מחר, 14 לפברואר בעיר אשדוד. הכנס נערך ביוזמת   ובהשתתפות 400 אנשים ונשים מרחבי הארץ, בהם-דמויות מובילות בשלטון, ראשי רשויות מקומיות, נושאי תפקידים בכירים ברשויות מקומיות, אנשי תקשורת מובילים, דמויות בכירות מהמגזר העסקי ומהאקדמיה, יועצות לקידום מעמד האישה מערים שונות, ועוד.

כנס אשדוד לנשים  - כנס ראשון מסוגו בארץ  שמטרתו לקדם ערים לידידותיות לנשים ברחבי הארץ ולקדם סדר יום ציבורי בנושא תפקיד השלטון המקומי כסוכן שינוי למען קידום נשים. יתקיים  ב-14 בפברואר 2011 בעיר אשדוד. הפאנלים המרכזיים יעסקו בקידום נשים, בתכנון עיר,  בתעסוקה ובחינוך וביצירת מרחב ציבורי ופרטי בטוח לנשים

הסקר בוצע ביוזמת עיריית אשדוד לקראת כנס אשדוד לנשים ומטרתו לבחון את עמדות ותפיסות הציבור בהתייחס לנושאים שונים הקשורים לעיר מגורים, וכמו כן את עמדות הציבור בנושאים הקשורים לתעסוקת נשים. הסקר נערך ע"י חברת גיאוקרטוגרפיה בקרב מדגם מייצג של  500 גברים ונשים בגילאי 18 ומעלה, המהווים מדגם ארצי מייצג של האוכלוסייה היהודית במדינת ישראל.
 
תמונה באדיבות אתר "אסימון" - אתר הנשים של ישראל

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה