שוכר סרבן פונה בהליך מהיר תוך חודשיים


להאזנה לתוכן:

משכירי דירות רבים חוששים שיום אחד יסרב שוכר הדירה שלהם לשלם את השכירות, יסרב לפנות את הדירה וייצור עבורם חובות למכביר. כך קרה גם לבעלי דירה באשדוד, ששוכר סירב לשלם שכירות במשך 5 חודשים ואף צבר חובות גדולים לארנונה, לחשמל ומים. בעזרתו של עו"ד עופר בן אבי, הגישו בעלי הדירה תביעה לפינוי הדייר בהליך מהיר, ותוך חודשיים פסק בית המשפט על פינוי השוכר הסרבן (בתמונה: עו"ד עופר בן אבי)

הסיוט של כל בעל נכס שמשכיר אותו, הוא שיום בהיר אחד יהפוך השוכר את עורו ויהפוך לסרבן תשלום שכירות וסרבן פינוי הדירה.
עד לפני זמן לא רב עמד החוק כמעט במלואו לטובת הדייר. העומס בבתי המשפט נתן אף הוא את אותותיו ודיונים לתביעות נקבעו שנה ואף שנה וחצי מרגע הגשת התביעה. מי שניצל את המצב זה היו אותם השוכרים הסרבנים, שהיו "מרוויחים עוד שנה של ישיבה בדירה מבלי לשלם שכירות לבעליה, ובמקרה הרע יותר, לצבור עבורו חובות לרשויות.
מקרה שכזה קרה לבעלי דירה מאשדוד, שהשכירו אותה לאדם עימו חתמו חוזה שכירות לשנה. בספטמבר 2010 הסתיים חוזה השכירות, אך הדייר דחה את החתימה על חוזה חדש והפסיק לשלם את דמי השכירות. שמך חמישה חודשים ניסו בעלי הנכס להגיע עם השוכר להסכמה על פינוי הנכס ותשלום השכירות, אך האיש טען בפניהם שנקלע לקשיים כלכליים ואין לו אפשרות לשלם את השכירות. הוא גם סירב לפנות את הדירה, רכושם הפרטי.
בירור שערכו בעלי הדירה הם גילו שמלבד דמי השכירות, שחובם עומד על כ- 10,000 ₪, יצר עבורם הדייר חובות בארנונה, במים ובחשמל. מדובר על חובות נוספים של אלפי שקלים.
לאחר שנואשו מלקבל את הכסף ולפנות את הדייר הסרבן, פנו בעלי הדירה לעו"ד עופר בן אבי, כדי שזה ייצג אותם בתביעה לפינוי השוכר הסורר.
"מדובר כאן בשוכר שמסרב לפנות את הדירה. הוא סומך על כך שההליך המשפטי ייקח זמן רב, מעל לשנה וחצי עד לדיון הראשון, וזה ייתן לו זמן נוסף בדירה", אומר לנו עו"ד עופר בן אבי.
אך מה שהשוכר הסרבן שלנו לא ידע, הוא אותו התיקון לסדר הדין האזרחי אשר יצר מסלול מהיר למשכירי דירות בתביעתם לפינוי שוכר (בשכירות שחוק הגנת הדייר אינו חל עליו).
עו"ד בן אבי הגיש בשם בעלי הדירה תביעה לפינוי המושכר, מבלי לתבוע את החוב הכספי שחייב להם הדייר. בית המשפט נתן לדייר הסרבן חודש כדי להגיב על התביעה בכתב הגנה משל עצמו, ולאחר שכתב הגנה כזה לא הוגש, נקבע דיון לחודש שאחריו.
"בעבר, לפני התיקון, היית תובע את השוכר על כל הנזק, כולל פינוי הנכס והתביעה הכספית. כעת, לצורך זירוז הליך פינוי דייר מהבית, יש הפרדה בין התביעה הכספית לבין התביעה לפינוי הנכס", מספר לנו בן אבי.
בדיון שנקבע לתחילת חודש פברואר, התייצב הדייר הסרבן. לבית המשפט סיפר הדייר על חובות אליהם נקלע בעקבות הליך גירושים. הדייר מבטיח לבית המשפט לפנות את הדירה עד סוף החודש ואף לשלם את החוב לבעלי הדירה בפריסה חודשית.
עו"ד הדין בן אבי דורש פינוי מיידי של הדירה ולא להמתין עד לסוף החודש. השופט גיל דניאל קובע בהחלטתו שבעלי הזכויות בנכס זכאים לפינוי הדייר באופן מיידי, אכן נותן לדייר מספר ימים לצורך התארגנות. אחרי המועד שנקבע בפסק הדין, מאפשר בית המשפט ביצוע פעולות שיביאו לפינוי הנכס, כדוגמת ניתוק חשמל, מים ואף מבקש ממשטרת ישראל שתסייע לתובע בקבלת החזקה בדירה, במידה ויהיה צורך בכך.
עו"ד עופר בן אבי: "הליך הפינוי המהיר למעשה הביא לכך שאחרי חודשיים מרגע הגשת התביעה, הדייר היה מחוץ לבית. אומנם בעבור החוב הכספי עוד צריך לתבוע, אבל לפחות הבאת לפינוי הנכס והבאת להפסקת יצירת החובות".

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה