אוניה בנמל חנקה את אשדוד (וידאו)


להאזנה לתוכן:

תקלה חמורה באוניה בנמל אשדוד הובילה לשיחרור עשן כבד לעבר העיר אשדוד. התקלה שהתרחשה במנוע האוניה, גרמה לכך שבמשך דקות ארוכות שיחררה ארובת האוניה עשן כבד וסמיך, שכיסה את אזורי התעשיה בעיר וחלקים מאזורי המגורים. מהנדסי בטיחות של הנמל הורו לאוניה לכבות מיידית את מנוע האוניה והתכוננו לעלות על האוניה כדי לבצע זאת בעצמם. בעקבות האירוע מציינים בנמל שתלונה הוגשה נגד האוניה ברשות הספנות והנמלים

בשעות אחר הצהריים (רביעי) הגיעו פניות רבות למערכת "אשדוד נט" על שריפה גדולה בנמל אשדוד. על פי הדיווחים, עשן כבד מיתמר מאזור הנמל. דובר כבאות והצלה אזור אשדוד, להב משה עמר, לא הכיר דיווח על שריפה בנמל, אך ציין שגם הוא רואה את העשן הכבד.

כתב אשדוד נט הגיע לאזור גבעת יונה, שמשקיף על הנמל, וגילה לתדהמתו שלעשן הכבד מעל הנמל ושהתחיל לכסות את אזורי התעשיה בעיר, אחראית אוניה גדולה שעגנה בנמל ומארובתה שוחררו כמויות גדולות של עשן לאוויר.

חלקים נרחבים בנמל ובאזורי התעשיה של העיר כוסו בעשן וניתן היה לחוש היטב את ריח העשן והצריבה בעיניים. בבירור שערכו בכיבוי אש עם מהנדס הבטיחות של הנמל, התברר שתקלה במנוע של האוניה גרמה לפליטת עשן כבד לאוויר. בנמל נתנו הוראה חד משמעית לרב החובל לדומם מנוע במיידית, אך ככול הנראה נאמר להם שתקלה במנוע מונעת את כיבויו. צוותי הנדסה של הנמל התכוננו לעלות לאוניה כדי לדומם את המנוע, אך אז הצליחו באוניה לעצור את פעולת המנוע.

דובר נמל אשדוד, יגאל בן זיקרי: "הייתה תקלה באחת האוניות של מנוע שנשרף. בנמל הורו לסגור מיידית את המערכות. בעקבות האירוע הגישו בנמל תלונה נגד האוניה ברשות הספנות והנמלים".

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה