300 אלף ₪ פיצוי לבן 57 שנפגע בתאונה


להאזנה לתוכן:

תושב אשדוד חצה את הכביש ומדרס על ידי מכונית. בעקבות התאונה, סובל האיש מפגיעות שבגינם נקבעה לו נכות לצמיתות. בחברת הביטוח תיעדו אותו מטפס על חומה, וטענו שאינו סובל ממגבלות משמעותיות. בית המשפט סבר אחרת והורה לפצותו בכ- 300 אלף ש"ח

בית משפט השלום בקריית גת פסק פיצוי של כ-300 אלף ₪ למ' בן 57, שומר ומודד תושב אשדוד שנדרס על ידי מכונית בעת שחצה את שדרות מנחם בגין באזור הסיטי. בתביעה שהגיש הולך הרגל באמצעות עו"ד דותן לינדנברג, מומחה לענייני נזיקין נטען, כי בעקבות התאונה נגרמו לו שברים בברך, בשוק ובחוליה בעמוד השדרה.

כתוצאה מהתאונה הוא אושפז משך כשלושה וחצי חודשים, הא נעדר מעל לשנה מעבודתו ולאחר שחזר לעבוד נפגע כושר ההשתכרות של העובד ונקבעה לו נכות לצמיתות.

מנגד טענה חברת הביטוח של נהג המכונית שדרס אותו, כי מדובר בנכות בשיעור של 10% בלבד. בנוסף, חוקר של החברה הנציח אותו כשהוא מטפס מעל חומה וכי הוא נוהג להגיע לעבודתו כשהוא רכוב על אופניו או תוך כדי הליכה. מה שמראה על כך שאין לו מגבלות גופניות.

השופט ישראל פבלו אקסלרד קיבל את מרבית טענותיו של  עו"ד לינדנברג, וקבע למ' נכות  לצמיתות בשיעור של 19% כפי שהמליץ המומחה מטעם בית המשפט. השופט קבע כי עצם העובדה שחוקר מטעם חברת הביטוח הנציח פעם אחת את התובע כשהוא מטפס פעם אחת על גדר לא גבוהה במיוחד אינה מצביעה על כי אינו סובל ממגבלות משמעותיות, מה עוד שהחוקר הודה בחקירה הנגדית שביצע עו"ד לינדנברג, כי התובע סובל מצליעה קלה.

השופט קבע כי העובדה שהתובע נוסע על אופניו או הולך ברגל למקום עבודתו אין פירושה שהמגבלות אינן משפיעות על כושר עבודתו, על  חיבור גרוע של עצם השוק ושבר בפיקת הברך כמו גם על שבר בחוליה בעמוד השדרה שהתאחה. עוד קבע השופט, כפי שטען עו"ד לינדנברג, כי הכנסתו של התובע קטנה מאז התאונה דבר שמצביע על  פגיעה תפקודית.

השופט פסק כי על חברת הביטוח לפצות את מ' בכ-55 אלף ₪ בגין כאב וסבל,  כ-220 אלף ₪ בגין הפסדי שכר לעבר ולעתיד ועשרות אלפי ₪ בגין עזרה, הוצאת נסיעה וטיפולים רפואיים וסה"כ כ-300 אלף ₪. זאת בנוסף להוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין.

צילום ארכיון: אשדוד נט

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה