מה עשו ארגזים ריקים של חומרי נפץ בשיחים?


להאזנה לתוכן:

היחידה לאכיפה סביבתית, שקמה רק לפני חודשים ספורים, מגלה מיומנות רבה בעבודתה המקצועית ואוכפת את חוקי הסביבה בכל העיר. לאחרונה בוצעה אכיפה בגין פסולת שהושלכה במקומות אסורים, כאשר באחד המקרים נמצאו ארגזים בהם הובלו חומרי נפץ, והאריזות הריקות נזרקו מתחת לגשר הנמל (בתמונה: מפגע הפסולת מתחת לגשר הנמל לפני הניקוי)

האם המדיניות שקבע ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי לשיפור הסביבה, באופן שיוביל את אשדוד להיות "שוויץ של ישראל" כהגדרתו, נמצאת על המסלול הנכון? על כך יעידו בודאי עובדי היחידה החדשה לאכיפה סביבתית המשולבת במינהל התפעול ובמסגרת רישוי העסקים.

רק לאחרונה, בסיור שגרתי שערכו אנשי היחידה באזור התעשייה הצפונית, זיהו מפקחי היחידה מבנה נטוש ברח' הקדמה פינת הבטיחות. במבנה הנטוש ובשטח סביב המבנה נערמו ערמות פסולת הכוללות פסולת בניין, אשפה וחלקי מתכות. בין ערימות האשפה היו מונחות גם שתי מיכליות גדולות ועליהן מדבקות המעידות ככל הנראה  על חומר דליק ומסוכן.

המפקחים בצעו בדיקה וברור על האתר והתברר להם שמדובר במבנה העומד נטוש כבר מספר שנים ומשמש כאתר פסולת, המושך אליו מפגעים סביבתיים חמורים ואף משמש כאתר שהייה ולינה של שב"חים. אנשי היחידה מיהרו לתעד את המקום ולדווח למנהליהם ולאיגוד ערים לאיכות הסביבה על המקום ומפגעיו. במקביל הם דלו פרטים ממחלקת תכנון ובנייה אודות בעל הנכס והעבירו את הממצאים אל המחלקה המשפטית.

פעילות מהירה של כל הגורמים העירוניים הביאו את נציג הבעלים להידברות עם אנשי היחידה, אשר הורו לו לפנות האשפה, לנקות היטב את השטח סביב ולגדר את המקום. ואכן, הבעלים דאגו לבצע את ההנחיות: הם ניקו היטב את השטח ופינו את כל האשפה אל אתר הטמנה מורשה. כמו כן הם גדרו את המקום כדי למנוע הישנות המקרה.

כך נראה המגרש לאחר פעולות האכיפה

מקרה דומה אירע לאנשי היחידה כאשר ערכו הם סיור לאורך התווי של נחל לכיש. בבוקרו של אותו סיור הם זיהו ערימות של ארגזי עץ ריקים, שהושלכו סמוך לגדת הנחל ומתחת לגשר הנמל. המפקחים זיהו כי על גבי הארגזים הוטבע חותם EXPLOSIVE (המעיד ככול הנראה שהארגזים שימשו להובלת חומרי נפץ) ושמה של חברה מוכרת, הממוקמת בצפון הארץ. שוב פעלו המפקחים במהירות. הם תיעדו את הראיות ודיווחו למנהליהם ולמוקד העירוני. במקביל, הם הצליבו מידע עם סיור שערכו קודם עם איגוד ערים לאיכות הסביבה וזיהו קשר בין הארגזים הללו לתעודות משלוח של אותה חברה, שנמצאו לאורך הנחל.

גם כאן הספיקה שיחת טלפון עם הנהלת החברה על מנת שזו תישלח את נציגיה לאשדוד. הללו דאגו לשלוח משאית ולפנות את הארגזים מהמקום ולהביע התנצלותם על המקרה. אנשי היחידה עקבו אחר ביצוע ההנחיות עוד מספר ימים לאחר מכן, על מנת להבטיח שלא נותרה פסולת בשטח האתר.

עיריית אשדוד ואנשי היחידות במינהל התפעול נסמכים לא אחת על תלונות ממוקדות המופנות אל המוקד העירוני, ע"י ציבור התושבים, והם קוראים לציבור התושבים לגלות עירנות ומעורבות גדולה יותר בנעשה בסביבת חייהם. "התושבים נקראים לדווח על התנהגות ברוטאלית של כאלה הרומסים את הסביבה וגורמים למטרדים ולפגיעה מסוכנת באיכות החיים שלנו" אומרים הם.
 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה