אטימות: 11 אלף ש"ח כדי להיקבר באשדוד


להאזנה לתוכן:

ארבעים שנה התגורר יונתן ג'ונסון באשדוד. שלוש שנים לפני מותו הוא עבר להתגורר בדיור ציבורי בעפולה. לאחר פטירתו רצתה ביתו להביאו לקבורה באשדוד, אך בחברא קדישה אשדוד דרשו ממנה 11 אלף ש"ח עבור הזכות להיקבר בבית העלמין באשדוד. בעוד גופתו של ג'ונסון ממתינה לקבורה בביתו, ניסתה הבת להשיג את הכסף כדי להביאו לקבורה. בסופו של דבר האטימות באשדוד ניצחה את המשפחה ורק איש אחד צדיק נחלץ לעזרת המשפחה בשעתה הקשה

 
הסיפור הבא, שנחשף בשבוע שעבר ברשת ב' ע"י הכתב אסף פוזילוב, נפתח בטרגדיה ובאטימות, ומסתיים בהצלה בידי איש אחד. 
 
ביום שישי שעבר נפטר יונתן ג'ונסון בגיל חמישים ושש מאלצהיימר. אולם מכיוון שהתגורר לבד בעפולה, הגופה נמצאה רק ביום ראשון.

ג'ונסון עלה מהודו לאשדוד לפני יותר מארבעים שנה, שם התגורר רוב חייו. בשלוש השנים האחרונות עבר לעפולה, אחר שרק שם נמצא לו דיור ציבורי.

הבקשה האחרונה שלו מביתו, סהרה, היתה לחזור לגור לידה, באשדוד. זאת לא הצליחה להגשים בקשתו של האב, ולכן החליטה לקבור אותו באשדוד, כדי שהיא ואחותה יוכלו לעלות לקברו לעיתים קרובות. אלה שבחברא קדישה אשדוד דרשו עבור קבורתו של אביה סכום גבוה מאוד של 11 אלף ש"ח, רק עבור הזכות להיקבר בבית העלמין באשדוד.
 
סהרה, עובדת קבלן בת עשרים ושמונה שתומכת גם באימה, הייתה חסרת אונים ובמצב נפשי קשה מאוד ניסתה להשיג את הסכום הגבוה, אך לשווא. בשעתה הקשה, חברה של סהרה התקשרה בשמה לחברא קדישא באשקלון. אם לא באשדוד כפי שרצה האב, לפחות שיהיה קרוב. כל זאת כאמור ליד האמבולנס, בזמן שהגופה בבית. היא דיברה עם המנהל של חברא קדישה אשקלון, אליהו יפרח, שקיצר בשיחה ואמר לה – תגיעי מיד לחאן.
 
הם הגיעו לבית העלמין באשקלון בשבע וחצי, יפרח סרב להלין את הגופה לילה נוסף וערך מיד את הטקס. הוא דאג למניין, לאיש טהרה מהעדה ההודית, וספד בעצמו. מכיוון שבמשפחה רק שתי בנות ואם, הוא דאג גם למניין בבית כל ימי השבעה, ותפילות בנוסח הודי.  
 
תגובה רישמית מחברא קדישא באשדוד לא הצליחו ברשת ב' להשיג. אך כתב רשת ב', אסף פוזילוב, שהתקשר לחברא קדישה אשדוד נאמרו לנו דברים דומים – מי שלא תושב העיר נאלץ לשלם אחד עשר אלף שקלים על הזכות להיקבר באשדוד.
 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה