שעת כדור הארץ באשדוד


להאזנה לתוכן:

יוזמה עולמית, אליה חברה גם מדינת ישראל באמצעות הרשויות המקומיות וארגוני סביבה, מבקשת לעורר בקרב הציבור מודעות לשמירה על כדור הארץ. היוזמה, "שעת כדור הארץ", קוראת לציבור התושבים לכבות את האור למשך שעה אחת, כאות הזדהות עם הקמפיין המעודד את האדם לשמור על משאבי הסביבה וחיסכון באנרגיה. ישראל תהיה הראשונה ליישם את המיזם וב-24/3/11, החל משעות החשכה, תושבים יתבקשו לכבות את האורות. באשדוד מכבים את האור לשעה, מ-20:40 ועד 21:40, ואומרים כן לכדור הארץ!

 
מדיניות העירייה מכוונת לשיפור תמידי באיכות החיים, כך שאחד הנושאים הקבועים העומדים על סדר יומה הוא נושא איכות הסביבה – על מכלול רעיונותיו ואפשרויותיו, כפי המדיניות שקבע ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי. בהתאם לכך, אשדוד מקדמת פרויקטים לחיסכון באנרגיה, הקימה מרכזי מיחזור והרחיבה את שירותי הניקיון, הקימה יחידה לאכיפה סביבתית, עורכת מבצעי ניקיון ברחבי העיר ובאתרי טבע (ניקיון החופים ושמירה על נחל לכיש), מטפלת באשפה ביתית ופסולת בנייה, מבצעת פעולות חינוכיות בבתי הספר ומסעי הסברה בקרב הציבור... ועוד פעולות שכל תכליתן – שמירה על משאבי הטבע וסביבת חיינו. לאור המדיניות הנ"ל והפעולות הרבות הנעשות בתחום, היה זה ברור וטבעי שגם אשדוד תצטרף אל המיזם העולמי "שעת כדור הארץ", המעודד תושבים לפעולה יזומה, סימבולית ופשוטה, שבה יכבו הם את האורות בבית, בבית העסק, במשרד, במפעל, במוסד הציבורי ובאתרי הבילוי למשך שעה אחת בלבד. 

מיזם מיוחד זה נולד לאור העובדה שכדור הארץ נמצא בהתחממות מתמדת וקיים צורך דחוף בשמירה עליו ובהגנה על כדור הארץ מפני נזקים שהאדם גורם לו. על מנת לעורר את המודעות הדרושה לשמירה על משאבי הסביבה וחיסכון באנרגיה, החליטו רשויות שונות בישראל להצטרף אל מיזם עולמי הקורא לכבות את האורות – ב"שעת כדור הארץ". העיריות המשתתפות במיזם הן: תל-אביב-יפו, ירושלים, חיפה, אשדוד, באר שבע, אילת, אשקלון דימונה, יבנה, כפר סבא, נס ציונה, פתח תקוה, ראשון לציון, מודיעין מכבים-רעות ורעננה, בשיתוף עם הארגונים: "חיים וסביבה" (ארגון הגג של ארגוני הסביבה), החברה להגנת הטבע בתל אביב, arc אינטראקטיב, ידיעות אחרונות ואתר Ynet.

תוכנית המיזם כאמור היא לעודד את התושבים, בפעילות יזומה, לכבות את האורות למשך שעה אחת בבתים, במשרדים, בבנייני ציבור ובבתי העסק. תאורת הרחוב, התמרורים והמכוונים יישארו דולקים בכל רחבי העיר. "כיבוי האורות וכיבוי מכשירים חשמליים אחרים הם צעדים שעשויים לצמצם משמעותית את פליטת גזי החממה" אומרים אנשי המטה האחראים לארגון המיזם.

פעולת כיבוי האורות באשדוד תהיה למעשה שיאו של המיזם. קודם לזה יקיימו תלמידי בתי הספר שורה של פעולות ותוכניות חינוכיות וערכיות בתחומי בית הספר. תלמידים רבים והוריהם יתבקשו להגיע לבית הספר באופן רגלי (לא ברכב), יתקיימו פעולות הסברתיות ומבצעי ניקיון בסביבת בית הספר, יתקיימו פעולות מיחזור... ועוד. מהציבור עצמו יש צפייה שהם יצעדו ברגל ויצטרפו אל הולכי הרגל, הצועדים לאורך הטיילות במסגרת הפעילות הגופנית. כן יתקיימו פעולות הסברה של ארגוני מתנדבים ובני נוער במוקדים שונים בעיר.

כל הפעולות יכוונו אל ה-24/3/11, כאשר בסופו של יום, ברחבת העירייה, יתקיים הפנינג גדול – יריד דוכנים, להקת זמר ולהקת מחול, פעילות הפגתית.. – ולאחריו מסיבת עיתונאים בה יוצגו תוכניות בנושאי סביבה. בשעה 20:40, בטקס קצר וסמלי, ראש העיר יכבה את האורות במשרדי העירייה ויסמן את תחילת כיבוי האורות בעיר.

בקריאה של ראש העיר, הוא יבקש מכל התושבים: משפחות, בעלי העסקים, מנהלי משרדים, הנהלות למפעלים וחברות ומנהלי מוסדות לשתף פעולה ולהזדהות עם המיזם. כולם יתבקשו לשים לב לכך שבסיומו של כל יום עבודה אלפי עובדים עוזבים את מקום העבודה כאשר הם משאירים אחריהם אורות, מחשבים מכונות צילום ועוד מכשירים שממשיכים לדלוק, וכיבויים יביא לצמצום פליטת גזי החממה.    למידע נוסף על התחממות גלובלית http://www.actcool.org.il
 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה