נס משמיים: הנער שמברג נתקע בראשו החל בשיקום


להאזנה לתוכן:

שבועיים לאחר שחייו ניצלו בנס, מתחיל הנער בן ה- 13 מסע שיקום ארוך. הוא סובל מפגיעה בדיבור ובהבנה של דברים, אך חלה התקדמות בתפקודו. אביו של הנער, בשיחה עם כתב אשדוד נט: "הוא כמו תינוק עכשיו, הוא צריך להתחיל כמעט הכל מההתחלה"

בן ה- 13 מרובע ז' באשדוד ניצל לפני שבועיים בנס, לאחר שמברג גדול נתקע בראשו באירוע שלא ממש ברור כיצד יכול היה להתרחש. המברג חדר לראשו של הנער וננעץ בעומק של 3 סנטימטרים במוח.

בבית החולים תל השומר, אליו הובהל הנער כאשר המברג נעוץ בראשו, הסירו את המברג בניתוח. כבר אז אמרו הרופאים שהמברג ננעץ בצד של המוח שאחראי על הדיבור, אך לא ידעו להעריך את מידת הנזק. במשך ימים עוד הייתה סכנה להתפתחות זיהום במוח, דבר שעלול היה להביא למותו של הנער. בשבוע האחרון יצא הנער מכלל סכנה והועבר מיחידת הטיפול הנמרץ למחלקת הילדים בבית החולים, שם החלו בתהליך שיקום.

דויד, אביו של הנער, מספר שכבר שבוע הוא נמצא בתהליך שיקומי ויש התקדמות. "בהתחלה שהינו מבקשים ממנו לשים את התפוח על השולחן, הוא לא הבין בכלל מה אנחנו רוצים שיעשה", מספר האב.

הפגיעה העיקרית היא בדיבור וביכולת ההבנה של דברים. "הוא ממש כמו תינוק, מתחיל הכל מהתחלה. אבל אני רואה בשבוע האחרון שהוא מתקדם יפה. הוא עושה הכל לבד. ראיתי את המברג שהיה תקוע בראשו וקשה להאמין שלא היה פה נס משמיים".

לדברי האב, רופאים רבים מגיעים לראות את בנו. "מבחינתם מדובר בנס רפואי שהילד עומד על הרגליים. באים רופאים שראו את התמונות ורואים את הבן שלי, שאפילו הפסיק עם הכדורים נגד כאבים, ומתקשים להאמין. אני יודע שלילד מצפה עוד תהליך שיקום ארוך, אך אני מאמין שהנס שהציל את חייו, ימשיך ללוות אותנו".

"הרב, הרב" - הילד רץ צועק במסדרונות ביה"ס שהמברג נעוץ בראשו

"על מה שקרה באירוע", מספר האב, "שמעתי מקצין המשטרה שחקר את הנער שפגע בבן שלי. אותו הנער החזיק בשקית שלו כלי עבודה, פטיש ומברג. במהלך ויכוח עם הבן שלי, הוא ניסה לפגוע עם השקית ברגליו של הבן שלי, שהתכופף בניסיון להתחמק, אבל אז הסתובב הנער פעם נוספת ופגע עם השקית בעוצמה בראש של הבן שלי". הפגיעה הייתה בעוצמה והמברג ננעץ בראשו של בן ה- 13 כנראה בסיוע של הפטיש. "הוא התחיל לרוץ במסדרונות בית הספר וחיפש את הרב שלו. "הרב, הרב" הוא צעק, עד אשר הגיעו צוותי ההצלה".

הנער הפוגע נחקר במשטרה ונשלח למעצר בית. בינתיים הוא כבר הספיק לחזור לספסל הלימודים. 

"כאשר הגענו לבית החולים תל השומר, הבן שלי המשיך לקרוא לרב שלו. הוא לא נתן שיטפלו בו ולא נרגע עד שהזעקנו את הרב לבית החולים, ואחרי שראה אותו הוא סגר מעגל עם האירוע הטראומתי שחווה", מספר האב.

מאז האירוע נמצאים ההורים במשמרות בבית החולים. מלבד הילד שנפגע יש להם עוד שישה ילדים, ביניהם תינוקת שינקה עד לאותו האירוע. "מאז המקרה הבית שלנו נעצר מלכת. הילדים נמצאים בבית בלי אבא ואימא. אני ואשתי עושים משמרות בבית החולים. ממש קשה. זה פגע לא רק בילד, זה פגע בכולם מסביבו".

הוריו של הילד הפוגע התקשרו מספר פעמים לאב המשפחה והתנצלו על המקרה. רבים עדיין מתקשים להבין כיצד חדר המברג לראשו של הילד וכיצד יצא הילד בחיים מהאירוע הקשה. אך כמו שאמר אביו של הנער: "נס משמיים"!

צילום: דודו חנונה

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה