השרה סופה לנדבר ביטלה את הגעתה לביג בעקבות האירועים בצפון


להאזנה לתוכן:

שרת העליה והקליטה סופה לנדבר ביטלה את הגעתה הצהריים לביג, לאחר שתכננה להגיע ולתמוך בעסקים שפתוחים בשבת במקום. הביטול הוא בעקבות האירועים בצפון

סופה לנדבר באירוע בו הגיע אביגדור ליברמן לביגשרת העליה והקליטה סופה לנדבר וח"כ יוליה מלינובסקי ביטלו את הגעתן למתחם הביג פאשן בשבת בצהריים, זאת בשל ההסלמה בצפון. 

זכור, לנדבר ומלינובסקי קראו להגיע בשבת למתחם על מנת לחזק את העסקים שפועלים בשבת במקום. בהודעה שהוציאה לנדבר מוקדם יותר השבוע, היא תקפה קשות את ראש העיר וקראה לציבור האשדודי לתמוך במחאה. "אנחנו במלחמה" אמרה השרה לנדבר. 

לנדבר, כזכור, נעדרה באורח פלא כאשר אושר חוק המרכולים בכנסת, והיא למעשה לא הצביעה כלל. גורמים המקורבים לראש העיר אמרו לאשדוד נט: "הכיצד מי שמטיפה נגד הכפייה הדתית, לא מצביע נגד חוק המרכולים? מדוע היא נעלמה מההצבעה?"

מלשכת השרה לנדבר נמסר בעקבות ההאשמות על כך שנעדרה מההצבעה בכנסת:

"אני מתגוררת באשדוד מיום עלייתי לארץ עם משפחתי- למעלה מ-39 שנים. אני אוהבת את העיר שלי ומאמינה שהיא היתה ועודנה דוגמא לדו קיום של עולים וותיקים, חילוניים וחרדים. חלוקת הקנסות באשדוד בשבת היא שערורייתית. מדובר בכפייה דתית וניסיון לשנות את הסטטוס קוו בעיר.
הסטטוס קוו חשוב לנו ולציבור הבוחרים שלנו.
מיד עם כניסת ישראל ביתנו לממשלה, דרשנו שתוקם ועדה שתדון בכל שינוי בתחום דת ומדינה. חוק המרכולים עלה בלי שהוועדה התכנסה והתקבלה הסכמה של כל סיעות הקואליציה לחקיקה. לכן, בניגוד לעמדת הקואליציה, סיעת ישראל ביתנו הצביעה נגד חוק המרכולים. לאורך כל הדרך ישראל ביתנו נקטה בכל האמצעים העומדים לרשותה על מנת למנוע שהחוק יעבור. אני ושר הביטחון היו היחידים שהצביעו נגדו בישיבת הממשלה בה החוק עלה. סיעת ישראל ביתנו פנתה לחברי כנסת אחרים בקואליציה על מנת שיצביעו גם הם נגד החוק. הסיעה הגישה הסתייגויות לחוק, אחרי שהחוק עבר בקריאה ראשונה במליאה. חברי הכנסת של הסיעה הצביעו נגד החוק במליאה בשלושת הקריאות. 
הצבעה של שר במליאה נגד הקואליציה וחוק ממשלתי, משמעות הדבר- התפטרות מהממשלה ובעצם הפלת ממשלה ימנית. מהעבר הלא רחוק אנו זוכרים מצבים, כשמריבות בתוך מחנה הימין גרמו להפלת ממשלות ימין והביאו לניצחון של מחנה השמאל, ולזה ישראל ביתנו לא תיתן יד. בזמן של אתגרים בטחוניים מוטלת עלינו אחריות לאומית להיות המבוגר האחראי".

לפי שעה ההפגנה שמתוכננת להערב ברחבת העירייה תתקיים. ההפגנה תחל בשעה 19:00.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה