גורמים עלומים מנסים ללבות את אש השנאה באשדוד על רקע המחאה נגד כפייה דתית בעיר


להאזנה לתוכן:

אתמול דיווחנו על אירוע אלימות שהתרחש באוטובוס באשדוד, במהלכו נחבל קשיש בן 80, לטענתו על רקע היותו דתי. עדויות של נוסעים ותגובת המשטרה שוללים את הטענה כי מדובר באירוע על רקע שנאה לדת. "האירוע אינו קשור כלל למאבקי השבת", אמרו במשטרה

תחנת משטרת אשדוד

אתמול התלונן תושב העיר, קשיש בן 80 על כך שצעיר תקף אותו תוך שהוא קורא לו לעבור לקו אוטובוס מהדרין.

כוח משטרה שהגיע למקום עיכב את הצעיר לחקירה, במהלכה התברר כי האירוע כלל לא התרחש על רקע דתי. עדויות של נוסעים באוטובוס תמכו בגרסתו של הצעיר, שטען כי מי שהתחיל את המהומה היה דווקא הקשיש.

נהג אוטובוס שנשלח לאסוף את הנוסעים שהורדו מהאוטובוס בו התרחשה התקרית סיפר לאשדוד נט: "אמרו לי לאסוף נוסעים מתחנה בשדרות ירושלים והנוסעים סיפרו לי שהמבוגר תקף את הצעיר. הצעיר עלה, הזקן הרגיש שהצעיר דחף אותו ואז המבוגר התחיל לצעוק והכליל רוסים אתם לא יהודים. אין קשר לדת פשוט הוא לא נורמלי זה בן אדם בן שמונים".

בדיווחים אחרים מהשבוע האחרון, נעשה ניסיון לצייר חילונים בעיר כמי שאחראים לגניבת מזוזות מבתים ברובע ג'. גם באירוע זה שללה המשטרה אפשרות לאירוע על רקע שנאה לדת. חשוב לציין ששבוע קודם, ברובע א' באשדוד, אירע אירוע דומה של גניבת מזוזות, ואין קשר למאבקי השבת באשדוד, אלא גנבים שמוכרים את המזוזות הגנובות בשוק.

תגובת המשטרה לאירוע האלימות אתמול באוטובוס באשדוד:

"החשוד שוחרר אתמול בתנאים מגבילים בסיום חקירתו. חקירתו נמשכת ונאספים עדויות. האירוע אינו קשור כלל למאבקי השבת, כפי שחלק בוחרים לציין בחוסר אחריות או במטרה להבעיר את השטח".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה