עובדי העירייה והמועצה הדתית, לא יקבלו מענק ותוספת שכר


להאזנה לתוכן:

המענק והתוספת במשכורת, אמורים להיות משולמים לעובדים בעוד ימים ספורים, אך נכון לעכשיו, לא בטוח שהם יזכו לכך בחודש הקרוב. שלמה בוחבוט, יו"ר השלטון המקומי: "ללא שיפוי מלא מהמדינה למימון תוספות השכר, הן לא ישולמו". מנכ"ל עיריית אשדוד: "ננהג על פי הנחיות השלטון המקומי"

 
עובדי המגזר הציבורי בכל הארץ אמורים לקבל במשכורת חודש נובמבר, שתשולם בעוד ימים אחדים (1 בדצמבר), תוספת שכר וכן מענק חד פעמי בסך 2000 ש"ח. תוספת השכר והמענק ינתנו במסגרת הסכם שכר חדש שנחתם בין הסתדרות העובדים הכללית לבין האוצר, לאחר שאיום שביתה כללית איים על המשק בתחילת החודש.

כעת מתברר שלגבי עובדי הרשויות המקומיות ועובדי המועצות הדתיות בארץ, קיים חשש באשר לקבלת המענקים ותוספות השכר. 

לפני מספר ימים אמר יו"ר השלטון המקומי, שלמה בוחבוט שהרשויות המקומיות לא יוכלו לממש את הסכם השכר שנחתם בין ההסתדרות לבין האוצר. "ללא שיפוי מלא מהמדינה למימון תוספות השכר, הן לא ישולמו. כואב לנו על העובדים – הם בהחלט ראוים לפיצוי הולם ולתוספות שכר , אך אם משרד האוצר חושב שהרשויות המקומיות – שקופתן ריקה בגלל הגזירות הממשלתיות, יממנו את תוספות השכר עליהן התחייב הלילה שר האוצר בפני מזכ"ל ההסתדרות כדי למנוע את השביתה, יש בידיו טעות". 

בשלטון המקומי הביעו פליאה על כך שנחתם הסכם מבלי לשתף את השלטון המקומי בדיונים. מבדיקה ראשונית שביצעה היום היחידה לכלכלה ומידע במרכז השלטון המקומי,  עולה כי עלות ההסכם החדש לרשויות הינה בסדר גודל של 350 מיליון ₪ לשנה, זאת בנוסף לעלות החד פעמית שאמורה להיות משולמת בגין 2010 שעדיין לא ברור אופן חישובה (2,000 ש"ח לעובד). בעוד שמשרדי הממשלה מפוצים באופן אוטומאטי ע"י משרד האוצר למימון תוספת השכר לעובדיהם, הרי שלשלטון המקומי אין שום מנגנון פיצוי אוטומאטי מתקציב המדינה, ואת המחיר יאלצו שוב לשלם התושבים – ע"י העלאת הארנונה ופגיעה באיכות החיים.

ראשי השלטון המקומי בישראל: בוחבוט, חולדאי וריפמן קוראים לשר האוצר וליו"ר ההסתדרות, להיוועד במשותף ולקבוע את מנגנון השיפוי שיאפשר את מימוש ההסכם ושיפור תנאי העובדים.

בתגובה לדברים אומר לנו היום מנכ"ל עיריית אשדוד, אילן בן עדי: "עיריית אשדוד תנהג על פי הנחיות השלטון המקומי". לדברי בן עדי, העובדים ראויים לפיצוי, אך יש למצוא את הנוסחה כדי לפצות את הרשויות המקומיות על התוספת התקציבית.
 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה