כמעט אסון בגלל סופגנייה


להאזנה לתוכן:

בת 63 כמעט קיפדה את חייה, לאחר שחתיכת סופגנייה שאכלה, נתקעה בקנה הנשימה. צוות מד"א וכונני איחוד הצלה, ביצעו בה החייאה והחזיקו אותה בחיים, עד שהגיע צוות נט"ן של מד"א, ששלף את חתיכת הסופגנייה מגרונה של האישה

 

הסופגנייה, המאכל האהוב של חנוכה, כמעט וגרם למותה של בת 63. המקרה אירע ביום שלישי השבוע, כאשר צוותי של מד"א וכונני איחוד הצלה דרום, הוזעקו למקרה שיגרתי של התעלפות.
 
אמבולנס מד"א שהיה בדרכו לאירוע, קיבל עדכון לאירוע שמדובר ככול הנראה בבעיית חוסר סוכר בדם. חובש מד"א שמגיע לזירה באמבולנס רגיל, בודק את האישה ומבחין שהיא אינה נושמת. הוא מתחיל לבצע בה החייאה. כוננים של איחוד הצלה דרום מצטרפים לחובש, מסייעים לו לבדוק את מצב הסוכר בדמה של האישה, ומגלים שאין בעיית חוסר סוכר.
 
לאחר זמן מה של החייאה אינטנסיבית, מגיעה למקום ניידת טיפול נמרץ של מד"א. הפרמדיק מנסה לדחוף לגרונה של האישה צינורית כדי להחדיר חמצן היישר לריאותיה, אבל משהו מפריע לצינורית להיכנס. הוא שולף מלקחיים קטנים, מכניס לגרונה של האישה ושולף משם חתיכת סופגנייה שחסמה את דרכי הנשימה של האישה.
 
"אי אפשר היה להבחין בחתיכת הסופגנייה שהייתה תקועה עמוק בגרונה של האישה", סיפר לאחר ההחייאה אחד מכונני איחוד הצלה דרום. על פי הנחיות העזרה הראשונה, אם ישנו גוף זר, או שאינך רואה מה מפריעה לנשימה של המטופל, יש להמשיך בהחייאה בכל מצב. כך עשו גם כונני איחוד הצלה וחובש מד"א, ולמעשה שמרו את האישה בחיים.
 
לאחר שחתיכת הסופגנייה נשלפה מגרונה, בוצעה בה החייאה מוצלחת והיא פונתה במצב קשה לבית החולים "ברזילי" באשקלון.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה