כתבת וידאו: ביקור השגרירים באשדוד


להאזנה לתוכן:

יום חמישי ה-2/12/10, נר שני של חנוכה, רשמה אשדוד שיא חדש בתרבות המקומית. 54 איש – שגרירים מהאיחוד האירופי ונציגי משרד החוץ הישראלי, ביקרו בעיר והתלהבו מהתוכנית המרשימה. עבור רוב המשתתפים היה זה ביקור ראשון באשדוד ומבחינתם נכונה להם הפתעה נעימה. אשדוד עמדה בציפיות!


בכל שנה עורך משרד החוץ הישראלי אירוע מרכזי עבור שגרירי האיחוד האירופי בישראל. השנה נבחרה אשדוד לארח את האירוע המיוחד וזו ניצלה את ההזדמנות להציג בפני הפורום המכובד קונצפט חדש של אירוח, Surprising Art Ashdod, שהציע "טעימות" קלות מהיכולת והפוטנציאל התרבותי של אשדוד.

תחילת האירוח בסיור שערכה המשלחת לאורך טיילת החוף תוך שימת על היבטים תיירותיים כמו: פיתוח הטיילת, מלונות, מצודה, "אשדוד –ים", מרינה וכו'. ניתנה סקירה על קריית התרבות ועל הרובע המיוחד והתייחסות לחזון ראש העיר. אך גולת הכותרת היתה בביקור במוזיאון, בתוכנית  Surprising Art Ashdod המציג למעשה קונצפט חדש של אירוח.

על הרעיון המקורי חתומה מנהלת מרכז מונארט גב' נעמי אדר, כאשר במהלך כל הסיור במוזיאון אשדוד לאמנות שבמרכז מונארט, הופתעו האורחים במיצג אנושי מיוחד עליו טרחו ועמלו צוות המוזיאון. על מדרגות המוזיאון ובפרוזדורים, בין המבואות ובחללי התצוגה, ב"נישות" החבויות ובסמוך למעלית.... בכל פינה ובכל זוית אפשר היה לחוש ולהנות מהכשרונות המקומיים אשר ביטאו בתנועה, בצליל ובזמר את היכולות האישיות והקבוצתיות. מקהלת אקדמא השמיעה רפרטואר שירים ווקאליים ורקדנית מלהקת פאנוב הציגה מחול מודרני. בנות להקת אביבים בצעו ריקוד מיוחד על רצפת המוזיאון ולהקת שלום אשדוד – על מדרגות המוזיאון. קולות שלובים וקבוצת התיאטרון צמח הציגו במבואות ובחללי התצוגה ובין לבין חזינו במופעים מגוונים של יוליה פלדרוביץ בליווי הכנרית אלה זקס, נטע גנון בליווי נגן הגיטרה אלכס רזניקוביץ, שירלי שמחי, סחלב שחור, מאיה ברדאולי, להקת אמנסטה, הכנריות מלהקת ILO, יעל מלול-גונזלס בליווי אוסנת שוייפלד בשיר צרפתי, ניר טייב – אומן חלילית, כאשר שלישיית דמויות מתיאטרון ברמוזה ונגן חליל פן (ליאוניד זפקו) מלווים את כל הסיור. בסיום הסיור עמדו כל חברי המשלחת ומחאו כפיים לזוגות הילדים מבית הספר "גרציה", שסחפו את כולם בריקודים סלוניים בשלל סגנונות המחול.

כיאה לחג החנוכה, האורחים הוזמנו להשתתף בהדלקת נר חנוכה (אותו הדליק סמנכ"ל אירופה במשרד החוץ הישראלי), באכילת סופגניות ובטעימות מרפרטואר מאכלים המייצגים עדות וקהילות שונות, כשברקע מנגנת חבורת נגנים מהתזמורת האנדלוסית של אשדוד.

נציגי משרד החוץ הישראלי נשאו דברים וברכו את המעמד, את השגרירים ואת אשדוד המארחת. הם הודו לגב' אריאלה רוזנטל – מנהלת המחלקה לקשרי חוץ ומנחת המפגש – ולצוות המוזיאון בניהולה של גב' נעמי אדר, אשר הפיקו אירוח למופת.

מ"מ ראש העיר מר בוריס גיטרמן הביא את ברכת ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי ואת ברכת תושבי אשדוד. גיטרמן דיבר על מימוש החזון הציוני באשדוד, עיר קולטת העלייה הגדולה והחשובה בישראל, וביטא את החזון העתידי להפוך את אשדוד לעיר מובילה בכל התחומים – בתרבות, תיירות, חינוך, תעשייה... ועוד. הוא פרש שורה של מיזמים הנמצאים בתהליכי הגשמה וסיים: "גאוות העיר על כל אלה ובעיקר על המרקם האנושי והרב תרבותי הקיים באשדוד, תוך גילויי כבוד הדדי ושותפות בבניית העיר".

בעיצומו של האירוע התבשרו השגרירים כי האש שפרצה ביערות הכרמל הולכת ומתפשטת וכבר גובה קורבנות בנפש, וכי הם נדרשים להפעיל את מדינותיהם ולהציע כל סיוע אפשרי. מכאן החלו הטלפונים הניידים לפעול ותוך שעות בודדות כבר היינו עדים לרכבת אווירית של סיוע אשר עשתה דרכה אל ישראל, ממדינות רבות באירופה. 

אשדוד, המקדמת את נושאי קשרי החוץ ופועלת לחשיפת יתרונותיה העירוניים, מצאה הזדמנות נאותה להציג קורטוב של עשייה תרבותית, מתוך רפרטואר עשיר ומגוון, ועל כך העידו השגרירים באומרם כי "היתה זאת הפתעה מדהימה לבקר בעיר חדשה ולהיחשף ליופי העירוני על כל מורכבותו האנושי והתרבותי". 

גם נציגי משרד החוץ הביעו התפעלותם מיופייה של אשדוד ומפיתוח המואץ של העיר. הם הבטיחו כי אשדוד ראויה להיכלל ברשימת הערים שיש לסייר בהם ולשתף איתה פעולה במסגרת הפעילות הבינלאומית. השגרירים ציינו שהם כלל לא הכירו את העיר ואת מוזיאון אשדוד לאומנות והם שמחים שניתנה להם ההזדמנות לסייר ולהכיר את המארג התרבותי של העיר. 

חברי מועצת העיר גב' מאיה סלוצקי ומר משה בוטראשווילי שליוו את האירוח, הביעו שביעות רצון מהארגון המשובח ומהקונצפט החדש שכלל מיצגים אנושיים וביטוי נאה ובמינון הנכון של כשרונות מקומיים. 
 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה