עובדי הביטוח הלאומי התנדבו במפעל לפגועי נפש באשדוד


להאזנה לתוכן:

מחלקות הנכות והניידות בסניף הביטוח הלאומי באשדוד, התנדבו ביום הנכה הבינלאומי במפעל מוגן לאנשים פגועי נפש הנמצאים בשיקום. העובדים הדליקו נר ראשון של חנוכה עם המשתקמים, ועבדו במשך שמונה שעות בעבודת אריזה אינטנסיבית ביחד איתם. בנוסף מספרים לנו בביטוח הלאומי על השקעה של מיליון ₪, רק השנה, במוסדות שונים באשדוד

בשבוע שעבר ציינו ברחבי העולם את יום הנכה הבינלאומי. השנה, ביוזמת מינהלת המוסד, באשדוד, כמו גם בשאר סניפי המוסד לביטוח לאומי בארץ, יצאו עובדי מחלקת הנכות והניידות של הסניף  להתנדב באחד המפעלים המוגנים לפגועי נפש באשדוד.

במפעל המוגן ברובע ב', פועלות שתי מסגרות אשר מספקות תעסוקה ושגרה יומיומית למשתקמים. באחת המסגרות של המפעל, מייצרים המשתקמים פסלי נוי מקרמיקה, אשר נמכרים בארץ ובעולם וזוכים לביקוש רב.

במסגרת השנייה מקיימים המשתקמים מועדון תעסוקתי הפועל על בסיס יומיומי, ומספק עבודה, שגרה ומפגשים חברתיים. מדובר בבית חם בו נמצאות מדריכות  לצידם של המשתקמים לאורך כל היום.

בנוסף, המשתקמים מקבלים תשלום על עבודתם,  ותמורת תשלום סמלי גם ארוחת בוקר וצהרים שמבושלת להם במקום. המועדון מונה כ- 45 פעילים שרובם מגיעים בכל יום.

עובדי המחלקה בסניף אשדוד, 10 במספר, התייצבו מוקדם בבוקר במפעל המוגן, זומנו  להדלקת הנר הראשון של חנוכה, לאכילת סופגנייה, ויחדיו הפשילו שרוולים,והחלו בעבודת האריזה של תוצרת איכותית. בשעה 15:00, בסיום יום ההתנדבות נפרדו עובדי הביטוח הלאומי מהמשתקמים, והבטיחו לחזור גם בעתיד לעוד ימים של התנדבות.

מנהלת סניף אשדוד במוסד לביטוח הלאומי, הגב' בלהה כץ, מסרה כי "השנה הוחלט לציין את יום הנכה הבינלאומי בסימן התנדבות בקהילה, ובכך להעניק לנכים תשומת לב אישית והערכה עמוקה על העשייה שלהם במפעל המוגן, למרות נכותם".

מיליון שקלים הושקעו השנה במוסדות לאוכלוסיות מיוחדות

בתוך כך, מדווח המוסד לביטוח הלאומי, לקראת סיום השנה הלועזית, על השקעה גדולה של קרנות המוסד  בפיתוח שירותים חברתיים ושירותי רווחה, ובסיוע למוסדות המעניקים עזרה לאוכלוסיות מיוחדות ואוכלוסיות בסיכון. הכספים מושקעים בהקמה ובתחזוקה של אותם המוסדות, שתלויים לרוב בכספי תרומות וכספי סיוע.

בין המוסדות באזור שבהם השקיעה השנה הקרן לפיתוח שירותים לנכים של הביטוח הלאומי  ניתן למצוא:

"מגן הלב, ביה"ס לחינוך מיוחד", עמותה המפעילה כיתות לימוד וגנים לאוכלוסיה מיוחדת. המוסד לביטוח לאומי סייע לעמותה במימון רכישת ציוד למוסדות בסך של 563,728 ₪.

"מכון מסילות, מרכז טיפולי", עמותה המסייעת לילדים חרדים הלומדים במסגרות רגילות, מפוקחת ע"י משרד החינוך. המוסד לביטוח לאומי סייע השנה לעמותה ברכישת ציוד למכון, בסך של 43,700 ש"ח .

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה