דובר הכיבוי האזורי נושל במפתיע מתפקידו


להאזנה לתוכן:

להב משה עמר, מי ששימש בחמש השנים האחרונות כדובר איגוד אשקלון – אשדוד בשירותי הכיבוי וההצלה, סיים השבוע את תפקידו באופן מפתיע. עמר, שמוערך ע"י כל עיתונאי האזור, עבד בתפקיד בהתנדבות, בנוסף לעיסוקיו בכיבוי והצלה וזכה להערכה רבה מצד מפקדיו ועמיתיו לעבודה. אז למה בכל זאת בער להם לנשל אותו מתפקידו?

"הרכב מנצח לא מחליפים", כנראה שהסיסמא הזאת טובה על הנייר, אך במציאות הדבר קשה הרבה יותר. במשך חמש השנים האחרונות , שימש להב משה עמר כדובר איגוד אשקלון ואשדוד לשירותי כיבוי והצלה. בשנים האלה זכה עמר לשבחים רבים על פעילותו ועל הדיווחים שהעביר עמר דרכנו העיתונאים לתושבי האזור, וששפכו אור גדול על פעילות שירותי הכיבוי באזורנו.
לכן ההפתעה הייתה רבה, כאשר השבוע ניסינו להתעניין אצל עמר על הפעילות של שירותי ההצלה בימי סופת מזג האוויר. להפתעתנו גילנו שכך פתאום, מבלי שאיש דאג לעדכן את העיתונאים, שלהב עמר אינו משמש יותר כדובר האיגוד.
להב עמר, יש לציין, קיבל את התפקיד באהבה רבה, למרות שלא זכה לתגמול כספי. העבודה כולה נעשתה בהתנדבות ע"י להב עמר, זאת בנוסף לתפקידיו ככבאי, חוקר שריפות ומעביר הדרכות. למרות העבודה הרבה, הוא לא התלונן ומאוד אהב את מה שעשה.
בשבוע שעבר, ימים ספורים לאחר שהוא חזר מהכרמל השרוף ביחד עם עוד כבאים מאזורינו, הוא קיבל הודעה שעבודתו כדובר מופסקת לאלתר. להב עמר סירב להתייחס לשאלות שהפנינו אליו, ורק הסכים לומר: "אכן קיבלתי מכתב ואני פועל בדרכים המקובלות כדי להחזיר המצב לקדמותו".
דובר שירותי הכבאות הארצית, יורם לוי, מציין כי "יו"ר האיגוד, בני ועקנין, ראש עיריית אשקלון, החליט לסיים את מינויו של עמר כדובר. לנו לצערנו אין אפשרות לעזור בגלל מבנה הכבאות. מינוי דובר היא משרת אמון". לוי מספר שהוא עבד עם עמר בשיתוף פעולה יוצא מן הכלל. "זאת אבידה. משה מילא תפקידו בצורה הטובה ביותר ובמסירות".  
בשנה האחרונה התפטר מתפקידו מי ששימש כמפקד שירותי הכבאות באזור, דני ששון.  מאז התפטרותו של ששון משמש מפקד תחנת אשדוד, יחיאל ממן כממלא מקום מפקד השירות. ממן הוא גם מי שחתום באופן רשמי על מכתב "הנישול" לעמר. הסיבה הרשמית היא חלוקת תפקידים חדשה ועומס עבודה שקיים על עמר. הסיבה הלא רשמית היא ככול הנראה מאבקים פוליטיים בתוך האיגוד.  
פנינו ליוסי אסולין, דובר עיריית אשקלון, כדי לקבל את תגובתו של יו"ר האיגוד לדברים. בין השאר ביקשנו לדעת מה היה החיפזון בהחלפתו של משה עמר, שלדעת רבים תיפקד בצורה יוצאת מן הכלל טובה, וזכה לאהדה רבה.
בתגובה שהעביר לנו אסולין, הוא מציין: "לגבי הסיבות שהובילו את מפקד הכיבוי להפסיק את עניין עיסוקו כדובר נא לפנות למפקד הכיבוי מר יחיאל ממן. להזכירך כי אין תקן של דובר איגוד והעניין נעשה בנוסף לתפקודו של מר עמר כקצין שאחראי על שורה של עניינים מקצועיים, על פי בקשת מפקד הכיבוי היוצא. ראש   העיר כיו"ר האיגוד לא מעורב במינויו של משה עמר ובוודאי לא בהפסקת עיסוקו בנוסף כדובר ולא בשום מינוי כזה או אחר. בעניין של מר ששון וקנין לא התערב בעבודתו ולא במינויים באיגוד וכל ניסיון ואפילו התם ביותר לפרסם כזה דבר ייחשב כהכפשה והוצאת לשון הרע. החלטה לכך שששון יועבר למחוז אחר התקבלה הסכמה ובתיאום עם נציב שירות הכבאות שמעון רומח. מאז מונה לו מחליף שמנהל את הכיבוי בצורה טובה יעילה וקיימים יחסי עבודה טובים מאוד בין הנהלת האיגוד, הפיקוד והכבאים וועד העובדים. עוד נציין כי אין באיגוד תקן של דובר במשרה מלאה ולכן גם אין צורך באישור מינוי דובר של מועצת האיגוד בוודאי לא כאשר מפסיקים את עיסוקו הנוסף כדובר בנוסף לעיסוקיו המקצועיים. עמר נושא בתפקידים אחראיים רגישים ומקצועיים והוא ימשיך לעסוק בהם ולהתמקד בהם כי זה עיסוקו וזה מקצועו. כיום נוכח מציאות בתחום הכיבוי וההצלה כל כבאי עושה עבודת קודש ומעבר למה שנדרש ממנו".
בעקבות תגובתו של דובר עיריית אשקלון, יוסי אסולין, פנינו לממלא מקום שירותי הכבאות בלכיש ומפקד תחנת אשדוד, יחיאל ממן, אך ממן הפנה אותנו בחזרה אל דובר עיריית אשקלון, יוסי אסולין, בטענה שתגובתו נמצאת אצלו.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה