בבית החולים 'קפלן' הצילו תינוק שסבל מדימום לאחר הברית


להאזנה לתוכן:

תינוק הגיע עם דימום משמעותי לאחר ברית מילה - נתפר בהצלחה והדימום נעצר. אמו של התינוק: "המוהל אמר לנו לעצור את הדימום עד שיגיע. ראיתי שהדימום לא פוסק והגעתי לחדר המיון בקפלן, מה שהתברר כדבר נכון לעשות במצב כזה". ד"ר אלכסיי קובלונוק, רופא אורולוג בבית החולים קפלן: "בשל כמות הדם הקטנה בגופו של תינוק, מקרה של דימום לאחר ברית המילה עלול לסכן חיים – לא להתמהמה ולהגיע מייד לחדר מיון !"

בליל שלישי האחרון הובא תינוק בן 7 ימים מאשדוד לחדר המיון בבית החולים 'קפלן' ברחובות כשהוא מדמם לאחר שנחתך במהלך ברית מילה. התינוק נתפר באופן מיידי והדימום פסק. הוא עבר לאשפוז במחלקת הילדים להמשך השגחה ושוחרר לביתו. בית החולים העביר דיווח על המקרה למשרד הבריאות.

אמו של התינוק סיפרה שלאחר לידה תקינה לחלוטין בקפלן, נערכה לרך הנולד ברית מילה כהלכתה. "במהלך הברית לא נראה משהו יוצא דופן או לא תקין. זהו הבן הראשון שלי לאחר שתי בנות", היא אומרת. "רק לאחר הורדת התחבושות הבחנתי בדימום בלתי פוסק. שמתי שמן ועטפתי בצמר גפן וחיכיתי 10 דקות, והצמר גפן היה ספוג בדם רב. התקשרתי למוהל והוא אמר לי לנסות ולעצור את הדימום עד שיגיע. ניסיתי לעצור את הדם וראיתי שאני לא מצליחה, אבל הוא אמר לי להחזיק עוד. הפעלתי שיקול דעת לאחר שראיתי את המצב והגעתי בכל זאת לחדר המיון בבית החולים קפלן", היא מתארת. "מייד כשהגענו, הרופאים האורולוגים בדקו את התינוק שלי ותפרו לו את המקום במטרה לעצור את הדימום. התינוק נרגע ואז גם אני נרגעתי".

ד"ר אלכסיי קובלונוק, רופא אורולוג בבית החולים קפלן, אמר כי התינוק הגיע לחדר המיון עם דימום משמעותי מאזור העורלה. "הרופאים ערכו בדיקה פיסיקלית ובמהלכה נתגלתה תחבושת ספוגה בדם. לשמחתנו, מצבו הכללי של התינוק היה יציב עם תפקודי קרישה תקינים", הוא מסביר. "קיבלנו החלטה לבצע תפירה באופן מיידי. חשוב להבין כי כמות הדם הכללית של תינוק בן שבעה ימים היא 250 מיליגרם (היינו, רבע ליטר) בלבד. כל איבוד דם, אפילו אם מדובר בטיפות בודדות, הוא משמעותי ביותר ועלול לגרום לנזק בלתי הפיך ואפילו למוות. לכן הוחלט לא לבזבז זמן ולבצע תפירה במקום. התפירה צלחה והדימום נפסק לשביעות רצוננו. התינוק במצב תקין לחלוטין ולאחר שנשאר להמשך השגחה הוא שוחרר לביתו במצב כללי טוב. התינוק ישוב בימים הקרובים לביקורת במחלקה האורולוגית".

ד"ר קובלנוב פונה בבקשה להורים שזה עתה עברו תהליך של ברית מילה להיות ערנים: "חייבים לפתוח את החיתול ולבדוק שאזור החיתוך לא מדמם. בכל מקרה של דימום חובה להגיע לחדר המיון ולא להתמהמה או לנסות לפתור את העניין בטלפון. המצב הכללי עלול להתדרדר במהירות ולהחמיר את מצבו של התינוק. רופא מוסמך חייב לבדוק את כמות הדם בגוף ותפקודי הקרישה, ובמקרה הצורך לתפור את המקום".

אמו של התינוק הוסיפה: "היום, בדיעבד, אני מבינה ששיקול הדעת שלי להגיע ישירות לחדר המיון ולא להמתין עוד למוהל היה נכון. אני מודה לצוות הרופאים על טיפול מסור ומקצועי".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה