משחקים באש: גל הצתות באשדוד


להאזנה לתוכן:

פחים מוטמנים שמוצתים במהלך לילה שלם, שריפה בחצר מפעל באשדוד, שתי הצתות במקיף ו', שריפה בבניין מגורים, מכוניות שמוצתות, חילוץ לכודים מרכבים וגם תרגיל נפילת טילים בתחנת הכח אשכול ואגן כימיקלים, כי אסור לקפוא על השמרים. כבאי אשדוד לא יודעים מנוח ותקופה עמוסה מאוד עוברת על כוחותינו. המכנה המשותף ברוב מקרי השריפות: הצתות. חשוב לציין! בזכות המקצועיות הרבה של כבאי אשדוד, בכל האירועים לא היו נפגעים

מה קורה בתקופה האחרונה באשדוד? בכל שבוע מתקבלות ידיעות על שריפות בבנייני מגורים, מחסנים, רכבים ומפעלים. העומס הרב על צוותי הכיבוי באשדוד לא מצליח להשפיע על תפקוד הכבאים באירועים האחרונים, שברוב מהמקרים, בחירוף נפש ממש, חילצו לכודים וביניהם תינוקת בת חודשים ספורים.

שתי הצתות במקיף ו'

ערב שישי כשעה לאחר כניסת השבת- במוקד כיבוי אש באשדוד מתקבלת הודעה על שריפה במקיף ו' באשדוד. שני צוותי כיבוי בפיקודו של רשף משנה אליהו מור, מגיעים למקום ומזהים את השריפה באחת הכיתות בקומת הקרקע. לצורך פעולת הכיבוי נאלצים הכבאים לפרוץ את הסורגים בכיתה, לאחר זמן קצר השריפה כובתה. נזק רב נגרם בכיתה.

ביום שבת בשעות הערב שוב התקבלה במוקד תחנת הכיבוי באשדוד הודעה על שריפה במקיף ו' ברובע י"א בעיר. שני צוותי כיבוי בפקודו של להב משה עמר אשר הגיעו למקום הבחינו בשריפה בקומה השנייה של המבנה שם בערה אש במרפסת הקומה. השריפה אחזה בחלונות הכיתה אשר ניזוקו. כמו כן, ספרים וציוד לימוד שונה אשר היה בתוך הכיתה בסמוך לחלון נשרפו. הכבאים פעלו לכיבוי האש וכן לשחרור העשן שחדר לתוך המבנה. כעבור זמן קצר השתלטו הכבאים על האש בשני האירועים והיא כובתה ללא נפגעים.

מחקירת נסיבות פרוץ השריפות עולה כי מדובר בהצתה בזדון. במשטרה עיכבו לחקירה שני חשודים במעשה והם שוחררו בערבות. השניים קשרו עצמם למעשה.

5 פחים מוטמנים מוצתים תוך זמן קצר

להב משה עמר, שביחד עם עיסוקו בכיבוי השריפות הרבות בעיר, הוא גם דובר הכיבוי באזורנו, מאשר השבוע שגל שריפות בלתי רגיל פוקד את אשדוד. "מדובר ברצף של מקרים שהמכנה המשותף לכולם הוא הצתות", מספר לנו להב עמר.

אז במה טיפלו בתקופה האחרונה הכבאים: כיבוי שריפות בארונות חשמל בבתי מגורים (הרותם וחרצית), הצתת דלתות כניסה לבתים, שריפה באשדוד הקטנה עם חילוץ לכודים, השריפה בעמל, הרכבים של נחמיאס, רכב גרר שהוצת, מחסן עצים באזור התעשיה, הצתות במקיף ו', שריפה בבניין מגורים ברובע ה' בגלל סיגריה, אופנוע שהוצת ברב שאולי, שריפה של משאית שמובילה רכבים עם ארבעה רכבים עליה. ולא סיפרנו לכם על כל האירועים הקטנים של פריצת דלתות, שריפות קוצים וכו' שהם כבר דבר שבשגרה.

"בלילה בו כיבינו את השריפה במחסן העצים באזור התעשייה, עוד בדרכנו לתחנה, מתקבל דיווח על פח מוטמן ברח' הראשונים שעולה באש. אנחנו לא מסיימים לכבות את השריפה בפח ומיד פח נוסף מוצת, ממש כאילו מישהו עוקב אחרינו. ככה בתוך שעה הוצתו 5 פחים באזור א'", מספר עמר על אירועים שהתרחשו בשבוע שעבר. אך בלילה הזה הכבאים לא מסיימים את המשמרת ללא מקרה נוסף. לא עובר זמן רב ובאותו הערב מתקבלת הודעה על אופנוע שעולה באש ברח' הרב שאולי. גם באירוע זה מדובר בהצתה בזדון.


6 כבאים במשמרת שנסחטים כמו לימון

באשדוד נמצאים בסה"כ 6 כבאים במשמרת. 2 נמצאים בנקודת הזנקה בתחנת מד"א, זאת כדי לקצר זמני הגעה לאירועים בדרום העיר. 4 נוספים נמצאים בתחנה בסמוך למכללה למינהל. אשדוד עיר גדולה, רק על מקצת מהאירועים, החריגים שבהם, שומעת האוכלוסייה. "בכל משמרת יש כמות גדולה של אירועים. העומס והנטל על הכבאים באשדוד הוא גדול מאוד. אנחנו מסיימים משמרות סחוטים", מספר עמר. "בכל שעה / שעה וחצי יש הקפצה לאירוע" , הוא מוסיף.

למרות העומס הכבד, גם שגרת אימונים מקיימים כבאי התחנה והאירועים האחרונים, שהסתיימו כולם ללא נפגעים, מוכיחים מעל לכל ספק שכבאי אשדוד מקצועיים ביותר. החודש הם עשו אימונים באזור צפית, באשקלון, בתחנת הכח אשכול (דימוי נפילת טילים), בפי גלילות וביום רביעי האחרון הם קיימו תרגיל באגן כימיקלים.

ללהב משה עמר, שהוא גם חוקר שריפות, לא מובן מדוע אדם שרוצה להעביר מסר מאיים לאחר, מסכן בניין שלם. "הם כנראה לא מבינים כמה שהמעשים שלהם מסוכנים. אנשים בסכנת חיים ממשית בגלל ההצתות האלה". במקרים רבים, להם היה עד גם כתב המגזין, הכבאים חרפו נפשם כדי לחלץ לכודים. באחד מהמקרים היה תינוק בן שנה שלהב משה עמר הלביש עליו את מסכת החמצן וחילץ אותו מתוך דירה וחדר מדרגות אפופים עשן מסוכן.

להב עמר כבר 15 שנה נמצא בשירות באשדוד. "היו תקופות של גלים של אירועים שהיו צירופי מקרים, בעיקר בתקופת החורף, אבל גל כזה של הצתות לא זכור לי", מסכם להב משה עמר.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה