חשד לעוקץ: בעל פיצוציה פעל למכירת דירה של אלכוהוליסט ערירי


להאזנה לתוכן:

הקרן לטיפול בחסויים נאלצה השבוע לאשר מכירת דירה של קשיש ערירי מאשדוד עם עבר אלכוהוליסטי לאחר שהוכח כי רוכשת הדירה, תושבת העיר, פעלה בתום לב ואינה קשורה למזימה לכאורה. זאת בהתערבות עוה"ד אבי טוויזר שלא היה מעורב בעריכת העיסקה, אך ייצג את הקונה אל מול הקרן, בטענה שזו שילמה בתום לב את מלוא התמורה והיא זכאית לרישום הזכויות בדירה על שמה

לפני כשנה - כחודש וחצי לפני שמונתה הקרן לטיפול בחסויים כאפוטרופוס של בן 69, ערירי תושב העיר - חתם הקשיש על הסכם למכירת דירתו ברחוב אבן גבירול באשדוד. הקרן רשמה הערת אזהרה בטאבו נגד מכירת הדירה לאחר שעובדת סוציאלית דיווחה על כך.

 הקרן טענה בפניה לבית המשפט לענייני משפחה באשדוד כי העיסקה אינה  כשרה לכאורה. לדבריה הקשיש נעשק ונוצל על ידי הקונה או בעל הפיצוציה שפרש את חסותו על החסוי. כאן המקום לציין כי העיסקה נחתמה במשרד של עורך דין אחר מאשדוד בנוכחות בעל הפיצוציה ואחרים שהציגו עצמם כקרובי משפחתו של הקשיש הערירי ואף טענו כי הוא מתגורר אצלם. הכספים הופקדו בחשבון הבנק של הקשיש הערירי אך מתברר כי בתוך חודש וחצי כספי המכירה 'נשאבו' מחשבונו ליעד בלתי ידוע.

חוקר פרטי שהעסיקה הקרן גילה כי החסוי נהג לשוטט במרכז המסחרי באשדוד ובעל פיצוציה שאצלו נהג לשתות, "פרש חסותו על החסוי", החתים אותו אצל מתווך על הסכמה למכירת הדירה ואף חתם על צוואה לפיה הוא הנהנה היחידי.

קונת הדירה מצידה פעלה בתום לב והעבירה את כל התשלומים עבור רכישת הדירה בהנחיית עורך הדין שטיפל בעיסקה וכשנותרו כ-5,000 ₪ בלבד לסיום העסקה, אשר הועברו לנאמנות אותו עורך הדין, התברר לה כי נרשמה על הדירה הערת אזהרה מקרן החסויים המונעת את רישום הדירה על שמה.

בצר לה, פנתה הרוכשת למשרד עו"ד טויזר מאשדוד על מנת שיוציאה מהתסבוכת המשפטית אליה נקלעה, עת מחד היא שילמה את מלוא התמורה ומאידך היא אינה יכולה לרשום את הדירה על שמה ולמעשה קיים חשש כי בכך היא תאבד את כל כספה. בעקבות זאת, דרש עוה"ד טויזר  במפגיע את הסרת הערת האזהרה מהדירה הנרכשת בטענה שהקונה תמימה, פעלה על פי הוראות אותו עורך הדין שטיפל בעיסקה, כי היא לא ידעה כלל על מצבו הבריאותי של המוכר, אשר נראה לה בריא בעת ביצוע העיסקה וכי בכל מקרה העיסקה בוצעה בטרם הקרן מונתה כאפוטרופוס זמני של החסוי ולכן, הקרן פעלה ללא סמכות בעניינה.

בעקבות דרישתו של עו"ד טויזר, ולאחר דין ודברים ארוך עם הקרן לטיפול בחסויים, הקרן אומנם השתכנעה שהקונה לא קשורה למזימה לכאורה לרושש את הקשיש מנכסיו והיא נתנה את הסכמתה העקרונית להסרת הערת האזהרה ובכך בעצם לרישום הזכויות בדירה ע"ש הרוכשת.

לפחות בכל הנוגע לקונת הדירה הסיפור הסתיים בצורה חיובית. עכשיו נותר להמתין מה תעשה הקרן לטיפול בחסויים כדי להחזיר את כספי המכירה לקשיש שבחסותה. 

עו"ד טויזר: "במקרה זה, למרבה המזל, עלה בידינו להוכיח כי הקונה היתה אומנם תמימה ובנס הצלחנו להציל את כספה. אולם, אין ספק כי הדבר רק מחדד את העובדה שברכישת דירה אין להסתפק רק בבדיקות הנוגעות למצבו המשפטי של הנכס. על הקונה ועורך הדין מטעמו ליתן את הדעת בנוסף גם לזהותו ולמצבו הבריאותי של המוכר. במקום שקיים חשד לליקוי נפשי ו/או במקרה שמדובר במוכרים מבוגרים, שם הסיכוי למחלות ו/או בעיות זיכרון הוא גבוה יותר, חייבים לנקוט זהירות מישנה ואולי אף להימנע מביצוע העיסקה, שאם לא כן, עלול הקונה בהחלט לאבד את כל כספו ו/או אף להינזק בתשלום הוצאות משפטיות כבדות ומעינויי דין מיותרים על לא עוול בכפו".

בתמונה: עו"ד אבי טוויזר
 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה