כיצד נעלמו בזה אחר זה גדולי העבריינים מרחובות העיר אשדוד ומי מהם עוד ישובו?

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('49a4d04b-f712-4a9a-998e-9da621371fe2','/dyncontent/2024/3/21/79c4fc7d-daf2-4d30-9381-e64313eaf03f.gif',17653,'די אוון אייטם כתבה ',525,78,true,20074,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('49a4d04b-f712-4a9a-998e-9da621371fe2','/dyncontent/2024/2/21/19022398-7ad1-43fb-980e-4729804bbbee.gif',17526,'הילה אייטם כתבה ',525,78,true,20074,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('49a4d04b-f712-4a9a-998e-9da621371fe2','/dyncontent/2024/4/21/1cebc6c2-b3bd-4e6e-9f9a-6a934a51d3d5.jpg',17792,'נמל אייטם כתבה',525,78,true,20074,'Image','');},15]]);})
להאזנה לתוכן:

עד לפני מספר שנים העבריינים בלטו מאוד ברחובות העיר – הם הסתובבו במכוניות פאר, ישבו בבתי הקפה כששומרי ראש מלווים אותם ונהגים ממתינים ברכב, הם בלטו בברים ובמועדונים, ניסו לפתח קשרים מחוץ לעולם העברייני והרגישו ברחובות העיר כמו בבית, הם זכו לכבוד מרבנים, מאנשי עסקים והסתובבו בעיר כמו טווסים - מאז הרבה דברים השתנו והם נעלמו מרחובות העיר אשדוד, איך זה קרה?

באשדוד עדין פעילים עבריינים בכירים וראשי ארגוני הפשע כמו דומרני, בני שלמה, אייל נגר וחייליהם , אבל הם כבר לא בולטים ברחובות העיר, אלא יותר סגורים בבתים.... דור שלם של עבריינים בכירים באשדוד - עצורים שנים, מתים, או נעלמו מהמפה העבריינית.

הדור של עבריינים שהתנהלו באשדוד כבשלהם, חיו בראוותנות, לא ספרו את המשטרה, וזכו לקבל כבוד מלכים מהסביבה, נגמר!

היום כולם מפחדים מכולם, בעיקר מהעבריינים המתחרים, מהעובדה שאפילו עבריין כל כך בכיר כמו בומבי יכול לפתע להתהפך ולהפוך להיות עד מדינה! אם בומבי אז כל אחד אחר יכול, אפילו הבוס יכול להפליל אותך. על מי תסמוך?

כל אדם שעובר ברחוב או עוקף אותך בכביש, עשוי להיות מתנקש. כולם רוצים להוריד את כולם רק בגלל שהרימו טיפה את הראש ועשו כסף.

דור העבריינים שהטיל אימה ברחובות העיר ועל אנשים, הקים משפחות והחל לחשוב יותר על הילדים והעתיד שלהם מאשר על עצמם. אין מה שהם לא מוכנים להקריב עבור ילדיהם.

והנה הם גילו לפתע שהעולם העברייני התהפך ובדור החדש אפילו המשפחות שלהם כבר לא חסינות, הקודים העבריינים של פעם נעלמו וגם הנשים והילדים בסכנה.

היום כבר אפשר לבשר שדור העבריינים ששלט כאן לפני עשור, התאדה מהעיר - או שהם בכלא, או נרצחו, או נמלטו, או חזרו בתשובה ומי ששרד מתחבא. לא סומך אפילו על שומרי הראש שלו. 

מבצע 512 של המשטרה שאומנם נמרח על פני שנים רבות, אבל בסופו של דבר זעזע את עולם הפשע לחלוטין.

המשטרה התפכחה והחלה להציק לעבריינים, לשאול שאלות כמו מהיכן הכסף למרצדס ולדרוש הסברים, לעקוב, לצלם ובעיקר לגייס עדי מדינה ולבצע מעצרים חשובים שהובילו למאסרים ממושכים. פעולות אלו תרמו לכך שהעבריינים ביחד עם הנוצות שלהם, נעלמו מהנוף האשדודי.

הפשע אומנם פעיל באשדוד בעיקר בבתי הימורים לא חוקיים, סמים וכו' - אבל הוא נמצא מאחורי הקלעים - לא צועק בפנים של תושבי אשדוד. המסר שיוצא סוף סוף אחרי כל כך הרבה שנים - הפשע לא משתלם! מי שנכנס לעולם הזה חי בפחד מהיום הראשון ועד יומו האחרון. אין כבוד, אין קודים, כבר אי אפשר ליהנות מהכסף.  אין לעבריינים היום רגע של שינה מתוקה וגם לא רגע של שלווה.

דור העבריינים ששלט בפשע באשדוד ונעלם: 

ארמונד מיארה כבר נחשב איימת העיר והמשטרה עוד לפני דומרני, בני שלמה ואפילו אברג'ל. הקים משפחה באשדוד. ישב שנים רבות בכלא, השתחרר, ניסה להתערבב בעסקים לגיטמיים ועם אנשים לגיטימיים, אבל בשנת 2012 הואשם כמי שעומד בראש ארגון פשע בפני עצמו. הודה והורשע בעבירות רבות של ניהול ומימון פעילות של ארגון פשיעה, ארגון הגרלות והימורים במסגרת ארגון פשיעה, הלבנת הון, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, קשירת קשר לביצוע פשע ועוד ונידון ל 6 שנות מאסר. 

נראה שמיארה כבר לא אמור לחזור לעולם הפשע לאחר ריצוי עונשו. עולם הפשע השתנה ולא בטוח שהוא ירצה כבר להשתלב בו - כל השאלה היא שאלת הפרנסה. האם הוא ימצא דרך להשתלב חזרה באופן לגיטימי?

ארמונד מיארה

ש. כ , שנחשב למספר 2 בארגון הפשיעה של יצחק אברג'ל והפך לעד המדינה הבכיר ביותר בתולדות המדינה.
הוא עבר לגור באשדוד בתחילת שנות ה2000 והטיל מורא בעיר מעצם נוכחותו , אך גם היה מעורב בעסקים לגיטימיים, חזר בתשובה, היה צמוד לרבנים אך גם לאנשי עסקים בעיר איתם רצה להתפרנס באופן חוקי. הוא ניסה להשתחרר מעולם הפשע וגילה שזה לא ניתן, לא במעמדו בכל אופן ולא מיצחק אברג'ל שאתה יודע עליו הכל.

הטבע העברייני שלו קפץ תמיד, גם כשניסה לשדר עסקים כרגיל. הסיבה שהוא החליט להיות עד מדינה היא המשפחה שלו. הוא הבין שאם לא יפתח על העולם הישן שלו, אף אחד לא ידאג למשפחה שלו. הסידור של עד המדינה כלל דאגה למשפחתו למגורים אי שם והגנה כלכלית ובטחונית.

ש.כ נידון ל 14 שנות מאסר (למרות היותו עד מדינה) אי שם במיקום ומקום לא ידוע - גם שישתחרר יום אחד - הוא לא ישוב עוד לאשדוד אבל כן לחיק משפחתו.

בומבי בדוכן העדים

גולן אביטן תושב אשדוד בן ה54 – שימש בעבר כשלוחה של יצחק אברג'יל ואנשיו בעיר. מאוחר יותר חזר בתשובה וכשנעצר לפני כשבע שנים הוא כבר נטש את עולם הפשע. גולן הקים משפחה בעיר.

גולן הואשם כי הוא שסיפק את שלושת השלטים שהפעילו את מטעני החבלה בפיגוע הפלילי בו נרצחו 3 אזרחים ב-2003. אך ככל הנראה ביצע את טעות חייו כשנמלט ממעצר בית בישראל למרוקו, שם הוא נעצר ומחכה להסגרה לישראל. הוא איבד 12 מיליון ש"ח שהפקיד ערבות, ישב בכלא במרוקו ויישפט בחומרה רבה.

הייתה לו הצעה להסדר טיעון של שמונה שנים, שהוא פספס כשהעדיף לברוח מהארץ. עתה צפוי לו מאסר של יותר מ10 שנים -  גם את גולן לא נראה בפעלות עבריינית באשדוד

גולן אביטן, צילום  מתוך פייסבוק

האחים מגידיש היו לפני שנים יעדים מרכזיים של המשטרה כשלוחה האשדודית של יצחק אברג'ל, נפלטו מהרשימה יחד עם שמות גדולים כמו זאב רוזנשטיין, אסי אבוטבול, יצחק בר מוחא, שבמשטרה זיהו ירידה במעמדם או התנערות שלהם מהעולם התחתון, חזרו בתשובה, או נטשו את עולם הפשע והקימו משפחה.

דודו מגידיש (באדיבות המשטרה)

יוסף אדרי שהוגדר ע"י המשטרה כיעד מספר 1 באשדוד וכמי שמנהיג את "הכנופייה האשדודית" וכסניף המקומי של שלום דומרני – יוסי אדרי יחד עם מי שנחשבו לחברי הכנופייה שלו – אנדרי וורו, אבי זהבי, שניר ואזנה ואדי מכלוף – נאשמו ברצח מנשה מאור, בנוסף לאישום ברצח נאשמו  גם בשני ניסיונות לרצח, של יוסי קריחלי. אדרי נידון ל 7 שנות מאסר.  על פי הערכות והמשך פעילות העבריינית מהכלא - הוא עוד ישוב

יוסי אדרי

אבי זהבי בן 46 , ישב בכלא יחד עם המיליונר עופר נימרודי ובין השניים נרקמו יחסים חבריים. נמרודי היה פגיע ופוטנציאל לפגיעה וסחיטה אבל לזהבי היה כבוד בכלא והוא שמר עליו.
כשזהבי השתחרר מהכלא הוא תכנן לחזור למוטב ולהיות איש עסקים, הוא ידע שנמרודי ידאג לו כפי שהבטיח ואכן נמרודי אפשר לו להתפרנס בכבוד. זהבי קיבל את קו החלוקה של עיתון מעריב שהיה בבעלותו ויכול היה לדאוג למשפחה שהקים באופן חוקי.
בשנת 2011 נמרודי מכר את מעריב וזהבי החל לעסוק בתחום מחזור בקבוקים שנחשב לעסק רווחי וחוקי.

אולם במשטרה לא אהבו את העובדה שהוא שליט בתחום מחזור הבקבוקים באשדוד ושלחו סוכן סמוי להתחרות ולהפריע לו בעסקיו ואכן זהבי נפל כשנתן סטירה לסוכן המשטרתי שהפריע והמשיך להפריע למרות האזהרות שקיבל ממנו -  "אנחנו בלעדיים פה בעיר, אף אחד אחר לא יכול להיכנס לכאן. הקו הזה שייך לאנשים שנמצאים בבית סוהר, שאנחנו דואגים להם".

מכאן מסתבר שהוא חזר אל עולם הפשע דרך יוסי אדרי, מנאמניו של דומרני ומי שהחזיק את עסקיו באשדוד. השניים הפכו לחברים של ממש.

ב30 באוקטובר 2015, במסגרת כתבי אישום נפרדים נגד שמונה חברי הכנופייה של יוסי אדרי, זהבי הואשם בכך שסייע בהעברת מטעני החבלה ונידון ל10 שנות מאסר – בסוף 2021 זהבי נחשד כי מתוך כלא שאטה, סחט בשיחת ועידה אדם שלווה ממנו כסף ולא עמד בהחזרים.

סטיב ושלומי אקריש

סטיב ושלומי אקריש  - שלומי אקריש נידון לשמונה שנות מאסר וחמישה חודשים, וסטיב אקריש נידון ל14 שנות מאסר ועשרה חודשים בגין עבירת הריגה של שלומי לוי באשדוד. הם נתפסו בזכות עדותו של עד המדינה בומבי מאשדוד.

אדם דפס

אדם דפס, בן 32, שנשפט לארבע שנות מאסר בגין תקיפה ועבירות נוספות צפוי להשתחרר בימים אלו מהכלא . דפס היה מבכירי ארגונו של דומרני, חצה את הקווים לכנופייה הגיאורגית המזוהה עם בני שלמה ולפני כשנתיים ערק לכנופייה אחרת שחבריה מזוהים עם דומרני וטנסקי. לפני מספר חודשים עבריינים הציתו את מכוניתה של אשתו ככל הנראה כרמז לקראת שחרורו.

קשה להעריך האם אדם דפס יפרוש מעולם הפשע, אך סביר להניח שהוא יתקשה או לא ירצה להסתובב ברחובות העיר אשדוד.

עופר בוהדנה

תושב אשדוד בן 41, הוא חבר ב"קבוצה האשדודית", שפעלה תחת חסותו של ארגון הפשע של יצחק אברג'יל, והיה עד מעצרו עבריין מקומי אנונימי באשדוד. לאחר מעצרו והגשת כתב האישום התברר חלקו המשמעותי בביצוע הפיגוע הפלילי שהרעיד את תל אביב,העדות היחידה נגדו הייתה של במבי. אם לא היה מעד, הוא לא היה נשפט. על פי עדותו של במבי - "חבירתו של בוהדנה לקבוצה המבצעת בראשות בומבי ונכונותו ליטול חלק באירוע זה סללה את הדרך לכניסתו לארגון". בוהדנה נדון לשלושה מאסרי עולם בדומה לראש הארגון יצחק אברג'יל.

שמעון סבח (נשלח ל-16 שנים בכלא)

שלומי וזאנה ז"ל (נהרג מפיצוץ מטען צינור)

ז'וז'ו לוי ז"ל - היה אחד החיילים בקבוצה האשדודית והואשם במעורבות בניסיון ההתנקשות בזאב רוזנשטיין נמצא מת בתאו במהלך המשפט של פרשת 512. כשהוא בן 39

הדור החדש:

מיכאל טנסקי, מי שמוכר כראש המאפיה הרוסית באזורינו ונמצא במעצר עד תום ההליכים.

טנסקי זכה לתנאי מעצר בהם יכול היה לנהל שיחות טלפון במשך שעתיים שלוש ביום ולקיים מפגשים עם בני משפחתו. במשטרה ציינו כי טנסקי ניצל את תנאי מעצרו על מנת להמשיך ולפעול מהכלא ולכן בוטלו התנאים המיוחדים שלו.

אם ישתחרר מהכלא, סביר להניח שלא יהפוך מורה ללשון או מדריך טיילים. בחוץ מחכים לו גם מי שצריכים את העזרה שלו וגם מי שממתינים לחיסולו. אנו רק יכולים לקוות שלא יחזור לאשדוד אליה הגיע מבאר שבע כדי לשלוט.

בדור החדש אפשר לציין את אלירן חובב - עבריין המזוהה עם ארגון הפשיעה של בני שלמה. הוא למד בתיכון ככל הילדים בני דורו באשדוד, אך התקנא בכבוד שעשו לחברי ארגוני הפשע ורצה גם להיות שייך.

בעבר הואשם העבריין שלום דומרני כי ביקש לחסל את חובב.

היום חובב יושב בכלא לאחר שבשנת 2021 נידון ל3.5 שנות מאסר לאחר שהוא וגיסו בר וקנין, ירו בנער בן 16 במהלך קטטה ברובע י"א באשדוד. (חובב ירה לעבר אדם אחר, אך פגע בשגגה בנער), השאלה לאן פניו יהיו מועדות לאחר שישתחרר בעוד זמן לא רב. הם יכולים להדור הבא בפעולם הפשע או הדור הראשון שהתפכח מהר, לפני ש...

הכנופיה הגרוזינית

פעילה עדין באשדוד בגיבוי ובשיתוף פעולה של ראש ארגון הפשע בני שלמה (שנחשב היום הכי חזק).

בין ראשיה - האחים קריחלי, דודו בוטראשווילי, אדם דפס (שעל סף שחרור מהכלא). על פניו נראה שהם ימשיכו להסתובב בעיר אשדוד ולפעול מתוכה כי היא הבסיס שלהם ואין להם בסיס אחר. 

 

 
$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('f1fb539d-4c9a-45a0-9d3d-28693f338d3b','/dyncontent/2017/6/1/c41baeb6-e29b-4415-b67b-b3940dd9bdf5.gif',1807,'אייטם אירועים 525-60',525,78,true,18157,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('f1fb539d-4c9a-45a0-9d3d-28693f338d3b','/dyncontent/2017/6/5/ddc064ee-648d-4ba4-ad6e-72da51a98ff7.jpg',1808,'אייטם לוח אשדוד נט 525*60',525,78,true,18157,'Image','');},15]]);})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה