"שש אנכי על אמרתך כמוצא שלל רב".


להאזנה לתוכן:

וידוע אשר פירש קדוש ישראל רבנו הבעל שם טוב, כאשר האדם הולך בדרך ופתאום מוצא אוצר גדול מאוד ממלא את תיקו, את כיסיו באוצר, אך רואה הוא שנשאר אוצר גדול אשר אותו אינו יכול לקחת עימו ויודע שכאשר ימשיך בדרכו לעולם לא יוכל לשוב ולקחת עוד מהאוצר הגדול המונח פה, האדם הזה שש ושמח שמחה גדולה, שש אנכי על אמרתך, אך נשאר בליבו צער גדול מאוד שנשאר פה שלל רב שאינו יכול לקחת אותו איתו.

הנה זכינו אתמול ביום הקדוש והנורא אשר כל מי שמבין יחושו חזקים שרוח מיוחדת ממרום הייתה בבית המדרש ובשעת הסעודת מצוה, ודאי האבות הקדושים רוחם ממרום הייתה עימנו והיום עומדים ומרגישים כשש אנכי על אמרתך, ששים ושמחים שמחה מרובה מאוד על הזכות הגדולה, הרוח המיוחדת אשר הייתה ברוב עם הדרת מלך אך כמוצא שלש רב היה עוד כוחות שהיה אפשר לינוק שהשארנו אותם.
אך בכוחות חזקים ובימים המיוחדים אשר נשאר לנו לפני חג השבועות, חג מתן תורה ובשבת קודש המיוחדת הזאת אשר חכמים קראו לה "שבת דרך ארץ", כפי שנאמר: דרך ארץ קדמה לתורה, לפני מתן תוהה זה זמן של דרך ארץ וזו שבת דרך ארץ. נחזק עצמנו ונרומם עצמנו לאסוף את השלל רב שנשאר ולהכין עצמנו למתן תורתנו.

והשבת הקדושה הזאת נרבה בקריאת תהילים, דוד מלך ישראל חי וקיים וכוחו וזכותו רמה וגדולה ועד כמה, הגמרא במסכת סנדרין ק"ג אומרת: אמר דוד להקב"ה: ריבונו של עולם מפני מה אומרים אלוקי אברהם אלוקי יצחק ואלוקי יעקב ואין אומרים אלוקי דוד, דוד רצה בתוקף שבכל תפילה יאמרו אלוקי דוד כשם שאומרים אלוקי אברהם יצחק ויעקב ומדוע?, משום שהזכרת דוד המלך מעוררת רחמים על עם ישראל.
ולכן ביותר בשבת הקדושה הזאת, שבת דרך ארץ, נרבה באמירת תהילים ובדבקות בהקב"ה וכאשר קורא האדם את התהילים ישתדל לבטל עצמו, לבטל מחשבותיו, רצונותיו ויהיה בגדר של ונפשי כעפר לכל תיהיה ועל ידי כך כל המזיקים וכל הקמים עליו לרעה מתבטלים.
ויהי לרצון אמרי פי והגיון ליבי לפניך, ישתדלו להעתיר עלי ברחמים ובתחינות שיושיענו הקב"ה ויגאלנו גאולת הנפש וגאולת הגוף.
ובזכות דוד מלכא משיחא ובזכות השבת הקדושה נשמע ונתבשר בשורות טובות ישועות ונחמות ונראה בקרוב אור גדול, האבות הקדושים יעמדו ויעזרו ויושיעו.
שבת שלום ובשורות טובות.
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה