הודו לה' כי טוב כי לעולם חסדו הגומל לחייבים טובות שגמלני כל טוב"


להאזנה לתוכן:

עומדים אנו ערב חג שביעי של פסח זמן מרומם ומיוחד ביותר. וידוע שבכל אחד ממועדי השנה, טמן ושזר הקב"ה כוח אחר: יום הכיפורים יום של תשובה. פסח זמן של ישועה. שבועות כוח התורה טמון בו. שביעי של פסח כוח השירה וההודיה להקב"ה טמונים ביום קדוש זה.

וידוע אשר מובא בספר חרדים וזה לשונו: מי שחטא הרבה ורוצה לעשות תשובה שלמה יאמר השירה בכוונת הלב ויעלה על ליבו כאילו הוא בעצמו יצא ממצרים ועבר בים. והוא תועלת גדולה לתיקון מעשיו והוא אחד מהדברים שמכפרים עוונותיו בלי סיגוף.
והנה כשנתבונן ונתעמק, כמה האדם מייחל ומשתדל ומבקש שהקב"ה ימחל לו על עוונותיו. יש המרבה בצומות. יש המרבה בסיגופי הגוף, מענה את נפשו. פה בחג שביעי של פסח נתן לנו הקב"ה עצה טובה שיכפרו לנו מן השמים, בלי צומות, בלי תעניות, בלי סיגופים. דבר אחד לשיר את שירת "אז ישיר" בדבקות ולדמיין בנפשו שהוא מיוצאי מצרים ומעוברי ים סוף. בכוח השירה וההודיה והדבקות הזו בהקב"ה מכפר הקב"ה לאדם על כל עוונותיו. לכן בחג קדוש זה ישנם כוחות עצומים וסגולות מרובים.
הנה ידע האדם יסוד גדול בחייו, ישנם דברים קבועים אשר בסיס ויסודם מהררי קודש, ימים וזמנים קדושים ונשגבים וכן דברים אמיתיים נכונים טהורים וצרופים וישנם דברים חולפים עוברים אשר שורשם אינו אמת. הדברים האמיתיים הם כהר מוצק והם "כעץ שתול על פלגי מים אשר פריו יתן בעתו ועלהו לא יבול". ודברים אשר אינם אמיתיים הם כענן עובר וחולף ולכן יחזק האדם בנפשו שישנם ימים עצובים אשר נראה שלא יפסקו לעולם וכן ישנם זמנים של כעסים גדולים אשר נראה שלא יחלפו לעולם, ישנם זמנים אשר יש לאדם שמחה עצומה אך אינה שמחה של מצוה ובטוח הוא שתישאר השמחה הזו לנצח. וכן ישנם רצונות והנאות ותאוות של האדם שמאמין הוא בהם שנצחיים הם. אך לא יטעה האדם, דברים אלו הם כענן חולף ועובר, העצב לא יחדיר אותו האדם בליבו כי הוא כענן שיעבור, הכעס לא יחדיר אותו האדם בליבו ויטע אותו כמנת חלקו כי אף הוא כענן יחלוף וכן שמחות לא אמיתיות שלא של מצוה וכל דבר אשר אין שורשו אמת כענן חולף ויחלוף כי כל דברי ההבל כוזבים.
ולכן נחדד בנפשנו את היסודות המקודשים ואת האמונות ונאמנויות הטהורות אשר אינם כעננים חולפים אלא טהורים, שרירים, ברירים וקיימים. וזה המיוחדות של שביעי של פסח, בני ישראל שרו שירה להקב"ה מעומק הלב בטוהר, באמונה, בנאמנות שאותה שירה נצחית היא לעולם, "אז ישיר משה" בכל דור ודור, בכל תקופה ותקופה שר משה ובני ישראל את השירה.
בחג שבועות בני ישראל עמדו על הר סיני בטוהר הלב שאין לו גבול ובנאמנות שאין לה שני ולכן קידשו את אותו היום לדורי דורות בכל שנה ושנה, ביום הזה אפשר לקבל שוב את התורה וזה לא כענן חולף. וכן ביום הכיפורים אותו היום משה רבנו ירד מהשמים והודיע לבני ישראל שמחל הקב"ה לבני ישראל על חטא העגל, הטוהר והרוממות וזיכוך הנפש שעם ישראל עמדו באותה שעה נחקק לדורי דורות.
אף אנו ביום קדוש זה נדע להבדיל מה עיקר ומה טפל מה אמת אמיתית ומה ענן חולף.
בכח השירה והשמחה של שביעי של פסח נכניס בליבנו שמחת אמת וכך יכפר לנו הקב"ה בכח השירה ודמיון וציור בנפש אותנו עומדים בקריעת ים סוף.
ונזכה להתעלות מעלה מעלה ולגבור על כל המכשולים.
חג שמח ובשורות טובות

 
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה